MiSP Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg skulle nylig redigere denne posten, men ble noe overrasket da jeg fikk en feilmelding om at jeg hadde mer enn maks antall tillate smileyer. Hva er dette for noe tull? Jeg har da overhodet ikke mange smileyer sammenlignet med størrelsen på innlegget! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Synes det var nok smileys i den teksten. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det var litt overkill ja. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Overkill? Definer "overkill". Jeg har da overhodet ikke mer en 1 smiley per 6'e eller 7'ende setning, har jeg? Det er da ikke mye. Smilies skal brukes for å understreke meningen, og det er kun det jeg har brukt dem til. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Uansett om det er "overkill", eller ikke, er problemet helt tilbakestående. Hvorfor fikk han ikke feilmeldinga i det han posta innlegget, men fikk den i det han skulle redigere.? Det er det som er problemet her. Ikke at han brukte smilies. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Uansett om det er "overkill", eller ikke, er problemet helt tilbakestående. Hvorfor fikk han ikke feilmeldinga i det han posta innlegget, men fikk den i det han skulle redigere.? Det er det som er problemet her. Ikke at han brukte smilies. 5187824[/snapback] Sett på datoen? Jeg postet innlegget leeenge før siste forumoppgradering. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Uansett om det er "overkill", eller ikke, er problemet helt tilbakestående. Hvorfor fikk han ikke feilmeldinga i det han posta innlegget, men fikk den i det han skulle redigere.? Det er det som er problemet her. Ikke at han brukte smilies. 5187824[/snapback] Sett på datoen? Jeg postet innlegget leeenge før siste forumoppgradering. 5188351[/snapback] Ah, jaja, men allikevel en ttilbakestående bug Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 En maksgrense for antall smilyer er til for at det ikke skal bli for mange smilyer. Og da er det bare å sørge for at man ikke har flere smilyer en det som er maks, ikke så mye mer å gjøre. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 En maksgrense for antall smilyer er til for at det ikke skal bli for mange smilyer. Og da er det bare å sørge for at man ikke har flere smilyer en det som er maks, ikke så mye mer å gjøre. 5189605[/snapback] Det skal vel ikke spesielt mye til for å gi et bestemt antall smilies på et bestemt antall tegn? Burde kunne ordnes med et rimelig enkelt skript, men allikevel er spørsmålet om man virkelig trenger så mange smilies. Jeg mener at flere smilies stort sett er en uting, og jeg synes at MiSP har brukt alt, alt for mange smilies, selv tekstens lengde tatt i betraktning. Det er nok en smakssak. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Og er det uansett et problem? Det man sikkert vil bli kvitt, er en slik bruk av smilies: Se på min fete laptop!!!! :) :) :) :) :) Det unngår man jo ikke med denne regelen uansett. Lenke til kommentar
TST Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Smilies skal brukes for å understreke meningen, og det er kun det jeg har brukt dem til. 5187236[/snapback] :-) gir den samme effekten som og er i tillegg mindre prangende -- vips er "problemet" løst. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Ingen kjangs å få endret regelen til å se ting i forhold til lengden på innlegget, altså? Det er en smakssak, joda, men jeg har ikke brukt mange smilies. Hvis innlegget hadde vært like kort som dette, så ja, men det andre innlegget er jo vesentlig lengre. Hadde det ikke gått an å bare lage et script eller noe som sa at man ikke kan ha flere enn tre smilies etter hverandre? Det er jo det som er regelen... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Nei det blir ikke endret, maks antall smilier er per innlegg og forblir det. Smilies er ikke hovedpoenget i teksten, men teksten. Og det omdiskuterte innlegget har mer en nok smilier. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Om en absolutt vil ha flere kan en jo gjøre det slik: Altså [img=http://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/smile.gif] Endret 24. november 2005 av Tonio Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 5200795[/snapback] Tipper Ueland kommer til å like det der , eller , hvis man skal gjøre det på den vanskelige måten. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 hvis jeg ikke da har oversett et innlegg, kan jeg ikke se at noen har skrivd om hvorfor man ikke skal ha så mange smileyer... Hvorfor? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 hvis jeg ikke da har oversett et innlegg, kan jeg ikke se at noen har skrivd om hvorfor man ikke skal ha så mange smileyer... Hvorfor? 5201970[/snapback] Fordi det tar vekk fokuset fra det som er viktig, nemlig selve teksten. Smilies er kun for å vise følelser når det er behov for å gjøre det. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 hvis jeg ikke da har oversett et innlegg, kan jeg ikke se at noen har skrivd om hvorfor man ikke skal ha så mange smileyer... Hvorfor? 5201970[/snapback] Fordi det tar vekk fokuset fra det som er viktig, nemlig selve teksten. Smilies er kun for å vise følelser når det er behov for å gjøre det. 5202798[/snapback] Det er jo heller relativt. Jeg føler at smileyene jeg har brukt i det omtalte innlegget understreker følelsene ganske bra, men det er jo helt individuelt. Enkelte kunne jeg kanskje droppet, men likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg