Gå til innhold

går et 7800gt godt sammen med en AMD3000+?

carl-kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3000+ er jo ikke direkte dårlig... men i lavere oppløsning blir den litt svak da GPU begynner og dra noen hundre FPS :thumbup:  men da merker du det ikke uansett :!:

5190189[/snapback]

Hvor bra det vil gå i forhold til å ha f.eks en FX57 vil avhenge av hvilke spill man spiller. De spillene som ikke er CPU-begrenset i oppløsningen og instillingene man spiller med vil selvfølgelig utnytte kortet til fulle.

Du kan enkelt finne ut hvilke spill som er CPU-begrenset ved å måle FPS ved den oppløsninga du bruker og ved minimal oppløsning. Hvis FPS er omentrent det samme så er systemet CPU-begrenset. Hvis det derimot er stor forskjell på FPS så er det skjermkortet som er flaskehalsen og A64 3000+'en drar spillet like bra som en FX57.

Lenke til kommentar
Takker Simen. Hvorfor lage test-programmer når man kan teste det ut så enkelt ;)

Da vet jeg i alle fall så mye at BF2 ikke er begrenset av skjermkortet mitt, men CPU. Bør vel merke forskjell når jeg bytter ut min XP3000+ med en 64 4000+.

5190348[/snapback]

Athlon XP?? håper da du har 64 3000+ og ikke Athlon XP 3000+

så vidt jeg vet finnes ikke PCI-E til socketA hovedkort!

Edit: hvis du først skal legge 3k i CPU kan du gå for dualcore/X2

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Athlon XP?? håper da du har 64 3000+ og ikke Athlon XP 3000+

så vidt jeg vet finnes ikke PCI-E til socketA hovedkort!

Edit: hvis du først skal legge 3k i CPU kan du gå for dualcore/X2

5192645[/snapback]

Det er en Athlon XP 3000+ og det er riktig som du sier, men snu litt på det. Det finnes socket 939 HK med AGP. F.eks. ASRock Dual som har både AGP og PCI-e, IDE og S-ATA. Kan beholde all gammel HW og kjøre på med eksempelvis 64 4000+. Har vurdert X2 CPU, men så langt funker det best med en-kjerne til mitt bruk. Kjøpte x850xt pe AGP i sommer og fikk tak i en brukt 4000+ til 2000,- m/vifte i helga.

Men nok om det, poenget er vel at jeg har hatt en rimelig klar begrensning i CPU/minnebåndbredde. Simens vesle minitest viste det ganske klart. Skal bli moro å se hva det skjermkortet egentlig er god for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...