Gå til innhold

3D Mark Dropp når jeg klokker

|Cipher|

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward GF3Ti200 kort. Har nå gjort noen forsøk på og klokke det, begynner bra, og hver gang jeg klokker, så tester jeg om det er stabilt i 3D mark. Funker fint når jeg har klokket ca 20-30 Mhz over standard, men så går det nedover i 3D Marks, hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell jeg er ikke sikker , men det skjer noen lignede på mitt GF4 ti4200 kort.

Når jeg instalerer GTU eller andre "Tweak" programmer så begynner 3dmark og mange andre benchmark og gå seinere.

Bruker selv ikke noe tweak program før jeg finner et som virker etter hensikten.

Noen som har noen?

Lenke til kommentar

Har samme "problemet" med mitt ti200... klokker det til ca 530 på memory, så går det fint, men til 550, så går det ganske mye nedover. Er ganske sikker på at varmeutviklin o.l. er problemet. har ikke prøvd med annet kjøleutstyr, men kan ikke se noen annen grunn til tapet av ytelse. Virker som om kortet rett og slett blir overbelastet..

Lenke til kommentar

grunnen til at det går seinere er at når du overklokker så blir skjermkortet varmt at det rerulterer i at signalene går seinere.

"Dess varmere elektronikk blir, dess meir motstand blir i kretsene og ting går seinere"

dette lærer du på Elektro Grunnkurs :smile:

Lenke til kommentar

Meg:

Ja ,men da burde det gå senere når det blir kaldere også da.

Og det er jo ikke det som skjer når man bruker mange Minusgrader...

Referanse punktet er jo 20C ,og da skal det være større motstand i kablene på -40 en på 50-60C som man får når man klokker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-30 00:13, |Cipher| skrev:

Jeg har et Gainward GF3Ti200 kort. Har nå gjort noen forsøk på og klokke det, begynner bra, og hver gang jeg klokker, så tester jeg om det er stabilt i 3D mark. Funker fint når jeg har klokket ca 20-30 Mhz over standard, men så går det nedover i 3D Marks, hvorfor det?

Fordi du klokker det for meget selvsagt. Hvis man kunne klokke så langt man ville hadde jo alle klokket absolutt max

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve ny kjøler... Skal prøve og lime en MiniGoldenOrb på med Arctic Silver lim, holder limen det på plass? Har planslipt den og greier, fester noen nye kjøleribber også. (de fancy blå vettu :smile: )

Kanskje dette går bedre da.

Takker for inlegg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...