Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan koble bass-kasse/forsterker?

anonymm

Anbefalte innlegg

Hei,

har sett på tegning på forumet,men jeg lurer på hvilken ledning skal hvor?

på forsterkern står det ch1,ch2 osv..... er det der kablene fra cd spillern skal?

Og når jeg skal koble strøm til forsterkern hvordan gjør jeg det?

tar + fra battereiet og setter den i + til forsterkern,så tar jeg - fra karosseriet i bagasen og setter den på jord til forsterkern?

eller er det noe annet måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
la noen andre koble? Lettere for noen som vet og gjøre det, ettersom det kan være litt knot med forskjellige forsterkere.

Tenker på 2kanaler i forhold til 4 kanaler og 5 kanalere.

5187990[/snapback]

de som kan det har også lært det fra noen :cool:

Jeg vil lære det jeg også :hmm:

Lenke til kommentar

Kan jo alltids ta meg tid til å skrive en liten sak, men da må jeg ha mer info om sakene. DEt er mange måter å koble på og så har en det at en må ta hensyn til hva forsterkern skal drive, antall utganger på spiller mhp signakgang, delefrekvenser og mye annet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

har sett på tegning på forumet,men jeg lurer på hvilken ledning skal hvor?

på forsterkern står det ch1,ch2 osv..... er det der kablene fra cd spillern skal?

Og når jeg skal koble strøm til forsterkern hvordan gjør jeg det?

tar + fra battereiet og setter den i + til forsterkern,så tar jeg - fra karosseriet i bagasen og setter den på jord til forsterkern?

eller er det noe annet måte?

5187700[/snapback]

for å ikke gjøre det så vanskelig som de andre skal ha det til så kan du fint klare dette på egenhånd. det er sånn man lærer. fra cdspiller:du har en signal kabel. den skal inn der det er phono inngang. generelt sett er det bare en på forsterkere. så har du remote ledningen. den skal inn i egen remote inngang. dette for at du skal kunne starte forsterkeren når cdspilleren starter. da gjør cdspilleren din det for deg automatisk. ch1,ch2 osv er der du kobler høytalere. det kommer ann på hvor mange utganger det er for høyttaler, om hvordan du burde koble høytalere. vet ikke hva du skal koble på. +fra batteriet kobles på + på forsterkeren. og jording fra forsterker kobles til karosseriet, men husk å puss vekk lakk fra karosseriet først så det blir god kontakt for jordingen. husk at jordingskabelen skal være så kort som mulig. helst under 0.5m

håper dette var til hjelp.

lykke til

Mvh Johan

Lenke til kommentar

Det er som sagt endel mer ting å ta hensyn til enn bare å koble + på +, en har etpar andre faktorer med i bildet også. Sjekk her så finner du ut litt av hvert om koblinger og hvordan ting fungerer.

Elementær skoleelektronikk er alt som behøver å ligge til grunn for å forstå dette :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Hehe, ut fra egne erfaringer er elektrikkere de aller siste som bør få koble noe i en bil. Det behøver selvfølgelig ikke gjelde deg da, men det er aldeles hårreisende noe av det jeg har sett elektrikkere gjøre.

Det virker som de bare ikke kan omstille seg fra å jobbe med 220v til 12v. Et ekstremt eksempel er da en elektrikker jeg kjenner skulle koble ekstralys på bilen sin. Vel, det endre med en diger hvit lysbryter midt på dashbordet... :D

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Hehe, ut fra egne erfaringer er elektrikkere de aller siste som bør få koble noe i en bil. Det behøver selvfølgelig ikke gjelde deg da, men det er aldeles hårreisende noe av det jeg har sett elektrikkere gjøre.

Det virker som de bare ikke kan omstille seg fra å jobbe med 220v til 12v. Et ekstremt eksempel er da en elektrikker jeg kjenner skulle koble ekstralys på bilen sin. Vel, det endre med en diger hvit lysbryter midt på dashbordet... :D

5261351[/snapback]

vet at el-håndtverkere har dårlig rykte men alle er ikke slik. :hmm:

Lenke til kommentar
Det er som sagt endel mer ting å ta hensyn til enn bare å koble + på +, en har etpar andre faktorer med i bildet også. Sjekk her så finner du ut litt av hvert om koblinger og hvordan ting fungerer.

Elementær skoleelektronikk er alt som behøver å ligge til grunn for å forstå dette :)

5256177[/snapback]

Viss du e gift eller e i et forhold, så kommer i ikke til å svare på melding

-i e absolutt IKKE interessert....!!!

Du treng heller ikke skrive til me viss du ikke har bilde på profilen

-for da e du heilt sikkert STYGG!, å i kommer ikke til å ville ha nåkka me d å gjør uansett.... - så bare spar deg!!!

Var det en spøk eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...