Gå til innhold

Smed, konditor og børsemaker. Noen som har info?

Demonfudge

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter et par år på ræva (bokstavelig talt, vanskelig og få seg jobb) så har jeg kommet fram til tre yrker jeg synes kan være bra for meg.

Konditorer* - Har desverre ikke fått så veldig mye informasjon om dette yrket. Jeg vet hva man må gjøre, men kunne tenke meg litt informasjon om hvordan det er å jobbe som konditorer. Vet at man lager alt fra store/små kaker til (spiselige) figurer osv.

*Er ikke helt sikker på hvordan det skrives, en studieinspektør sa at det var slik man sier det, er dette feil så rett på meg.

Børsemaker - Jeg laget en tråd om dette yrket tidligere, og fikk litt informasjon da, men det kan jo hende det er kommet noen forumbrukere som vet litt mer.

Smed - Dette er vel yrket jeg har mest tro på. Men jeg regner med at det meste gjøres industrielt og mekanisk nå. Hva gjør egentlig en "moderne" smed i dag? Tviler egentlig på at alle lager hestesko, men hva vet vel jeg.

Hadde vært fint om jeg kunne fått tilbakemeldinger om hvordan yrkene er, hva man gjør, hva man tjener osv. Det er sikkert forumbrukere som kjenner folk som har en av disse yrkene. Litt info om hvordan jobbtilbudene er utenlands hadde også vært fint. (Tenker da om en smed/børsemaker/konditorer lett kan få seg jobb i England, USA osv.)

Har funnet ut at jeg vil ha en jobb hvor jeg jobber med hendene, og da syntes jeg disse yrkene passet bra.

[Hvis tittelen er for dårlig så si gjerne ifra]

Endret av Volcov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde først at det hadde kommet nye yrker til WoW før jeg skjønte hva tråden gikk ut på. Dette blir bare gjetting, men jeg vil tro at det er langt enklere å få jobb som konditor enn som børsemaker eller smed. Dessuten vil du nok kunne velge og vrake mer når det gjelder geografisk plassering som konditor. Har hørt at det er stor etterspørsel etter sveisere (mye i skipsindustrien) for tiden, og at store skipsverft importerer mye arbeidskraft fra utlandet.

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...