Griznah Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Barbarous Blade er da finfin? Dropper ofte fra King i DM north (ikke tribute chest, men kongen selv). Hand of Justice fra General Angerforge i BRD er gjerne et must med swordspec, 24(?)AP og 2% sjanse på ekstraslag. Swordspec ftw! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 For vel fortsette med øksen builden min, den største grunnen til at jeg har hatt lyst til å bytte er pågrunn av manglene på økser det har vært å finne for meg nå, men må si dreadforge så veldig nice ut =) har også sett den lord aleksander øksen på AH mange ganger men har ikke giddet å spyttet ut pengene for den, men kansje jeg får gjøre det inntil eller bruke sverdet mitt litt til slik at jeg kansje er heldig å får meg arcanite reaper/dreadforge snart.. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 vet ikke om det er nevnt her, men swordspec kan proce på alt som feks hamstring Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 I regnestykket ditt glemmer du at du med swordspec i tillegg til 32 crits også får 18 ekstra slag (som gir ~samme ekstraskade som en crit), i tillegg vil man få mer rage som gir flere abilities. Så alt i alt swordspec > axespec. 5190013[/snapback] Et ekstraslag med swordspec gir "hvit" skade, mens en crit på warrior sine abilities som mortal strike gir +20% mer damage pga impale talent, noe som kan bli mye i highlevel, spesielt om du er enraged. Og et ekstraslag gir ikke mer rage en en autoattack crit. En vanlig crit og 2 autoattack non-crits gir akkurat like mye rage. Og en annen ting dere ikke tenker på, er at swordspec slaget kan misse, bli parryet osv. En crit blir regnet fra de slagene som treffer uansett. 5% mer crit gir altså ikke mer miss, men 6% sjanse for et ekstraslag gir flere slag, men også flere miss Lenke til kommentar
Creeping_Death Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 også har vel humans +5 på sword skill, og orcs +5 på axe... Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) I tillegg blir det forskjellig utifra hvor mye % crit man har. Samme oppsett: 10 min, 2.00 speed, 30 % crit med swordspec, 35% med axe. 300 hits med øks 35% crit = 105 crits 318 hits med sverd = 95,4 crits I tillegg kan swordspec procce på pummel, hamstring, som man bruker jevnlig i pvp. Jo bedre critgear man har, jo bedre blir sverd i forhold til økser. Som Creeping_Death sa, 5 ekstra +swordskill for mennesker gir 0,2% mer crit og hit. Horde har Imbamans på sin side, så de har WF-totems. 20% sjanse til ekstra attack med attackpower... For alliansen, spesielt menneskene, ville jeg sagt sverd. For horde er jeg mer usikker, men sannsynligheten for ekstra attack ville vært syk høy. Høres deilig ut. Endret 22. november 2005 av Quicko Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 I regnestykkene deres glemmer dere at proccen til swordspec kan slå til i en swordspec-proc, som igjen kan procce, osv. Resultatet kan nesten bli Windfury-aktig. Dette er jo heller sjeldent, men aldri si aldri! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) 6% 2x hit er bedre enn 5% crit any day Endret 23. november 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 I regnestykket ditt glemmer du at du med swordspec i tillegg til 32 crits også får 18 ekstra slag (som gir ~samme ekstraskade som en crit), i tillegg vil man få mer rage som gir flere abilities. Så alt i alt swordspec > axespec. 5190013[/snapback] Aaargh, det verste er at jeg tenkte på det! ^^ Takk for korreksjoner alle sammen. Den windfury-effekten kan oppstå ja, har hatt det selv, men sjansen for det er jo lik 0.06^2 da, så... Det skjer ikke ofte, for å si det sånn, da. =) Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 En crit blir regnet fra de slagene som treffer uansett. 5% mer crit gir altså ikke mer miss, men 6% sjanse for et ekstraslag gir flere slag, men også flere miss You sir, are wrong. Om slaget critter eller ikke blir beregnet FØR hit. Deetee skreiv dette et sted, sto også i en blå post. Mener jeg gjengir det korrekt under: 1) Base miss 2) Crit 3) Hit / Dodge / Miss / Parry / Etc Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Ja du har vist rett. Endret 23. november 2005 av likferd Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Så lurer på en liten ting, er litt forvirret her. Hva er egentlig best mellom sverd og øks vis du har to helt like, altså at begge har lik dps og max og min damage, så da er det vel bare selve talenten som gjelder her, altså er økse talenten bedre eller sverdet sitt talent bedre? hvis noen skjønte dette her Lenke til kommentar
different Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Antakelig vil øksa critte mer. Jeg veit ikke hvorfor man sier sverd vil ha jevnere høy dps. En annen grunn til at mange kjører swordspec kan jo oppsummeres i ett ord; Quel'Serrar. 5189973[/snapback] Korfor skulle folk kjøre swordspecc for Quel'serrar? Det er et tankesverd, ikkje på noken måte et damage-våpen. 5190038[/snapback] Skal man heller sette de på Axe spec når man fyller Arms treèt da ? Det er tank's kjører 31 Arms \ ... Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så lurer på en liten ting, er litt forvirret her.Hva er egentlig best mellom sverd og øks vis du har to helt like, altså at begge har lik dps og max og min damage, så da er det vel bare selve talenten som gjelder her, altså er økse talenten bedre eller sverdet sitt talent bedre? hvis noen skjønte dette her 5195802[/snapback] Tja, det er vel egentlig det hele denne posten handlet om da, så hvis du bare leser litt oppover Kortversjonen: de fleste mener swordspec > axespec Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Sword spec er best med likt våpen ja. Men før lvl 55-60 så er det veldig få sverd med over 3.3 attack speed, samtidig som man har rimelig liten crit-sjangse, så axe-spec er nok best da. Så kan man heller respecce når man nærmer seg lvl 60 og får tak i Barbarous Blade eller Darkstone Claymore feks. Eksempel på gøy med sword spec: Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ser ut som sword spec er dødt igjen fra neste patch av. "On-next-swing abilities will no longer cause multiple weapon procs on a single swing. " Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 "On-next-swing abilities" er ting som heroic strike og cleave så jeg er ikke sikker på om det har noe med sword spec å gjøre. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 "On-next-swing abilities" er ting som heroic strike og cleave så jeg er ikke sikker på om det har noe med sword spec å gjøre. riktig...og heroic strike og cleave er kastet ut fra action bars for lenge siden uansett. Ingen high-lvl warrior bruker dem uansett. On next-swing= waste of rage! Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 "On-next-swing abilities" er ting som heroic strike og cleave så jeg er ikke sikker på om det har noe med sword spec å gjøre. riktig...og heroic strike og cleave er kastet ut fra action bars for lenge siden uansett. Ingen high-lvl warrior bruker dem uansett. On next-swing= waste of rage! 5199526[/snapback] Vel... Cleave funker fett sammen med sweeping strikes da, grinder en del i SM, og da er det greit drepe mobs på en cleave+sweeping strikes. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Joda..det har sine fordeler i noen sammenhenger riktignok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå