hallvis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Lurer på om jeg skal investere i pc. Pcen vil bli brukt til videoredigering, litt spill og kanksje som en slags underholdningssentral. Budsjett er på MAX 20000,- Er litt ute av data om dagene, så derfor har jeg noen spørsmål. Vil en pc til 20k "rettferdiggjøre" den ekstra ytelsen i forhold til en pc til 15k? Kommer det noe ny, "grensesprengende" teknologi før neste sommer/høst? Har nemlig planer om en pc med både winxp og apple Tiger når den tid kommer (som jeg fortsår er rundt neste sommer) Ellers håper jeg dere kan hjelpe til å sette opp en god og fin pc til meg. Kriterier: -2048 RAM - 19 tommers LCD (ikke best, men helst ganske god) - Grafikk som drar de kommende spillene ganske greit. - Raptor systemdisk (36 gig) og ca 300 gig lagring. Og ellers vil jeg ha en god allround pc, som helst burde være litt stille. Hvis det er mulig og presse noe ned i et lite kabinett ala Shuttle, er dette også en fordel. Edit: Kan jo være en fordel med et bra skjermkort og noen fine høytalere også. Vet jeg ber om pose og sekk, men hvis noen skulle klare det er det dere! På forhånd takk! Endret 22. november 2005 av hallvis Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Her er ett par forslag som du kan kikke på hvertfall.. Gikk rett over 20k med frakt og alt. forslag1 forslag2 Endret 22. november 2005 av traskas Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Til takras' forslag1: -Nødvendig med 2 brennere? -Kan kanskje være like greit å kjøpe to disker på 200-250 gb? Skulle den ene gå liksom... mister ikke alt da... -En fremtidsrettet pc bør kanskje ha dobbelkjerne? Har ikke dette selv, og er ikke sikker på hvor nødvendig det er, men en X2 3800+ kanskje? Synes egentlig det smakte dårligere enn det kosta, men greier ikke sette knappen på det helt... Forslag 2: -lurer på det kabinettet... Trådstarter: Hva med overklokking? Mange mener vel at en 3500+ holder om man klokker den litt... ...vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Satte opp noe her. Mulighet til å kjøpe på ekstra skjermkort senere (mener psu skal holde). Kabinettet er jeg ikke sikker på. Så liksom helt ok ut... Når du sier underholdnings-sentral... Har du tenkt å koble opp mot stue-tv? Kommer det noe ny, "grensesprengende" teknologi før neste sommer/høst? Amd kommer vel med støtte for DDR2... Men om dette er grensesprengende vet jeg ikke. Utviklingen kommer nok til å få et aldri så lite boost men... Endret 22. november 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Noe sånt: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=21510 Her er det ikke høytalere med da. SKal få endret det med en gang. EDIT: Har tatt med tastatur og mus også nå sammen med høytalere. Er en god pc dette:) Endret 22. november 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Osse Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Har nemlig planer om en pc med både winxp og apple Tiger når den tid kommer (som jeg fortsår er rundt neste sommer) Er dette et viktig kriterie så må du vente Mac-Intel. Og du velger selvsagt dual core derom du ikke kan vente på sølet til mac/intel. Ellers så finns det et par meget gode tråder her på forumet om stille pc'er til den prisen du snakker om. Endret 22. november 2005 av Osse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå