Anders Leipsland Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 En ting som alltid forundrer meg når jeg er på parties er at det virker som om majoriteten velger å logge av når dem skal forlate PCen. Det er jo forståelig at du ikke ønsker at andre skal snoke rundt på PCen din, men hvorfor velge log off og ikke lock? Selv velger jeg alltid lock, men dere som velger log off, er det fordi dere ikke vet om "lock computer" featuren eller er den en annen grunn til at dere foretrekker log off? (lock computer gjøres btw ved å trykke ctrl+alt+del og så enter :smile:) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 jeg bruker Win+L ofte... Knallheftig funksjon det. i winXP altså. går det i windows 2000 også? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Ja, det er en ganske rar ting... Det kommer vel kanskje av uvitenhet hoss brukere. Bruker lock selv. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 På dataparty/smålan, så skrur jeg av PCen. Skal ikke sløse med elekrisitet, det er fy fy. Hvis PCen min absolutt må være på, så velger jeg lock computer. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Man slår jo aldri av pc'n ! .. det er jo irriterende å måtte boote hele tiden. Jeg liker å tro at jeg sparer maskinen ved å la den konstant stå på :wink: ... og så kan jo folk få lov til å laste ned det jeg har av drit på pc'n eller at jeg laster ned masse skit fra andre på Lan'et. Apropos lan : sjekk signatur :wink: <hint,hint> Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 23:57, GeeZuZz skrev:jeg bruker Win+L ofte... Knallheftig funksjon det.i winXP altså. går det i windows 2000 også? Ser ikke slik ut. Sitter selv på en Win2K-boks. Prøvde akkurat Win-L uten at noe skjedde. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 08:25, Wayshot skrev: Quote: Den 2002-08-29 23:57, GeeZuZz skrev: jeg bruker Win+L ofte... Knallheftig funksjon det. i winXP altså. går det i windows 2000 også? Ser ikke slik ut. Sitter selv på en Win2K-boks. Prøvde akkurat Win-L uten at noe skjedde. Win+L er vel "Fast User Switching" noe som ikke finnes i 2K, det er Win9X versjon av Lock Workstation Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg låser PC'en, så ftp servicen alltid er oppe... Og jeg hater også å slå av PC'en! Helt unødvendig! Vurderer å kjøpe en enorm UPS så jeg slipper å slå den av når jeg skal flytte den på LAN. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Svar til Wayshot: Win + L funker ikke i w2k nei... men du kan bruke CTRL + ALT + DELETE, da vil du få opp spm om låsing av arb.stasjon i W2k. Lef Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 08:55, Killer_DT skrev:Jeg låser PC'en, så ftp servicen alltid er oppe... Og jeg hater også å slå av PC'en! Helt unødvendig! Vurderer å kjøpe en enorm UPS så jeg slipper å slå den av når jeg skal flytte den på LAN. UPS er kjekt å ha. Vi holdt på å rigge opp til et LAN i begynnelsen av sommer'n; da strømmen gikk klokka 22 på kvelden. Gjett hvem som tok med seg en laptop, en UPS og kobla til router'n og satt og surfa *heeelt* alene på 2Mbit's linje :smile: Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Kan noen fortelle meg hvordan man får låst maskinen i WinXP? På NT/2k var det jo veldig greit med ctrl-alt-del -> Lock computer. I følge Windoze Help skulle dette funke på XP også, men dengang ei... _________________ Ellers er jeg like blid! [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-08-30 09:38 ] Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 For å låse Win2000 og WinXP fungerer Ctrl+Alt+Del like godt på begge. Men på WinXP vet eg at det også går med Win+L. Selv har eg bare prøvd Windows XP med i et domene, så eg vet ikke om det fungerer like bra i Home Edition eller i arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Deaktiver "Fast User Switching" i kontrollpanelet, så vil WinKey+L automatisk gå over til å bli "Lock Computer". Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 23:51, Anders Leipsland skrev:En ting som alltid forundrer meg når jeg er på parties er at det virker som om majoriteten velger å logge av når dem skal forlate PCen. Det er jo forståelig at du ikke ønsker at andre skal snoke rundt på PCen din, men hvorfor velge log off og ikke lock? Selv velger jeg alltid lock, men dere som velger log off, er det fordi dere ikke vet om "lock computer" featuren eller er den en annen grunn til at dere foretrekker log off?(lock computer gjøres btw ved å trykke ctrl+alt+del og så enter :smile:) Kan jo hende dem rebooter pc'n og går et anna sted fordi dem ikke gidder vente på den booter, så står den bare på login saken... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Lock. Logger du av kan brukere på maskinen din uten admin rettigheter logge på. Er guest kontoen aktivert, kan man logge på med den, og få rettigheter på volumer som medlemmer av gruppen "Alle" har, noe som vil si alt for mye rettighheter. Låser du maskina, er det mao faktisk bedre enn å slå den av. Med mindre du har satt BIOS passord, da... Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 selvsagt bruker man lock! da kan man laste ned fra nettet, fra andre brukere, og også dele litt selv til resten av nettverket.. så trenger det ikke ta så lang tid neste gang man skal bruke pcen, som det gjør hvis man slår av pcen/logger av. det morsomste er når folk laster ned super hi-tech screensavers med innebygd passordbeskyttelse og det hele. så er det bare å trykke på win-tasten, så får man opp startmenyen, og kan enkelt og greit lukke skjermbeskytteren! [ Denne Melding var redigert av: oXygEn på 2002-08-30 14:42 ] Lenke til kommentar
sara Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 hvordan får du låst maskinen i 98. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 15:01, sara skrev:hvordan får du låst maskinen i 98. Skrivebeskyttet skjermbeskytter er det nærmeste jeg kan tenke meg... :???: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 15:11, oXygEn skrev: Quote: Den 2002-08-30 15:01, sara skrev: hvordan får du låst maskinen i 98. Skrivebeskyttet skjermbeskytter er det nærmeste jeg kan tenke meg... :???: Ja og der er det bare å restarte og trykke Esc på pålogging boksen. Win98 er ikke et flerbruker operativsystem derfor er ikke dette integrert i opsyset... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Istedenfor de måtene som er nevnt over, så fungerer denne shortcuten i både XP og 2k: %windir%System32rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation bare lag en shortcut og sett inn der. Så kan man ha en snarvei der man vil... bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå