AMD-King Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har et Ericsson HM210di modem som ble ødelagt av lynet. Jeg låner nå en Speedtouch 510 av en fjern nabo som også har Tele2. Naboen har bytta modem til noe med trådløst. Jeg har Internett nå, men får offisiell IP rett inn til min hovedmaskin. Dette liker jeg ikke, for med min Ericsson HM210di fikk jeg jo delt ut IP'er til flere maskiner og den NAT'et ganske greit. Å ha flere offisielle IP'er på flere maskiner syns jeg er en sløsing av adresser. Slik jeg har skjønt det har Speedtouch 510 både router og modem funksjonen. Har noen en oppskrift på hvordan jeg setter dette opp? Det jeg har prøvd til nå har ikke fungert. Jeg har rota lenge inne på IP'en til modemet (10.0.0.138), men kommer ikke frem til noe som fungerer. DHCP får jeg sette opp, men kontakt med omverden får jeg ikke. Ser også på Tele2 sine supportsider at de har lansert en patch som skal oppgradere Ericsson HM210di modemet. Ser i veiledningen (her) at du da også ender med offisiell IP. Har Tele2 bare oppsett uten NAT nå? Takker for alle fornuftige innspill! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Du må bruke den templaten her: ftp://ftp.agvg.com/speedtouch/dhcp.tpl Denne har jeg brukt mot 510i og Tele2 for og få routerfunksjon. Det er mange inkl meg som ikke kan fordra routermodemer og ergo er det bare bra at man selv kan velge dette. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Du må bruke den templaten her: ftp://ftp.agvg.com/speedtouch/dhcp.tpl Denne har jeg brukt mot 510i og Tele2 for og få routerfunksjon. Det er mange inkl meg som ikke kan fordra routermodemer og ergo er det bare bra at man selv kan velge dette. 5187206[/snapback] Uploadet templaten til modemet, men fikk dette svaret i "easy setup": "There seems to be an error in your template file, this template can't be used" Har uploadet 2 ganger og resettet modemet. EDIT: Software Release 4.2.7.16.0. Tror firmwaren er den nyeste også. Hva kan vær galt da... Endret 21. november 2005 av AMD-King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå