Gå til innhold

Hovedkort med eller uten integrerte komponenter???

Pep

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg er i ferd med å kjøpe ett nytt hovedkort til P4. Men jeg er usikker på hva jeg bør velge.

Det jeg vet er at jeg antageligvis velger ett ASUS P4B533, men spørsmålet er: Er det lurt å kjøpe ett med IE1394, Lyd, Lan, Ata 133 og hele den pakka der integrert??Eller er det rett å slett for dårlig så jeg heller bør gå for separate komponenter?For og imot!! :smile: Kan si jeg spiller mye "tunge" spill på nett, bruker en del tunge programmer osv. Så ytelse teller masse!! :smile:

Takker for ALL hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komponenter jeg LIKER å få integrert på et hovedkort er:

USB 1 & 2 (dette er jo en selvfølge)

Firewire

LAN

Ting jeg helt vil unngå:

Lyd

integrert skjermkort.

Men det er så liten forskjell i pris, og de kan diables i BIOS.

Faktisk kan det være litt kult med integrert lydkort og et ekstra...for du kan instalere begge to..så du kan feks ha hodetelefoner på det integrerte, og stereoen din på det ekstra..og så bare bytte i mellom den på lyd setup...tror faktisk det er noe software som du kan velge vilket lydkort du skal bruke..så du kan spille av to lydkilder samtidig!

AKIRA

Lenke til kommentar

Så lenge prisen er den rette gå for hovedkort med "the works" (LAN, FireWire, ...), bortsett fra VGA. Jeg tror nesten du ikke får tak i hovedkort uten innebygget lyd lenger, men hvis du ikke vil ha noen performance hit skrur du av den innebygde lyden og bruker ditt SB Live!/Audigy/... til lyden.

Er det forresten noen som har noen tall på hvor stort minus det er på ytelsen ved å bruke den interne lyden i forhold til f.eks. SB Live??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-30 08:52, AKIRAx24 skrev:

Komponenter jeg LIKER å få integrert på et hovedkort er:

USB 1 & 2 (dette er jo en selvfølge)

Firewire

LAN

Ting jeg helt vil unngå:

Lyd

integrert skjermkort.

personlig så ungår jeg intrigerte ting i hovedkortet.

spesielt Lyd og skjermkort :wink:

Dete fordi det er vanskligere å få drivere/ etter en stund siden du må som oftest få drivere fra produsenten. og at det er som oftest de første som du oppgraderer siden det er kun et brukbart skjermkort.

Ellers så kan lan og Firewire gå ant.

USB er en selfølge at det skall væra intrigert det er snart umulig å få kjøpt nye HK ut USB nå :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...