Inc Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Sitter her med gamle svigermorsvideoer, bryllup, dåp og konfe videoer som slektninger skriker etter å få se, jada, de kommer svarer jeg . De fleste filmene skal fra hi 8 kamera via pc(redigeres) til dvd\cd, den saken er grei. Dette har jeg prøvd: 1. kjøpte adapter, pluggercomposite\svideo inn-->inn usb pc. Her får jeg opp error ved oppstart av programmet. så prøver jeg ett annet program. Intervideo, åpner program-alt ok, her får jeg ikke noe signal inn enten på den ene eller den andre måten . 2.Så har jo gainward 6600 gt input for svideo og composite, her får jeg og 0 signal, så jeg oppdaterer nvidia driver og legger inn wdm, funker heller ikke. 3.Over til saphhire sitt tv kort 550 pro, det burde funke ?? nope, heller ingen signal. Har prøvd å legge programmene hver for seg, uten å ha de samtidig på maskinen. Når har jeg gått tom for ideer til hva jeg kan feilsøke på, kan noen være så snill å holde meg i hånden her, til jeg får dette i orden?? please Hjelp en stakkar som prøver å gjøre sviger til lags Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Ja, skulle installere driver for wis adapter fra cd. når det var gjort, rebootet maskinen og nå finner ikke pc`n dvd spilleren,, jises, dette er krise Jeg gir opp.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 hehe,,, tragisk tråd dette, blir vel mer min blogg dette velvel. Så etter å ha koble fra dvd rom og inn igjen, inn med ny driver og fm for dvd spilleren, så er da den oppe å går igjen. jaja, men nå har Vhs spilleren tak kveld Fant også ut av den en pinnen i svideo kablen var brukket, det kan jo være roten til mye av driten her. Tok forresten fri fra jobb for å fikse dette . Godt ut på natten fant jeg ut av nvidia sin wdm drivere ikke passer med virtualdub, fjernet den og plutselig hade jeg lyd, men ikke bilde. YES, ett steg nærmere Par timer senere med prøving av forskjellige codec kom jaggu lyden også. så fungere det å ta opp via virtualdub, men foreløpig ikke i de andre programmene(windows movie makerog intervideo dvd creator) Problem delvis løst! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har du et DV kamera med analog inn? Hvis ikke vurder å lei ett fra Thorn eller Leasy. Ta opp videoen fra Hi8 til DV tape. Dette blir din digitale orginal. Bruk så firwire til å importere vidoen for klipping og redigering. Metoden du har valgt har mange ledd som kan komplisere jobben mye. Noe det allerede har gjort som du erfarer. AKIRA Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 jepp, et dv kamera hadde gjort susen, men siden det er snakk om så minimalt med film som skal over blir leien dyr i forhold, anyway, jeg har fikset problemet delvis, inntilvidere. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 ja.. nå har jeg lånt meg en vhs spiller. bruker virtualdub sammen med ati saphhire 550 pro tv kort. nå har jeg prøvd composite,svideo og tuner, eneste gang jeg får inne ett bilde er via antenne men da er bilde rævva dårlig. går det ike an å kjøre en scart kontakt inn bak vhs og ta ut composite inn i tv kortet?? det funket helt fint med composite når jeg hadde hi8 kamera koblet til. er det noe med utgangen bak på vhs spilleren som gjør at ikke composite eller svideo funker? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du må sjekke kabelen din. Hvis det er scart til phono (gul+rød+svart) så må den være omskiftbar mellom input eller output. Hvis den ikke er det, fungerer den bare som input til vhs-spilelren. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Du må sjekke kabelen din. Hvis det er scart til phono (gul+rød+svart) så må den være omskiftbar mellom input eller output. Hvis den ikke er det, fungerer den bare som input til vhs-spilelren. 5233898[/snapback] Tusen takk, det gjorde susen. Viste ikke at det var forskjell på ut og inn scart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå