Gå til innhold

Erfaringer POV 7800GT


Pastafarian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk eksakt samme CPU og RAM, og i tillegg et slikt POV 7800GT kort. Hovedkortet er ASUS A8N32-SLI.

 

BF2 går aldeles utmerket i 1600x1200 med så godt som alle settings satt på maks. Men benytter ikke BF2 seg av dualcore'en, slik at det blir litt ekstra god fart pga. det?

 

HL2: Lost Coast på nesten maks settings, gikk også veldig bra. Muligens litt treigere enn BF2, men absolutt spillbart. Det eneste jeg ikke satte på maks var vel anti-aliasingen. Det så forresten utrolig bra ut, gitt.

Vanlig HL2 på absolutt maks, gikk knirkefritt.

 

På full fart bråker vifta mye, men den justerer seg selv etter behov, og i vanlig Windows-bruk er støyen helt grei. Absolutt ikke helt tyst, men til å leve med. Hvis det blir for mye, er det bare å kjøpe en Artic Cooling NV Freezer til 2-300,-.

 

Generelt et bra skjermkort, vil jeg si. Ikke det at jeg har prøvd så mange andre i denne klassen, dog.

Lenke til kommentar

fikk dette kortet nettopp inn døre og førsteintrykket er meget positivt!!

 

bråker mye mindre enn mitt gamle ATI x600 og viser 45 grader etter en runde med 3dmark 05.

 

Fikk 6300 poeng i 05 med en p3,2. noe som er i underkant men som jeg regner med vil stige når jeg får optimalisert PCen litt.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk eksakt samme CPU og RAM, og i tillegg et slikt POV 7800GT kort. Hovedkortet er ASUS A8N32-SLI.

 

HL2: Lost Coast på nesten maks settings, gikk også veldig bra. Muligens litt treigere enn BF2, men absolutt spillbart. Det eneste jeg ikke satte på maks var vel anti-aliasingen. Det så forresten utrolig bra ut, gitt.

Vanlig HL2 på absolutt maks, gikk knirkefritt.

 

5189327[/snapback]

 

Du sier nesten maks, mener du 1600x1200 med nesten maks setting, eller maks setting med lavere oppløsning.. Lurer på om HL2 vil gå knirkepritt i 1280x1024.. Har nettopp kjøpt meg et xfx 7800gt siden jeg bare måtte ha xbox 360 :!:

 

Så hvis du kunne teste 1280x1024 oppløsning med alt maks for og se hvordan det gikk blir jeg veldig takknemlig :D

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk eksakt samme CPU og RAM, og i tillegg et slikt POV 7800GT kort. Hovedkortet er ASUS A8N32-SLI.

 

HL2: Lost Coast på nesten maks settings, gikk også veldig bra. Muligens litt treigere enn BF2, men absolutt spillbart. Det eneste jeg ikke satte på maks var vel anti-aliasingen. Det så forresten utrolig bra ut, gitt.

Vanlig HL2 på absolutt maks, gikk knirkefritt.

 

5189327[/snapback]

 

Du sier nesten maks, mener du 1600x1200 med nesten maks setting, eller maks setting med lavere oppløsning.. Lurer på om HL2 vil gå knirkepritt i 1280x1024.. Har nettopp kjøpt meg et xfx 7800gt siden jeg bare måtte ha xbox 360 :!:

 

Så hvis du kunne teste 1280x1024 oppløsning med alt maks for og se hvordan det gikk blir jeg veldig takknemlig :D

5199534[/snapback]

 

Jeg har POV 7800GT, som jeg kjører på en 3800+ (ikke dual-core) med 2048mb ram. Jeg kjører BF2 på 1280x1024 med ALT av settings på maks. Fungerer helt utmerket, men jeg anbefaler 2gig med ram, da jeg hadde 1 gig før og det ble i minste laget.

Lenke til kommentar
TEST, men det virker som kortet baserer seg på referansekortet 100% minus klistremerke.

5189161[/snapback]

Jeg fikk mitt POV7800GT fra Netshop for to dager siden og det ser helt ut som det kortet du refererer til i lenken. Det har et lite pov klistremerke på baksiden ellers ser det helt likt ut som referansekortet (tror jeg).

 

Bilde av POV 7800GT fra Netshop sine sider:

img_1874074559_0_Big.jpg

 

Bilde av mitt nye kort:

post-64782-1132821209_thumb.jpg

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Takker for svar, virker som en liten råtass den der hehe. Noen som har testet denne i F.E.A.R, retail versonen som kan si hvor godt den går i 1280x1024?

5199597[/snapback]

I F.E.A.R. (patchet til 1.02) blir det litt verre å putte på maks settings i 1600x1200, men mange av funksjonene er rimelig eksperimentelle foreløpig. Hvis du dropper "soft shadows", 16x ett-eller-annet og litt småting, går det veldig så smooth, og det ser meget bra ut.

 

Jeg har ikke prøvd i 1280x1024. Skal se om jeg får testet litt etterhvert.

Lenke til kommentar

Fikk også mitt POV 7800 i dag. Det som er utrolig kjedelig er at hvis jeg skal ha alle detaljer på maks i f.eks. NFS MW så må jeg ned på 800x600 oppløsning! Herregud som det irriterer meg, i 1024x768 oppløsning så er det helt tydelig at det lagger. Men sannsynligvis er det prosessoren som gjør det, eller?...har en amd 64 3200+ 2.0 ghz (og 1gb ram). Burde jeg oppgradere prosessoren også? Noen som kan hjelpe meg her? Merker jeg stor forskjell hvis jeg bytter ut med en 3700+ ??

 

Fikk forresten 7588 i 3d mark 05.

Lenke til kommentar

Ok, kanskje det...men jeg har en anelse om at prosessoren er moden for utbytting snart uansett. I Battlefield 2 kan jeg nemlig heller ikke ha alle detaljer på fullt i 1024x768 oppløsning. Men hvis jeg skrur ned på noe av det så flyter det ihvertfall helt fint, i motsetning til most wanted. Det som er så irriterende er at jeg da kjører på akkurat de samme instillingene som jeg gjorde på mitt gamle geforce 6600 kort (både på most wanted og BF2)!! Sånn skal det vel ikke være? Føler liksom at det var bortkastet å kjøpe dette kortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...