Gå til innhold

Flott forum, men liker ikke søkefunksjonen

Anbefalte innlegg

Diskusjon.no er et aldeles toppers forum det!

Men, søkefunksjonen ble jeg litt skuffa over. Jeg fant etterhvert ut at grunnen til at jeg fikk haugevis med gale resultater var at du må sette et "+" mellom hvert søkeord for å søke etter alle poster med ALLE disse søkeordene i og ikke bare EN AV DEM. Dette er egentlig ikke så ille i seg selv, men det var veldig dårlig informert om det, og folk flest er jo vant til googles "måte" hvor du ikke trenger å skrive noen "+". En annen irriterende ting ved søket er å få følgende feilmelding:

"En eller flere av dine søkeord hadde færre enn 4 tegn, eller du søkte på ord som ikke er tillatt som f.eks 'html' og 'img'. Vennligst prøv igjen."

Jeg skjønner ikke grunnen til dette, men hvis det er en god en, så forstår jeg jo det.

Jeg håper ikke dere har vondt av litt konstruktiv kritikk, og gjentar at resten av forumet er storslått.

PS: Hvorfor har ingen andre postet her (på tilbakemeldinger)?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumet har jo utrolig mange poster å søke i, så det er jo kanskje ikke så rart at så detaljerte søkeord ikke er tillatt.

Er ganske enig i at den kunna ha vært bedre, men det gjelder bare å prøve mange forskjellige søkeord, så finner man det til slutt. :)

Lenke til kommentar

5188001[/snapback]

Fordi dette er en kategori for tilbakemeldinger til en av mange søsternettsteder, nemlig Programmer.no. Diskusjon.no omfatter alle søsternettstedene i Hardware-nettverket, og har en egen tilbakemeldingskategori her.

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på dette med søkefunksjonen, finnes det en knapp som gjør at jeg heller får opp trådene og ikke innleggene ordene jeg slker etter ligger i ?

Jeg prøver å finne en tråd, men husker ikke hvor den er postet, og er helt sikker på at jeg kan gjenkjenne den , hvis jeg får se topicen.

Lenke til kommentar
Diskusjon.no er et aldeles toppers forum det!

Men, søkefunksjonen ble jeg litt skuffa over. Jeg fant etterhvert ut at grunnen til at jeg fikk haugevis med gale resultater var at du må sette et "+" mellom hvert søkeord for å søke etter alle poster med ALLE disse søkeordene i og ikke bare EN AV DEM. Dette er egentlig ikke så ille i seg selv, men det var veldig dårlig informert om det, og folk flest er jo vant til googles "måte" hvor du ikke trenger å skrive noen "+". En annen irriterende ting ved søket er å få følgende feilmelding:

"En eller flere av dine søkeord hadde færre enn 4 tegn, eller du søkte på ord som ikke er tillatt som f.eks 'html' og 'img'. Vennligst prøv igjen."

Jeg skjønner ikke grunnen til dette, men hvis det er en god en, så forstår jeg jo det.

5188001[/snapback]

Grensen ligger på 3 tegn, men feilmeldingen har ikke blitt helt oppdatert, skal sjekke det litt opp. Forøvrig har vi en liten test-søkemotor her[/url som du kan teste og se om ikke fungerer litt bedre. (merk at det er en beta)

Noe som igjen gjør det mer uoversiktelig for nye brukere. :)

Lenke til kommentar

vel, jeg syns det er uoversiktelig når man bare får opp postene og ikke topicene når man søker.

Om det hadde gådd ann å fiksa på så hadde det vært veldig bra.

Eller om at man kan velge dette i kontrollpanelet, slik at forenklet søk står på som standard, men man kan skifte til avansert i kontrollpanelet

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
jeg hadde helst sett at avanserte innstillinger hadde blitt satt som standard, får en mye bedre oversikt når man søker der kontra når man søker med forenklede innstillinger

5190991[/snapback]

Skulle også selv sett at avansert igjenn ble satt som standard, det hadde heller ikke skadet om kategorien en er i når en trykker på søk ble automatisk merket/valgt i listen over forumkategorier.

Standard instillingene i avansert søk er vel det samme som blir brukt ved enkelt søk om jeg ikke tar feil :hmm:

Burde ikke være så alt for vanskelig for nye brukere selv om de da ble henvist til den avanserte versionen kontra den enkle som nå er standard.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...