Lanka Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg får et lys på hovedkortet som indikerer at den får strøm, men når jeg trykker på start-knappen på kabinettet så starter ikke pc'en. Det jeg har gjort er å koble til 20-pins ATX kabel fra strømforsyningen til HK, en 4pins dings. Også sånn Power SW ledning fra startknappen til to pinsgreier på hjørnet av HK. Hva gjør jeg da ? =S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 har du satt i CPU og alt slikt? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Ja fulgte Manualen punktvis. Kan sikkert ha bommet med strøm til HD og Dvd-rom, men det skal vel ikke bety så mye skal det det? Maskinen starter ikke i det hele tatt. Er ikke noen metodr for å se om HK ikke er helt ødelagt uten å trykke på On knappen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hmm.. fikk du alle ledninger på plass? evt. strøm til CPU.. (vet ikke helt om det har noe og si.. men men..) sikker på at du har satt i riktig Power Switch? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hadde samme problemet med en shuttle jeg kjøppte, der funka den litt åså plutselig dævve hele greia rett ut, det var merkelig nok lys i HK, men sendte den nå tilbake og fikk ny med beskjed om at HK var ødelagt. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Strøm til CPU? Hvor ligger den? Er det sånn 4-chips sak som skal trykkes ned i sånn hvit dings? Jeg har prøvd absolutt alle pinner på hovedkortet man kan sette inn Power Switch. Den vil ikke starte. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 hadde samme problemet med en shuttle jeg kjøppte, der funka den litt åså plutselig dævve hele greia rett ut, det var merkelig nok lys i HK, men sendte den nå tilbake og fikk ny med beskjed om at HK var ødelagt. 5187467[/snapback] Kunne vel ha sendt den tilbake, men er redd for at jeg ikke hører fra dem på lang tid. Bestilte med en link fra hw.no gjennom Vaagen Consulting, og har gang på gang måttet spørre om min vare. Tok 4 måneder før jeg fikk den. Er kanskje litt dumt å sitte og vente på ny også fra samme leverandør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ja, 4 pins... sitter over CPU`n.. som vanelig.. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det har jeg satt inn =( Skjønner ikke hva som kan være galt. Kan man starte en maskin uten å gå den veien ved å trykke på Poweknappen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 kan det være auto sikringen i PSU da? prøv og ta ut strømmen på den.. i 5 min elns.. sett den i igjen og prøv da;) Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Autosikring? hvor? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Du har sikkert gjort det, men det er smart å sjekke at alle kablene fra Kabinett til HK er satt riktig på plass og riktig vei. Gjør den feilen omtrent hver gang Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det var det som skulle til =D Haha. Klarte søren meg å sette inn 20-pins ATX-kabelen in feil =P haha.. Weee Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Bra det gikk i orden for deg da Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Jau, etter mye svette og tårer gikk det. Nå er det bare den helvetes Bios-oppsettingen som gjenstår. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hvordan har du greid det da?:S:S Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det var det som skulle til =D Haha. Klarte søren meg å sette inn 20-pins ATX-kabelen in feil =P haha.. Weee 5188245[/snapback] Hvordan i allverden klarte du det? Kanskje du bør lese litt på emnet før du ødelegger noe.. Fins en fin guide om bygging av pc her på hardware, finner den HER. Anbefaler deg å lese den... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Å sette den 20pins kabelen feil vei skal mye til ja. Den er laget slik at flere av kontaktene bare går en vei nedi...... Men men... det løste seg til slutt iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå