Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BNC Boter på IRC.

Anbefalte innlegg

Heij, jeg har søk litt på Google men finner ingenting spessielt. Noen som vet om et ganske bra og enkelt program for og sette opp BNC'er til mIRC på Quakenet.. ? Vist dere vet om et program kan dere gjerne fortelle meg hvordan det virker og hvordan jeg setter opp bnc'ene o.s.v..!

Mvh Martin 'Smork' Andersen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du søkt på psybnc? Jeg mener å huske at den how-to'en som følger med er enormt bra, så les den før du stiller flere spørsmål. Men uansett den fungerer som de fleste bncer, bncen er koblet opp mot irc hele tiden, slik at når du kobler ned for natten så er fortsatt brukeren din pålogget irc. Senere når du kommer tilbake kan du logge deg på bncen og få opp vinduene akkurat slik du forlot kanalen. Med OP og det hele.

Lenke til kommentar

Eneste irc nettverk som en egentlig trenger bruke bnc er efnet og dalnet kanskje. I gamle dager da irc services ikke var tilgjengelige, så ble bncs benyttet for å reservere et nick eller kanal.

I og med at de fleste irc nettverk i dag implementerer services, så er det bortkastet.

Lenke til kommentar
Eneste irc nettverk som en egentlig trenger bruke bnc er efnet og dalnet kanskje. I gamle dager da irc services ikke var tilgjengelige, så ble bncs benyttet for å reservere et nick eller kanal.

I og med at de fleste irc nettverk i dag implementerer services, så er det bortkastet.

5191830[/snapback]

På dalnet har man nickserv, så der er det ikke nødvendig. :)

Lenke til kommentar

Kan komme opp med mange grunner til å sette opp en bnc jeg. Skolenettverk som er låst for all trafikk utenom på port 80 f.eks. Eller hvis man har op status på hostname og er på en internett cafe i utlandet, kobler seg opp mot bncen og har normal tilgang. Masse snacks man kan gjøre med en bnc vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...