lebiel Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg skal formatere en av hard-diskene(160GB, Ledig:68GB) mine og vil derfor flytte filene over til en ekstern HD (300GB, Ledig:150GB) Dette går tydeligvis ikke med videofiler(AVI) som er større enn ca. 5GB. Får feilmelding som sier at det ikke er nok disk-plass. OS:WinXP Er det noen som har ideer for hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg skal formatere en av hard-diskene(160GB, Ledig:68GB) mine og vil derfor flytte filene over til en ekstern HD (300GB, Ledig:150GB) Dette går tydeligvis ikke med videofiler(AVI) som er større enn ca. 5GB. Får feilmelding som sier at det ikke er nok disk-plass. OS:WinXP Er det noen som har ideer for hvordan jeg kan løse dette? 5185812[/snapback] Helt normalt... hehe... men finnes et overføringsprogram du kan bruke. Det heter Total Copy (v1.1)... du finner den vel på google om du søker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvis den eksterne disken din er formatert med Fat32, så støtter ikke Fat32 større filer en 4 GB... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Enig med Sundan, en meget sansynlig feilkilde. -Stigma Lenke til kommentar
lebiel Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det er nok problemet ja. Total Copy fungerte bra, men ga beskjed ved 3,99 GB at disken var full. Får prøve å formatere til NTFS Takk for hjelpen så langt!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Du trenger ikke formatere hvis du har mye data på disken. Bruk en kommando som heter convert. convert /? Konverterer FAT-volumer til NTFS. CONVERT volum: /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filnavn] [/NoSecurity] [/X] volum Angir stasjonsbokstaven (etterfulgt av et kolon), monterings- punktet eller volumnavnet. /FS:NTFS Angir at volumet skal konverteres til NTFS. /V Angir at konvertering skal kjøres i detaljert modus. /CvtArea:filnavn Angir en sammenhengende fil i rotmappen, som skal være plass- holder for NTFS-systemfiler. /NoSecurity Angir at sikkerhetsinnstillingene til de konverterte filene og mappene er tilgjengelige for alle. /X Tvinger volumet til å demontere først, hvis nødvendig. Alle åpne referanser til volumet blir da ugyldige. Lenke til kommentar
lebiel Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Glimrende, det løste seg! Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du kan konvertere fra FAT32 til NTFS ja, enkel sak, men skal du tilbake (NTFS funker ikke på win95,98,me) må den formateres fra scratch. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå