Knuta83 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg fikk 125 i ren frakt 50 pga oppkrav + 65 for giro =240 kr Giroen var jeg pålagt å måtte betale pga at pakken kom fra utlandet. Og den føler jeg at jeg er eneste som må betale, eller så har alle andre glemt den. Spurte posten om det var en feil, og fikk svaret: Beklager, men denne tjenesten er så dyr og det er helt korrekt at du i tillegg må betale for en giro til utlandet når du henter pakken på ditt lokale postkontor. Du har ingen mulighet til å få dette gebyret tilbake. Har noen andre noen erfaringer med SHG sine fraktkostnader? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har handlet hos SHG en gang: Posten Norge, kr 125 Efterkravsgebyr (oppkrav?), kr 50 Posten Norges oppkrevningsgebyr, kr 40 Til sammen 215 kr, dette var i august. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Shg sine fraktkostnader = ca dobbelt av andre helnorske nettbutikker. Så høy porto har de til felles med de andre "utenlandske"; nemlig databutikken og itbutikken. Vil man ha lavere pris på varen må man nok betale høyere fraktpris... Lenke til kommentar
Knuta83 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Shg sine fraktkostnader = ca dobbelt av andre helnorske nettbutikker. Så høy porto har de til felles med de andre "utenlandske"; nemlig databutikken og itbutikken. Vil man ha lavere pris på varen må man nok betale høyere fraktpris... 5188299[/snapback] Jeg skrev jo prisen for selve frakten, og jeg vet at de er i danmark. Frakten var på 125 for selve frakten, men det var ektrakostnader pga at den var sendt i oppkrav fra utlandet. Fikk et svar fra shg nå, hvor de sier at de ikke har hørt om det. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg betalte nøyaktig det beløpet som stod på min ordrebekreftelse - hverken mer eller mindre. Har du betalt mer enn det har nok posten gjort en feil. Lenke til kommentar
Knuta83 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Jeg betalte nøyaktig det beløpet som stod på min ordrebekreftelse - hverken mer eller mindre. Har du betalt mer enn det har nok posten gjort en feil. 5196190[/snapback] Jepp, jeg regner med at det er en feil av dem, men posten står hardt på sitt(påstår at oppkrav fra utlandet er veldig dyrt for dem og at det derfor er riktig at jeg MÅ betale 65 kr mer), så det er litt rart. Bare å håpe at jeg slipper å måtte betale 65 kr ekstra neste gang jeg skal handle der, håper i bunn og grunn at de skal få noe visa ordning der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå