Nitrius Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 I de siste siden det er så lite gode økser på min lvl 55, så har jeg vurdert å respecce til en sword build å heller gå for å bruke sverd, har sett at mange warriors har begynt å bruke sverd i de siste, og de som blir rank 14 velger alltid sverdet og ikke øksen har jeg sett... Så lurer rett og slett på hva dere mener om økse og sverd warrriors, alltså hva mener du er best å hvorfor? Er det virkelig noe stor forskjell egentlig? Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvoffor driver folk og maser om at øks gir 5%+ critchance da? Fatter ikke jeg... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvoffor driver folk og maser om at øks gir 5%+ critchance da? Fatter ikke jeg... 5188500[/snapback] det er for warriors only.. vist de er har brukt tallent points på det... jeg valgte å gå for swords only på min warrior, eneste grunnen til det at jeg ikke orker å bruke axe som jeg har brukt på min shaman og hunter igjen på min warrior.. desuten så ser swords mye bedre ut enn axe:) Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette var snakk om warrior, da... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Øks ser mye tøffere ut til dverger og muligens orker og tauren (tyrer?) Sverd ser tøft ut til mennesker, nattalver og troll. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det som visstnok er tingen med sverd over økser (og da snakker jeg sword-spec vs. axe-spec) er at sword-spec visstnok gir mer skade i det lange løp. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Swordspec er i alle fall fint syns jeg. 6% sjans til å få dobbelt angrep, pluss at jeg har talents som gir 15% ekstra aggro i def stance (dette gjelder selvfølgelig for for alle slags våpen, men jeg foretrekker 13% crit + 6% dobbelt angrep fremfor 18% crit). I tillegg har jeg et ganske kjapt sverd (Silent Fang, nydelig proc), så jeg kan holde jevnt høy aggro på mobs. Har ikke all verdens erfaring fra endgame content dog (kun offtank i MC), kan hende ting endrer seg med tilgang på våpen og oppførsel til bosser. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ja swordspec er vel sånn sett best. Mener også at humans ser best ut med sword. Dverger bruker øks! Eller tauren eller orker eller annet horderask! Økser er som oftest uansett alt for trege for min del. Jeg ble nesten gal av å vente på at min alt hunter dverg skulle hugge med Bonebiter (en øks med 3.8 hastighet) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Så de fleste her vil altså annbefale å begynne med sverd? altså å gå etter en sword build også. Lurer nemlig på om jeg skal ta å gjøre det da. Uansett dmg sett hva gjør mest skade over lengere tid og på kort tid? Hvordan er sverd vs øks og omvendt i pvp og pve? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sverd og øks er same shit egentlig. Du finner "lettere" økser enn sverd som er bra for MS warriors før lvl 60 og endgame (Arcanite Reaper, Dreadforge Retaliator etc) Jeg personlig liker min reaper (<3 teh looks) og kommer ikke til å bytte den ut med noe annet enn world destroyer, TUB eller noe værre Men noe av det sykeste er jo ett fett sverd, sword specc, og hand of justice eller hva den trinkleten i BRD heter? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sword-spec er nok hakket bedre enn axe-spec, men selvsagt, Øks er best i kulhetsfaktor Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sword-spec er nok hakket bedre enn axe-spec, men selvsagt, Øks er best i kulhetsfaktor For alle andre raser enn humans og nightelves ja! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 jeg spør igjen: har ikke sverd høyere crit sjanse pga at begge slag kan critte når den proccer? eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Kommer vel helt an på hvordan våpnet du har er. Har tilgode enda og se et bra sverd droppe utenfor BWL,MC og ZG. Jeg bruker IBS og har tanker om å skaffe meg AR, men er ikke helt sikker enda om jeg gidder bytte ut IBS med den. Vi gjør det tålig bra i ZG om dagen så jeg tror heller jeg venter på Destroyer of The world. Men kort fortalt. Var jeg deg ville jeg ha bytta proc til det våpent du kan få tak i og er bedre for deg. Ikke tenk så mye på om det er sword eller axe, eller hvordan det ser ut. Det har da ingenting å si hvis våpnet gjør bra dps. Her er noen eksempler: Sverd: http://www.thottbot.com/?i=9374 http://www.thottbot.com/?i=9023 (har bare tatt opp våpen til lvl 55) Økser: http://www.thottbot.com/?i=8486 http://www.thottbot.com/?i=6660 (lvl 56) http://www.thottbot.com/?i=35623 Det finnes vel egentlig ingen tvil? Økser på ditt lvl gjør bedre dps, og gir deg mere stats. Eventuelt skaff deg denne fra AV http://www.thottbot.com/?i=40261 Bytt eventuelt senere spec da du får deg et fint våpen fra ZG, eller MC. Lykke til Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Stemmer. Og det liker vi jo :> Lenke til kommentar
JRL Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 jeg har blitt drept altfor mange ganger av sword spec. men du burde jo ha et bra sverd først, desverre ikke så lett å finne som det er å skaffe reaper. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 jeg spør igjen: har ikke sverd høyere crit sjanse pga at begge slag kan critte når den proccer? eller er jeg på jordet? 5189817[/snapback] Hmm, skulle nesten tro det, men jeg er ikke helt sikker. Prøve å sette opp en liten hypotese: __ Våpen A er et sverd med 2.00 attack speed og 40.0 dps. Våpen B er ei øks med 2.00 attack speed og 40.0 dps. Bruker er night elf (ikke racial feat i noen av våpna), og har 10% sjanse til å critte på grunnlag av agility/gear. I tilfelle A: På ti minutter skal han ideelt slå 300 slag, og får 18 ekstra på grunn av swordspec. 318 slag med 10% sjans til å critte. Det vil da si at 32 slag critter på 10 minutter. I tilfelle B: På ti minutter skal han ideelt slå 300 slag, og får 5% ekstra til å critte på grunn av axespec. 300 slag, med 15% sjans til å critte. Det vil si at 45 slag critter på 10 minutter. __ Antakelig vil øksa critte mer. Jeg veit ikke hvorfor man sier sverd vil ha jevnere høy dps. En annen grunn til at mange kjører swordspec kan jo oppsummeres i ett ord; Quel'Serrar. * Alt i "regnestykket" ovenfor er Theorycraft. Theorycraft funker som vi veit meeeget dårlig i praksis. (Det er også 3 år siden sist jeg hadde noe som helst matte på skolen, så det kan fint hende det er noe jeg har glemt å ta med i betraktning.) Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 jeg spør igjen: har ikke sverd høyere crit sjanse pga at begge slag kan critte når den proccer? eller er jeg på jordet? 5189817[/snapback] Hmm, skulle nesten tro det, men jeg er ikke helt sikker. Prøve å sette opp en liten hypotese: __ Våpen A er et sverd med 2.00 attack speed og 40.0 dps. Våpen B er ei øks med 2.00 attack speed og 40.0 dps. Bruker er night elf (ikke racial feat i noen av våpna), og har 10% sjanse til å critte på grunnlag av agility/gear. I tilfelle A: På ti minutter skal han ideelt slå 300 slag, og får 18 ekstra på grunn av swordspec. 318 slag med 10% sjans til å critte. Det vil da si at 32 slag critter på 10 minutter. I tilfelle B: På ti minutter skal han ideelt slå 300 slag, og får 5% ekstra til å critte på grunn av axespec. 300 slag, med 15% sjans til å critte. Det vil si at 45 slag critter på 10 minutter. __ Antakelig vil øksa critte mer. Jeg veit ikke hvorfor man sier sverd vil ha jevnere høy dps. En annen grunn til at mange kjører swordspec kan jo oppsummeres i ett ord; Quel'Serrar. * Alt i "regnestykket" ovenfor er Theorycraft. Theorycraft funker som vi veit meeeget dårlig i praksis. (Det er også 3 år siden sist jeg hadde noe som helst matte på skolen, så det kan fint hende det er noe jeg har glemt å ta med i betraktning.) 5189973[/snapback] I regnestykket ditt glemmer du at du med swordspec i tillegg til 32 crits også får 18 ekstra slag (som gir ~samme ekstraskade som en crit), i tillegg vil man få mer rage som gir flere abilities. Så alt i alt swordspec > axespec. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Antakelig vil øksa critte mer. Jeg veit ikke hvorfor man sier sverd vil ha jevnere høy dps. En annen grunn til at mange kjører swordspec kan jo oppsummeres i ett ord; Quel'Serrar. 5189973[/snapback] Korfor skulle folk kjøre swordspecc for Quel'serrar? Det er et tankesverd, ikkje på noken måte et damage-våpen. Lenke til kommentar
Acedia Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ja, som Coaxmetal sa, så glemte du det med at ekstraslaga kan critte... Min oppfatning er at Sword spec gjør mer skade over tid, selv om man har mindre sjanse for å critte. Burst damage kan diskuteres, siden det er veldig avhengig av flaks. Og som JayHeM sa: "Theorycraft funker som vi veit meeeget dårlig i praksis." Når det gjelder tilgjengelighet på gode sverd, så er den rimelig knapp for folk som ikke får gjort MC\BWL\ZG. Så hvis du ikke har mulighet til å bli med i MC\BWL\ZG ville jeg satset på Arcanite Reaper med Axe Spec, siden det trolig vil være det beste (?) valget. (Noe jeg forøvrig gjør med min warrior. Det mest sure er at det droppa 3 Obsidian Edged Blades forrige MC, og to av dem ble disenchanta :<) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå