Gå til innhold

Hardware-nettverkets kulturside trenger skribenter

Henrik Salthe

Anbefalte innlegg

skrev noen annmeldelser for en liten metallside for noen år tilbake, noe jeg fant både givende og intresant, kanskje jeg skal sende inn et par?

men da igjen, interessefeltet mitt er ikke så forferdelig bredt, så om dere vil ha mainstream annmeldeler er det ikke så fryktelig intresant.

filmannmeldelser kunne jeg kanskje gjort, men da igjen, med yndlingsfilmer som Pi - faith in chaos er det kanskje ikke intresant å ha meg ^^

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger dere noen til å dekke Quart-festivalen?

Til tross for at jeg er riktig musikkinteressert, har jeg liksom aldri satt meg inn i dette med å omtale musikk, så plateanmelder er nok ikke min ting foreløpig, men å rapportere fra en festival er jo en helt annen kake. Eller det å skrive en konsertanmeldelse, for den saks skyld. Er det greit jeg skriver noe ala en reportasje etter at første Quart-dag er overstått, og så avgjør dere på sparket om dere vil publisere den? (Og hvis den går gjennom så kan jeg jo prøve å holde det gående til festivalen er over?)

Lenke til kommentar
Trenger dere noen til å dekke Quart-festivalen?

Til tross for at jeg er riktig musikkinteressert, har jeg liksom aldri satt meg inn i dette med å omtale musikk, så plateanmelder er nok ikke min ting foreløpig, men å rapportere fra en festival er jo en helt annen kake. Eller det å skrive en konsertanmeldelse, for den saks skyld. Er det greit jeg skriver noe ala en reportasje etter at første Quart-dag er overstått, og så avgjør dere på sparket om dere vil publisere den? (Og hvis den går gjennom så kan jeg jo prøve å holde det gående til festivalen er over?)

6275358[/snapback]

Vi har allerede folk til å dekke quart, så det trenger vi nok desverre ikke.

Lenke til kommentar

Jeg kunne veldig godt tenke meg å skrive om trance og tekno.

Jeg synes personlig det er altfor liten dekning av dette i dagspressen og derfor synes jeg at kulturo kunne blitt på en måte internettets samling av tekno og trance materiale.

Jeg kan også skrive annmeldelser av diverse raveparty o.l. i og med at jeg er i "miljøet".

Hvis det i tillegg er ønskelig kan jeg også teste og skrive omtaler av diverse partydop. Bivirkninger, hvor godt det funker og hvordan det føles dagen derpå.

Håper på positivt svar.

Mvh Aspstein aka Tranceking

Lenke til kommentar
Jeg kunne veldig godt tenke meg å skrive om trance og tekno.

Jeg synes personlig det er altfor liten dekning av dette i dagspressen og derfor synes jeg at kulturo kunne blitt på en måte internettets samling av tekno og trance materiale.

Jeg kan også skrive annmeldelser av diverse raveparty o.l. i og med at jeg er i "miljøet".

Hvis det i tillegg er ønskelig kan jeg også teste og skrive omtaler av diverse partydop. Bivirkninger, hvor godt det funker og hvordan det føles dagen derpå.

Håper på positivt svar.

Mvh Aspstein aka Tranceking

6293231[/snapback]

Hvis dette er seriøst ment, henviser jeg til annonseteksten i forumtråden. Der står det blant annet at du må sende søknad på mail, og noen andre ting som du ikke har nevnt i foruminnlegget ditt. Sender du meg en mail, vil søknaden bli vurdert...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kunne tenke meg å skrive filmanmeldelser, har hvertfall mye å si om det temaet. Kanskje ikke bare anmeldelser, men feature lignende tekster om film (har ting å formidle her også), hvis det er intressant? Trenger dere flere folk til å skrive om filmer? Får prøve å skrive en søknad.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

6275395[/snapback]

Vi legger tydeligvis litt forskjellig i det begrepet å dekke, Henrik. Jeg har vært rimelig aktiv på Quart i år, og jeg har forsøkt å få med meg så mye som mulig av det som står på programmet; både det jeg på forhånd vet jeg liker og det jeg ikke har noe forhold til. Likevel, når jeg tenker tilbake, kan jeg ikke huske å ha kost meg utpreget mye i Bendiksbukta én gang. På Plenen har jeg denne uka fått noen av mitt livs beste opplevelser. Helt vanvittig mye bra konserter. Jeg skal innrømme at dette antakelig har mer med smak å gjøre enn konsertkvalitet, men det jeg vil si betyr fortsatt like mye: Dere mangler dekning, for så vidt jeg kan se er har dere bare dekket konserter i Bendiksbukta!

Nå ser jeg (og jeg gidder ikke endre på det jeg har skrevet) at dere dekket Plenen når det var snakk om metall. Og jeg er spent på hva vi får av lese om dagens program (fredag). Konsertene på Plenen i dag, utenom den første, var nemlig helt sinnsykt gode. :)

Lenke til kommentar

6275395[/snapback]

Vi legger tydeligvis litt forskjellig i det begrepet å dekke, Henrik. Jeg har vært rimelig aktiv på Quart i år, og jeg har forsøkt å få med meg så mye som mulig av det som står på programmet; både det jeg på forhånd vet jeg liker og det jeg ikke har noe forhold til. Likevel, når jeg tenker tilbake, kan jeg ikke huske å ha kost meg utpreget mye i Bendiksbukta én gang. På Plenen har jeg denne uka fått noen av mitt livs beste opplevelser. Helt vanvittig mye bra konserter. Jeg skal innrømme at dette antakelig har mer med smak å gjøre enn konsertkvalitet, men det jeg vil si betyr fortsatt like mye: Dere mangler dekning, for så vidt jeg kan se er har dere bare dekket konserter i Bendiksbukta!

Nå ser jeg (og jeg gidder ikke endre på det jeg har skrevet) at dere dekket Plenen når det var snakk om metall. Og jeg er spent på hva vi får av lese om dagens program (fredag). Konsertene på Plenen i dag, utenom den første, var nemlig helt sinnsykt gode. :)

6452859[/snapback]

Jeg vil jo tørre å påstå at vi har dekket relativt bredt fra quart, men selvfølgelig har vi ikke skrevet om alle konsertene. Dette er delvis fordi vi ikke fikk mer enn to pressepass av quarten (noe som tross alt er relativt mye, tatt i betraktning av at vi er relativt nystarta), og delvis fordi det ikke er ønskelig å dekke absolutt alt som er på quart. Da vil stoffmengden bli så stor at den blir uoversiktlig for leseren, og det vil være vanskelig for den enkelte å finne fram til det den vil ha..

Noe av hovedoppgaven til en journalist er å prioritere hva som er relevant for flesteparten av våre lesere, og det har vi forsøkt å gjøre på Quart. At ikke alle er 100% enig med vår vurdering er i grunnen helt naturlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
Ettårsbumper er vel akseptert?

Trenger dere skribenter enda? Jeg er veldig opptatt av både film og musikk, går medier og kommunikasjon i tillegg til at jeg har skrevet en god del anmeldelser/reportasjer før.

Kan sende mail med søknad hvis ønskelig :)

9584128[/snapback]

Send mail så tar vi det derfra!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...