abrakadabri Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg skal selge en bærbar maskin og dem som er potensielle kjøpere ønsker ikke betale et så stort beløp som den bærbare koster ved forskudd. Flere kjøpere foreslår Payex - og mitt spørsmål blir: Er dette en trygg og god handelsløsning? Det jeg stiller meg litt tvilende i forhold til dette er følgende scenario: Kunden betaler inn penger til Payex, jeg mottar bekreftelse og sender den bærbare til kunden. Han mottar så varen og gir så beskjed med OK til Payex hvis varen er slik mottaker synes den skal være. Skulle mottaker angre kjøpet kan han da starte en tvist - da vil pengene bli låst fra Payex og jeg vil sitte uten maskin og uten penger... dette kan bli et problem og mye surr frem og tilbake... Noen med erfaringer både for og mot? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Kan du ikke bare sende den som postoppkrav, men kreve et forskudd likt porto frem og tilbake i forskudd? Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 En kan jo selvfølgelig gjøre det; men da blir kanskje kjøper grinete - i forhold til at han/henne ikke får se pakken - innholdet før han/henne betaler. Jeg får kanskje heller ty til postoppkrav; er bare kjedelig hvis maskinen blir borte fra meg en lenger periode - for en har jo ikke anledning til å kalle en pakke tilbake, hvis den blir liggende og kjøper ikke henter den? Takker for ditt gode innspill; har jo benyttet postoppkrav flere ganger og fungert utmerket. Men flere ønsker å benytte Payex... En får vel også pengene fortere ved denne form for salg og kjøp... Noen som vet? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er det på finn.no du har lagt den ut for salg? Jeg trodde maks beløp for å kunne bruke payex var 1000,-. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 En kan bruke større summer - men da bruker en kredittkort som betalingsmetode. På en Payex konto kan en maks overføre 1000 kroner slik jeg har forstått det... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg får kanskje heller ty til postoppkrav; er bare kjedelig hvis maskinen blir borte fra meg en lenger periode - for en har jo ikke anledning til å kalle en pakke tilbake, hvis den blir liggende og kjøper ikke henter den? Jo, du kan stoppe en sending - men det koster penger. - 115,- ifølge posten .. http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...er+01012005.htm Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 bare ikke bli lurt av samme personen som prøvde seg på meg. mail adressen hans var [email protected] han prøvde utallige ganger å overbevise meg om at mailene han sendte meg var fra payex. og jeg skulle sende pakken før jeg fikk pengene.. han var jo ikke akkurat av de smarteste svindlerne da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå