NooN Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 onkelen min har en gammel pc, som brukes kun til enkel tekstbehandling og kabal jeg var der og monterte et modem (ja faktisk, analog modem) (er forresten ikke tilgjengelig for adsl der) saken er det, at jeg bare får hastigheten 28.8k (står når jeg klikker på status på tilkoblingen) tok en speedometer test hos itavisen og fikk resultat "28kbit" hva som kan gjøre at det kun blir 28k og ikke 56k ? tips mottas gjerne Lenke til kommentar
steveak Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Det er ingen garanti for at du får høyere enn 28.8 selv om modemet er 56kb, desverre. Det hele avhenger av linjekvalitet hos onkelen din. Er han f.eks. på en splittet linje via f.eks. digital 2-kanal (dvs. han deler ett trådpar med f.eks. en nabo) vil det forringe signalet såpass at det er vanskelig å få noe høyere enn 28.8. Jeg hadde samme linjeforhold for ett år siden inntil jeg fikk ny linje. På den gamle linjen - i samme huset - fikk jeg ikke mer 28.8. Med ett PCI-modem fra Clas Ohslon av alle ting i verden fikk jeg 33.3...Uvisst av hvilken grunn. På den nye (som ikke ligger på digital 2-kanal) fikk jeg 56600 med en gang. Nedlees to say ble det DSL på den linja :!: ganske raskt. Sjekk nummeret til onkelen din i kapaks. Kan han få ISDN, f.eks.? Hvis ikke står det sikkert at det er utstyr på linja som om mulig må fjernes e.l. Sjekk også ADSL og SHDSL om ikke annet enn at du får opp litt mer informasjon om linjelengde etc. Lykke til. Ellers finnes det jo mye fint mobilt bredbånd om dagen vet du? Endret 21. november 2005 av steveak Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Sjekk på instillingene for tilkoblingen. Det skal være mulig å stille opp hastigheten der. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Skriver under på den. Av og til ER det enkleste ofte det beste! :!: Start med innstillingene, driver etc. Lenke til kommentar
NooN Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 fikk det opp på 33.6kbit når jeg slo av komprimering da... har lengde på linja noe å si? linja fra telefonuttaket og til modemet er minst dobbelt så lang som den trenger å være. det går ikke an å ha adsl, og behovet er ikke stort... isdn går jo selvsagt an.. blir sikkert til det. men bruken av nett er bare sånn å bruke nettbank osv. er forresten en eldgammel pc... (Pentium 2, 128mb ram osv osv) modemet heter d-link dfm-560e+ Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Ikke alle levrandører av oppringt internett som har 56 Kbit/s uten å betale for det. Tror Tiscali har.. Tele 2 turbo, komprimerer internettraffikken slik at du får raskere surfing. Opera har visst slik teknologi innebygd i browseren, fra 8.0 tror jeg. Prøv også denne http://www.offbyone.com/ , har en del kompabilitetsproblemer. Muligens du kan bruke noen plugins. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Trodde det var slik at man får 56k på nedlasting, mens upload gir 28(33)kbs. Slik var det hverfall den gang jeg hadde 'dail' up Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Sjekka det for litt over ett år siden og da var det forskjellig hva de leverte. Sikkert litt pga. at de ønsket at du skulle betale mer?? :-) Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Sjekka det for litt over ett år siden og da var det forskjellig hva de leverte. Sikkert litt pga. at de ønsket at du skulle betale mer?? :-) Lenke til kommentar
NooN Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 har ikke noe slags abbonement... bruker bare det "start.no" rett på nett opplegget skal ta med laptopen min i dag å se om jeg å får samme farten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå