Gå til innhold

Sesjon! Hvordan imponere?


Vandahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at de sjekker etter brokk(?) eller noe lignende. Ganske ubehagelig affære spør du meg.

 

Helsesøster: Dette kan kjennes litt ubehagelig

Jeg: Jaha?

*Helsesøster kjører to tomler inn pungen(eller noe sånt)*

Jeg: Hnnnnng

 

Er det teit av meg å heller ta ca.30 dager i fengsel for militær nekt....?

Teit? Mer idiotisk spør du meg, ta heller siviltjeneste. Du vil ikke ha noe på rullebladet bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

En anen ting etter du har tatt de testene og når du kommer til en kar du skal fortelle hva du vil i militæret så kommer han/hun garantert til å si at du var den beste eller en av de som fikk den beste scoren på de testene det sa dem til meg og har sagt det til alle folk jeg kjenner.. Litt mystisk? Enkelte av de folka var også noen som svarte feil med vilje kun for å score dårlig for de ikke vill bli kalt inn hehe(ikke så at det kommer til å hjelpe noe da)

Lenke til kommentar

Om man er blitt befølt eller ikke har ingenting med topic å gjøre. Et par poster er blitt fjernet. Man undersøker ikke testiklene på sesjon, om det ikke er blitt innført i den aller nærmeste tiden. (Dog vil jeg anbefale alle mellom 16-32 å måndedlig sjekke testiklene for "unormlaheter", ettersom de fleste som får testikkelkreft befinner seg i denne aldersgruppen. Akkurat som jentene sjekker brystene, bør gutta sjekke testiklene ;) )Så nok om det.

 

Med dette regner jeg med at tråden fortsette On Topic

Lenke til kommentar

Til trådstarter.

 

Medmindre de har endret på opptaket til fallskjermjegerne, så har det du gjør på sesjon lite å si for dine muligheter.

 

Så vidt jeg vet opptas fallskjermjegerne kun en gang i året (juli), og da kan alle som ønsker det søke (også de som allerede er i gang med førstegangstjenesten). Husker ikke helt om det er noen form for forhåndssiling (f.eks. anbefaling fra nåværende tjenestested), men i allefall så blir de kvalifiserte som søker "invitert" til helvetesuke i Rena leir.

 

Her må kandidatene gjennom alle mulige former for fysiske og psykiske påkjenninger, og antallet reduseres etterhvert til rundt 30 stk. (det var i allefall sånn før) som får gjennomføre jegerutdannelsen.

 

Ettersom uka er såpass jævlig, og du hele tiden har muligheten til å hoppe av, vil det bare være de best motiverte som står igjen til slutt.

 

Du finner sikkert mer relevant info på forsvaret sine nettsider.

 

R.

Lenke til kommentar

SKal du bli fallskjermjeger, må du melde deg inn i hæren :)

 

Sesjonen har forresten veldig lite å si, alle testene taes på nytt når man kommer på rekrutten (noen man slipper å ta på nytt). Og hva man setter opp på prioriteringslista har lite å si - eneste er om man kommer i hær, luft eller sjø. Og om du kommer til sjø og vil til hær for å bli fallskjermjeger, så er det bare å snakke med presten så fikser han det for deg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
På rekrutten vil du få en langt mer omfattende helsetest.

5194023[/snapback]

 

Neh, den er akkurat lik. Så lenge du ikke er fullstendig på kjøret så har du mulighet å søke deg til Hæren. Nevn at du vil inn i juli slik at du får sjansen til å joine HJK. Tren som faen frem mot militæret og se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar
Skal på sesjon nå om ikke så alt for mange dager, og lurer på om noen har lyst å dele spørsmålene de fikk på IQ testen. Sikter på å komme inn som fallskjermjeger (vet at det ikke er så mange som kommer inn, men det kan jo hende) og da vil jeg gjerne gjøre det så godt jeg kan på alle tester. Noen som har forslag til andre ting man kan gjøre for å "imponere"?

5188956[/snapback]

 

Ville bare tilføye (sånn i tilfelle ingen andre har gjort det) at det er straffbart å informere andre om innholdet i den IQ-testen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...