King-Nothing Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har akkurat satt opp to nye lamper i stua. Det er betongvegg, så jeg borret først hull, inn med plastplugg og så inn med skruen. Funker som bare det. Men nå må jeg jo bruke disse hvite dingsene for å holde lednignen fra lampa rett. Og det er ikke så lett å spikre de inn i betong, dvs umulig. Finnes det slikt som er er beregnet til bruk i betong? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Anbefaler limpistol med 'hot glue' (runde limstifter som varmes opp til de smelter og stivner med en gang). Billige saker, og du kan kjøpe de hos alt fra Jernia, byggvarehandler og Clas Ohlson. Blir ingen merker på overflaten hvis du bestemmer deg for å fjerne de heller. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Tror ikke jeg er helt med nå...Hvordan mener du jeg skal gjøre det da? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Legg noen små (varme) limperler på ledningen og klistre den rett på veggen. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hmm, jeg skjønner problemstillingen din, og den åpenlyse feilen du gjør er naturligvis at du slår spikeren alt for svakt! Finn deg en større hammer, og gi alt! Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Du kan altids, borre hull og putte inn plugger som er beregnet på spiker(de er gule tror jeg). Funker på samm måen som med skruene du brukte til å feste lampen. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Bruk helst limpistol. Da ødelegger du ikke veggen, og som sagt tidligere blir det ingen merker av det. Endret 22. november 2005 av Liar 1 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Hmm, jeg skjønner problemstillingen din, og den åpenlyse feilen du gjør er naturligvis at du slår spikeren alt for svakt! Finn deg en større hammer, og gi alt! 5188789[/snapback] Nei, det funker dårlig. Betongen er mye hardere enn spikeren, og hvis man slår hardere, bøyes bare spikeren. Du kan altids, borre hull og putte inn plugger som er beregnet på spiker(de er gule tror jeg). Funker på samm måen som med skruene du brukte til å feste lampen. 5189180[/snapback] Problemet er bare det at hvis man skal bore så små hull, må man ha en forholdsvis liten drill. Og de små er som regel ikke kraftige nok. Da tar det 15-20min pr hull. Og så lang tid gidder jeg ikke bruke... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det finnes klips som er laget for å kunne slås direkte inn i betongen, men hvem som forhandler dette er jeg ikke sikker på. Mener å ha sett det på jernia her i byen.. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det finnes oransje plastplugger som er laget for å slå inn små klammer/spiker. Da borrer du med et 5 mm bor og dytter de inn, deretter slår du inn de hvite klammerne. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hmm, jeg skjønner problemstillingen din, og den åpenlyse feilen du gjør er naturligvis at du slår spikeren alt for svakt! Finn deg en større hammer, og gi alt! 5188789[/snapback] Nei, det funker dårlig. Betongen er mye hardere enn spikeren, og hvis man slår hardere, bøyes bare spikeren. 5189310[/snapback] Alt går om man har tilstrekklig med springfart. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 raskere kan det ikke gjøres Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) du kjøper kabelganger som du limer(de er klare til bruk, så man må bare rive av et plastdeksel som dekker limet) opp i taket, det er det jeg gjorde.. du får kjøpt dem i alle lampebutikker, og de er jo overalt, da får du 3 meter (3x1m) til ca 50,- .. Da kan du jo stykke opp de videre som du vil. kjempe enkelt og veldig fort gjort! Fint ble også om jeg skal si det selv! Endret 22. november 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Tydeligvis mange som ikke har prøvd hot glue her. Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det! Billig, usynlig og lager ikke merker. Men hvis folk heller vil borre, spikre, liste og tape så gjerne for meg. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Limpistol for the win. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Enig med zanzel... hvis veggen din ikke er ru, da sitter ikke limet på ledningslista, den sitter bare på helt plan vegg, å funker dårlig i tak også...... Ellers funker limpistol også om du har det.... (Hilsen elektriker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå