Gå til innhold

trenger råd ang oppkonling av effektforsterker.

Bogge

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Rotel Effektforsterker til å drive et par MGR høytalere. Fra før av har jeg en gammel Technics SA-5270K forsterker, jeg hadde tenkt til å bruke denne som forforsterker. Men hvordan kobler jeg sammen dette? jeg er helt blank :(

På denne url'en ser dere hvordan koblinger det er på forsterkeren (http://i2.ebayimg.com/02/i/05/47/fc/fa_12_sb.JPG)

På effektforsterkeren er det bare høytalertilkoblinger, en input tilkobling (left/right) og En bryter hvor jeg kan velge mellom Stereo og Bridged(mono)

Håper det er noen som kan dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvist efektforsterkeren har "volumkontrol" så kan du bruke tape out for og få lyd , men da vil ikke volumkontrollen fungere på main ampen

og hvist det er volumkontrol kan du og koble cdspillerne direkte ( btw noen cd spillere har volumkontrol på ut signaler , da kan du og koble direkte )

Lenke til kommentar
hvist efektforsterkeren har "volumkontrol" så kan du bruke tape out for og få lyd , men da vil ikke volumkontrollen fungere på main ampen

og hvist det er volumkontrol kan du og koble cdspillerne direkte ( btw noen cd spillere har volumkontrol på ut signaler , da kan du og koble direkte )

5187240[/snapback]

Det stemmer,men det er ingen Rotel effektforsterkere (som jeg vet om) som har volumkontroll.

Edit:Hvis du ikke absolutt må ha Rotel,så er denne Naden bra.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Kjøp deg en Embra PreOne fra dynabel.no, koster ca en tusing. Liten, enkel forforsterker med knallspecs!

For bare å få det til å funke med nåværende oppsett kan du bruke hodetelefonutgangen på den integrerte forsterkern din og koble denne til effektforsterkern med en y-kabel.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil ikke lyden fra hodetelefonutg. bli bra? Det er det samme lydsignalet som går til høyttalerne, men det er tatt ut før effekttrinnet.(Eller var det etter men da sterkt avdempet?)

Skulle rolig mene at det blir brukbart, hvertfall midlertidig.

5188712[/snapback]

Jeg har prøvd det selv en gang. Lyden ble ikke bra,men som en midlertidig løsning fungerer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...