oyvindg Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Noen som kan gi meg en ordntlig defininsjon på hva directed broadcast har for funksjon? Endret 21. november 2005 av oyvindg Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei, et tradisjonellt IP basert netverk har 2 "spesielle" medlemmer - subnettet og netverksadressen. I mange konfigurasjoner vil det å pinge den ene eller andre gi det samme resultat som om man ping'et hver IP i dette nettet - alle maskiner svarer. Hvis det finnes 40 maskiner i nettet kan du utløse 40 svar med en enkel ping. Tradisjonellt ble dette brukt for å se hvilke maskiner / noder var "up / down" i nettet. I det siste har dette blitt en metode for å angripe maskiner via internett. Siden en enkel ping (ICMP echo forespørsel) genererer mange svar - utgir seg angriperen for å være "offermaskinen" hvorfra denne forespørselen har blitt sendt - dette kalles "IP spoofing" - for hver "spoofed" IP pakke han sender får "offeret" masse svar ( i mitt eksempel 40). Selv en bruker som "bare" bruker en oppringt forbindelse med 28.8 kbps båndbredde kan ved bruk av "directed broadcast" generere 1152 kbps trafikk - (eksempel med 40 andere maskiner) 28.8 x 40. "Directed broadcast" er forresten en standard for alle routere som skal kunne kobles til internett - og det kreves i tillegg at dette er satt til å fungere som standard. Det enkleste og beste er å konfigurere alle routere som kobler et nettverk til "the outside world" til å ignorere alle inkommende ICMP / UDP pakker som er rettet mot interne broadcast adresser. Jeg håper at dette var noenlunde forståelig ... Hilsen, Bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå