Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av under XP innstallasjon

Anbefalte innlegg

X2 4200

A8N-SLI Premuim

ASUS 7800 GTX 256 (1 stk)

2 GB OCZ Platinium (2 x 1 GB)

Antec P150 (430 W Antec PSU)

WD 250 SATA 2

Av en eller annen grunn slå PCn seg av under innstallering av XP. Første gang skjedde det halveis gjennom formateringen. Andre gang skjedde det etter formatering, mens skjermbildet viste "..laster innn filer som skal innstalleres"

BIOS viser ingen feil, SATA drivere lastes greit, fin temperatur på CPU. Har bygget en del PCr, innstallert windows på enda flere, men nå står jeg fast.

Noen forslag ? Fjerne en av RAM brikkene ?

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ved 3 dje forsøk kom den seg til første restart (etter formatering og kopiering av filer), begynnte å rulle gamle gode kjente logoer en stund før den igjen valgte å slå seg av.

- Har flytta rundt på RAM brikkene, prøvd alle mulige kombinasjoner, med 1 og 2 brikker.....nada.

- Eneste som er varmt når jeg tar på med fingrene er heatpipen, men den skal vel tåle å bli varm.

- Jeg har koblet SATA disken i SATA 1 (som er native), og har ingen RAID oppsett, bare 1 disk.

- Nå kommer jeg meg ikke inn i BIOS engang. Den slår seg av før jeg kommer så langt.... Dette er utrolig frustrende etter å ha lagt ut 15k på deler som skulle være av høy kvalitet !! Akkurat nå ligger det an til at netshop.no får noen varer i retur...

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Har nå testet med en annen minnebrikke (Geil GD 3200 512 MB) uten noe bedre resultat. PCn slår seg fortsatt av, plutselig og uten noen feilmeldinger. Noen ganger kommer jeg inn i BIOS og den fortsetter Win install, andre ganger ikke.

- Har prøvd å disable lyd, nettverk, Raid controller osv, men fremdeles med samme resultat. Det er tusenvis av forumsider verden rundt med A8N-SLI som tema. Svært mange har problemer, og mange råder folk til å oppgradere BIOS. Jeg sliter imidlertid med å oppgradere BIOS på en PC som ikke har noe operativsystem innstallert.... Liker ikke å gi opp, min erfaring med PCr er at løsningen oftest ligger rett foran "nesa di", men jeg innrømmer at jeg sliter nå.

Lenke til kommentar

Hvis det er inntresant så tipper jeg at det var PSU'en din som gikk på høygir som briktern sa.

Skjermkortene til nVidia har en tendens til å suge opp utrolig mye strøm, og selv om en 430W ser bra ut, så kan nok den komme til pers mot ett slikt kort.

Om ASUS kort krever mer strøm enn ABIT, vet jeg ikke, men kan jo virke sånn her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...