Anterialis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette er den koden jeg har til nå: <?php $file = file_get_contents("news.php"); preg_match ("/<h4>((?:[0-9a-zæøå,\.'\"]+\s*){1,30}).*?<\/h4>/is",$file,$news); echo $news[1]; ?> Den fungerer bra, men om jeg har et utropstegn (!) i teksten jeg inkluderer, stopper den å inkludere før den har tatt med 30 ord. Hvordan får jeg den til å inkludere ! og andre tegn som det? Har fått til æøå og litt sånne tegn (se koden), men flere tegn gjenstår, noen som har en liste og som kan vise meg hvordan jeg skriver det inn i koden? Lenge siden jeg har holdt på med dette, så er ganske rusten... På forhånd takk Lenke til kommentar
simenss Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Mulig du finner det du leter etter her Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) blir vel noe slikt... <?php $file = file_get_contents("news.php"); preg_match ("/<h4>((?:[0-9a-zæøå!,\.'\"]+\s*){1,30}).*?<\/h4>/is",$file,$news); echo $news[1]; ?> ikke testet... edit: leif Endret 22. november 2005 av LateFot Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Fungerte bra Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå