Gå til innhold

nvidia 40.04 drivere

Anbefalte innlegg

hei

har lasta ned de nyeste driverne fra nvidia, men problemet kommer i egenskaper når jeg skal justere FSAA. Da lukker programmet seg og det kommer opp en masse feilmeldinger. Noen andre som har erfart dette?

Ja, jeg vet at dette kansjke ikke var rett kategori

Drink beer tonight

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg installerte de nyeste driverene så funket da alt bra.

Men så skulle jeg inn på den menyen der en slår av V-Sync (Vertikal Sync) , men da jeg skulle inn dit kom det opp en masse tullete meldinger angående rundll32.

Håper nvidia fikser dette faderlig fort, for jeg orker ikke installere de gamle igjen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-30 16:35, Macint0sh skrev:

Gå til Control Panel --> install/uninstall, velg "NVIDIA GRAPHICS DRIVERS XP/200" (eller noe slikt) og avinstaller dette. Ta en reboot. Så installerer du de nye driverne. Ta en reboot. Dette funker fint.

*banker hodet i bordet* Jeg burde vite bedre. Joda, det funker bra. Det eneste som ikke funker nå er NVRefreshTool, slik at jeg er tilbake til 60Hz i DirectX spill :sad:

Noen som vet om et verktøy for a fikse refreshraten i Windows XP Prof som funker med 40.* driverene til Nvidia?

Øystein, som funderer på å gå tilbake til forrige drivere for å få skikkelig refresh-rate på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et annet effektivt program som heter Refreshlock. Det virker uansett.

Du finner det HER

Og når det gjelder detonator destroyer funker ikke den hos meg..rart. Jeg følger fremgangsmåten i Readme, men når jeg trykker remove i det.destroyer fjerner den 2 filer og så kræsjer den.

Noen som vet nøyaktig hvilke filer den fjerner? så man kan gå og gjøre det manuellt før man rebooter.

Lenke til kommentar

Jeg har et asus Geforce 3 TI 500 og Detonator 40.41 hadde ingen virkning på min pc.

Jeg fikk ikke mer eller mindre poeng.

Har sett litt på noen engelske forumer og har funnet ut at det er bare geforce 4 kort som får noe mer poeng.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 16:26, ØysteinT skrev:

Quote:

Den 2002-08-30 16:35, Macint0sh skrev:

Gå til Control Panel --> install/uninstall, velg "NVIDIA GRAPHICS DRIVERS XP/200" (eller noe slikt) og avinstaller dette. Ta en reboot. Så installerer du de nye driverne. Ta en reboot. Dette funker fint.

*banker hodet i bordet* Jeg burde vite bedre. Joda, det funker bra. Det eneste som ikke funker nå er NVRefreshTool, slik at jeg er tilbake til 60Hz i DirectX spill :sad:

Noen som vet om et verktøy for a fikse refreshraten i Windows XP Prof som funker med 40.* driverene til Nvidia?

Øystein, som funderer på å gå tilbake til forrige drivere for å få skikkelig refresh-rate på skjermen.

http://www.guru3d.com har de lagt ut en patch til detonator 40.41. Det er en reg-fil som vil fikse buggen som gir 60 Hz. Oppdater registeret med fila. Deretter bruker du programmet reforce (du finner den på samme link nevt ovenfor) som tvinger win2k/XP til å kjøre default refreshrate (eller hva det nå enn heter). Funker fint hos meg. Kjører 100 Hz på 1024*768 i spill :smile:

ps. Gikk forresten opp med 1k i 3dMark2001SE :grin:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg brukte reg-fixen for å få coolbits til å dukke frem, men jeg har store problemer i spill som Half-Life (Day of Defeat mod), ekstremt mye texturekorrupsjoner (vegger osv blir sittende fast i himmelen, som gjør det nesten umulig å se noe som helst).

Kjører 30.82 for øyeblikket, den funker iallefall bra i DoD.

Øystein

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 16:48, L.. skrev:

Jeg har et asus Geforce 3 TI 500 og Detonator 40.41 hadde ingen virkning på min pc.

Jeg fikk ikke mer eller mindre poeng.

Har sett litt på noen engelske forumer og har funnet ut at det er bare geforce 4 kort som får noe mer poeng.

Det er fordi nVidia først og fremst konsentrer seg om å få mer ut av Gforce4 enn de gamlere versjonene..sad bu true!

Lenke til kommentar

Hey.. hjelper ikke å si at jeg fikk 8000 i 3dmark før og nå får jeg 9000! sier meg ingenting det og jeg kan heller ikke sammenligne min score med den for dekk oppgir aldri hvilken oppløsning eller refreshrate og alt sånt der, dekk bruker!

da kan jeg si at jeg fikk 15000 jeg da!! ha slå den med et gf2mx/400 kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...