Vandahl Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Skal på sesjon nå om ikke så alt for mange dager, og lurer på om noen har lyst å dele spørsmålene de fikk på IQ testen. Sikter på å komme inn som fallskjermjeger (vet at det ikke er så mange som kommer inn, men det kan jo hende) og da vil jeg gjerne gjøre det så godt jeg kan på alle tester. Noen som har forslag til andre ting man kan gjøre for å "imponere"? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er vel ikke annet å gjøre enn å gjøre sitt beste. Jeg husker ikke spørsmålene jeg fikk på testene, men det var oppgaver innen matematikk, logikk og språkforståelse i alle fall. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Du må på opptaksprøver for å komme inn som fallskjermjeger. Prøv heller å imponere der du. Og trene som et helvete nå, både styrke og kondisjon. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 De fleste spørsmålene er egentlig rimelig greie. Det er ikke noe lureri involvert på noen måte, men det kan være greit å være klar over at kalkulator ikke er godkjent hjelpemiddel på mattebiten. Logikkspørsmålene er helt vanlige typiske IQ-testspørsmål, der du skal finne sammenhenger mellom figurer og lignende. Mattedelen var etter det jeg husker (og mitt syn) latterlig enkel, det var kanskje så vidt jeg satt opp én enkelt ligning, men det var vel omtrent det hele. Språkdelen går mest på om du klarer å se nyanser mellom og definisjoner av ord, det går vel kanskje an å lære seg litt ved å bla gjennom en ordbok i siste liten, men det er nok egentlig greiere å være konsentrert når en sitter der. Ellers er ikke kravene på skalaene enorme (heller ikke de fysiske), det er vel strengt tatt et hån mot det militære systemet at jeg fikk topp på alt som var av fysiske tester. Jeg vet ikke hvordan opptaket fungerer, men om det er mange som søker bør de virkelig ha noen andre vurderingskriterier enn de som var på sesjonen – om det er befalsskole du skal på blir nok utfordringen heller å komme seg inn på den enn å komme seg gjennom sesjon. Lykke til! Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Fysiske delen skal jeg nok talke uten problemer, har trent veldig mye det siste året. Eneste jeg er redd for er at jeg skal få noe på testene som jeg ikke er forberedt på og vil score dårlig. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Testene på sesjonen har så godt som ingenting å si om du søker på befalutdanning. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 IQ testen var grei på sesjon ja, fikk høre jeg kom blant 15%beste i norge... Husker et mattespørsmål.. 1. eller 2. spørsmål : 10+14 = Men blir mye vanskeligere etterhvert.. Deling, brøk osv... Tren på å se logikk på figurer, da kan du score høyt... Å du MÅ imponere på urinprøven, drikk MYE vann så den blir blank å fin.... Mest modbydelige jeg har vært med på... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 IQ testen var grei på sesjon ja, fikk høre jeg kom blant 15%beste i norge... 5188986[/snapback] Eh? Tror det er fler enn det som har alt riktig. Dessuten er det ikke en IQ-test, men en psykologisk test. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg fikk ikke en eneste oppgave på Sesjon jeg... merkelig Lenke til kommentar
Tore Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Eh? Tror det er fler enn det som har alt riktig. Dessuten er det ikke en IQ-test, men en psykologisk test. 5188991[/snapback] han sa IQ-test jeg sier IQ-test, samme kalte sesjonsledern det... Tror ikke mange har ALT riktig, noen oppgaver er nesten umulig. Jeg VET jeg hadde noe feil, å likevell sa han at jeg kom blant de 15%... Men jeg er ingen xpert, har bare gjort det... Lenke til kommentar
Showbox Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg måtte ikke tisse i en kopp på sesjon Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Fysiske delen skal jeg nok talke uten problemer, har trent veldig mye det siste året. Eneste jeg er redd for er at jeg skal få noe på testene som jeg ikke er forberedt på og vil score dårlig. 5188979[/snapback] Den fysiske testen har ingen ting med hvor god form du har å gjøre, det de tester er: syn, hørsel også skjekker de lunger og ryggrad. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 De tar inn en del folk på fallskjermjeger, med mindre det skulle være tungtveiende grunner for det motsatte vil jeg gjette på du havner der hvis du søker, men: de vil ha mange dit for å få kremen av kremen, og sammenlignet med det latterlige opplegget på sesjon tror jeg virkelig det er det du bør forberede deg mot, ikke forholdsvis enkle logikk-, språk- og matematikkoppgaver. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg, som føler meg rimelig stø i matte, logikk og norsk, regna med at den testen skulle være plankekjøring som faen. Enten lever jeg i en illusjon, og er egentlig rævva i alt sammen, ellers så var litt for mange av de oppgavene/spørsmålene altfor vanskelige, i tillegg til at tiden man fikk på seg var altfor kort. En annen jeg var der med, som jeg føler meg litt lurere enn, sa at det hele egentlig gikk ganske greit, så det kan vel ikke hende at jeg fikk testen som var ment for rakettforskersesjonen, eller noe? Uansett, jeg ville ikke vært for skråsikker på de "IQ"-testene er enkle. Daniel Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 han sa IQ-test jeg sier IQ-test, samme kalte sesjonsledern det...Tror ikke mange har ALT riktig, noen oppgaver er nesten umulig. Jeg VET jeg hadde noe feil, å likevell sa han at jeg kom blant de 15%... 5189022[/snapback] Vil ikke kalle det IQ-test og oppgavene er langt i fra umulige. Som sagt tidligere, drit i sesjon. Bare si at du vil til HJK så blir du nok sendt til opptak. Treningskameraten min og en annen kamerat gikk fallskjermjegeren i fjor og opptaket var visstnok et rent helvete. Gled deg. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg fikk ikke en eneste oppgave på Sesjon jeg... merkelig 5189005[/snapback] De luket deg vell ut... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 opptaket var visstnok et rent helvete. 5189380[/snapback] x10. Fy faen så glad jeg er for at jeg droppet ut før selve prøvene begynte. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg fikk ikke en eneste oppgave på Sesjon jeg... merkelig 5189005[/snapback] De luket deg vell ut... 5189428[/snapback] :!: :!: godt mulig, jeg var der i 3-4 timer da, eneste jeg gjorde var å pisse i en kopp, se på en propaganda film om hvordan militæret er ''sååååå tøft og kult'' , også snakka jeg med legen... er det etter legen osv man får alle disse testene eller? for jeg blei sendt rett ut med 40 spenn til busspenger etter legesjekken Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sikter på å komme inn som fallskjermjeger 5188956[/snapback] Hey! det har jeg også lyst til neste år! Kanskje møtes vi en gang? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg fikk ikke en eneste oppgave på Sesjon jeg... merkelig 5189005[/snapback] De luket deg vell ut... 5189428[/snapback] :!: :!: godt mulig, jeg var der i 3-4 timer da, eneste jeg gjorde var å pisse i en kopp, se på en propaganda film om hvordan militæret er ''sååååå tøft og kult'' , også snakka jeg med legen... er det etter legen osv man får alle disse testene eller? for jeg blei sendt rett ut med 40 spenn til busspenger etter legesjekken 5189682[/snapback] Det varierer vel.. Vi ble delt i to grupper, og vi pissa i kopp først av alt. Så kom legebesøk og IQ-tester i en uvisst rekkefølge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå