Petterahl Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei! Trenger noen tips angående trening på helsestudio! Er ganske ny der, og lurer derfor på noen bra tips før trening, under trening og etter trening!! Veit at det er lurt å spise ett måltid ca. to timer før trening, og kanskje spise et par bananer etter trening, så man bruker kortere tid på å hente seg inn igjen (restituere seg). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hva vil du oppnå med treningen? Bli ruslende biff eller bare komme i bedre form? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Få noen som kan det, til å sette opp treningsopplegg til deg. Det er også viktig at du lærer korrekt bruk ved de forskjellige apparatene. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Vil nok bare komme i bedre form, ellers så skal jeg ha veiledning kommende onsdag! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Da får du veilederen din til å sette opp et program som går på de fleste muskelgruppene, de pleier vel å gjøre det. Mtp. å spise før / etter trening har det ikke så mye å si så lenge du har et normalt godt kosthold. Restitusjon er ikke store problemet mm. du trener MYE. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg vil anbefale deg å finne tak i en treningspartner som har samme mål for treningen som det du har. Mye mer motiverende å trene når man har noen å dra sammen med. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg vil anbefale deg å finne tak i en treningspartner som har samme mål for treningen som det du har. Mye mer motiverende å trene når man har noen å dra sammen med. 5186231[/snapback] Men pass på å ikke snakke bort tida! Den tabben hendte det at jeg gjorde. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg vil anbefale deg å finne tak i en treningspartner som har samme mål for treningen som det du har. Mye mer motiverende å trene når man har noen å dra sammen med. 5186231[/snapback] Jeg har den ultimate for meg. Akkurat samme mål som meg, som er å se bra ut selv om man er 100kg+ Å begge liker og trene lenge utover kvelden... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har den ultimate for meg. Akkurat samme mål som meg, som er å se bra ut selv om man er 100kg+ Å begge liker og trene lenge utover kvelden... 5186729[/snapback] Høres ut som min treningspartner det. Her er det blood and guts for alle penga. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 1. Mitt første og beste råd "Legg egoet hjemme og tren korrekt og konsentrert" <-- Alt for mange ungdommer, og folk på treningsenteret generelt som ikke følger denne Noen vanlige treningsspørsmål: 2. Du får ikke større biceps av å trene 8-10 sett... 3. Du får ikke større biceps av å trene 30 reps... 4. Du får ikke større biceps av å trene dem 7ggr uka... 5. Du får ikke større biceps av å trene 8 bicepsøvelser på en dag... 6. Spis innen en time før du skal på trening for å få mest ut av treningen, ta karbohydrater rett etter treninga (helst så fort du klarer etter siste sett - garderoben elns) for å spise et proteinfylt måltid innen en time etter det. 7. SPIS MAT 8. Hvil mye! 9. Slutt å tren deres biceps så mye!! 10. Om du skal trene en 2-splitt anbefaler jeg å trene rygg og biceps på samme dag (husk at ryggøvelsene også belaster biceps) og nakke/skuldre, triceps, bein og bryst på samme dag. 11: Viktige baseøvelser: Benkpress (kontrollert og moderat vekt er tingen) Markløft (vær veldig forsiktig og ikke last 100kg på en gang her. --meget farlig for ryggen om du utfører denne feil--) knebøy: Tren deg godt med stanga på brystet og kjør "ass to the grass" ta så annen hver uke med stanga på brystet og på nakken. Når du har den på nakken kjører du litt over 90 graders vinkel. Bruk belte når du får på litt vekt! 12: Ta alltid oppvarmingsett som ikke regnes med i hovedsettene 13: Tren for ditt nivå og ikke sidemannens nivå. Egoet skal legges på utsiden av treningstudioet. Selv om en dag jeg tar 150 kg på knebøyen på en moderat dag varmer jeg opp først med stanga, så med 40kg vekt. Oppvarming og progressjon er VIKTIG! 14: Ikke juks øvelsene (bruke støttemusklene til å utføre øvelsen). Må du bevege ryggen for å løfte ez-stanga så er det et tegn du bruker for mye vekt. Ikke vær redd for å gå litt ned for jeg skal garantere deg vi som har trent lenge rister heller på hodet av ungdom som står i alle verdens rare posisjoner for å løfte noe som tydligvis er for tungt. 15. Nevnte jeg du ikke må trene så mye biceps? 16. Ta hvileuker for å hente deg igjen! 17. Drikk mye vann! 18. Prøv å spise noe hver andre time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå