Gå til innhold

Fox news - En kanal av republikanere?

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når var det NRK viste en dokumentar som er kritisk til venstrejournalistikk?

5201837[/snapback]

Hvorfor skulle de vise det? Fox driver da ikke med journalistikk. :tease:

Et av årets debattprogrammer i NRK handlet om venstresidens posisjon i media. Politikere fra høyre- og venstresiden, journalister og andre mediefolk var med. Etter min mening minst en representant fra hver leir som ville uttale seg.

Ellers gikk det en reportasje der det settes søkelys på sosialistpropaganda i form av en viss Jon Blund (Sandmann). (Nei, det er ikke spøk eller sarkasme.)

EDIT: "Outfoxed" vant forøvrig Ungdommens dokumentarfilmpris på BIFF i 2004. Såvidt jeg husker var også alle forestillingene fullsatt. Det skulle da bare mangle at NRK viser filmer folk er interessert i å se.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Et av årets debattprogrammer i NRK handlet om venstresidens posisjon i media. Politikere fra høyre- og venstresiden, journalister og andre mediefolk var med. Etter min mening minst en representant fra hver leir som ville uttale seg.

Det husker jeg. Var med et nødskrik at ikke jeg ikke hev tven ut av vinduet da Marie Simonsen i DB slapp skravla løs. Fy faen for en arrogant kjerring.

Ellers gikk det en reportasje der det settes søkelys på sosialistpropaganda i form av en viss Jon Blund (Sandmann). (Nei, det er ikke spøk eller sarkasme.)

Dagbladet hadde en repotasje om samme saken i sommer en gang.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår, handler dette om deltakere i debatter (panelists). Hvorvidt disse er høyredreid, er i mindre grad relevant enn hvor balansert nyhetsdekningen er, all den tid debattanter sjelden forsøker å fremstille seg som nøytrale. Programmer som The Bill O'Reilly Show er å regne som underholdning, hverken mer eller mindre. Uansett er ikke mitt poeng at Fox ikke er høyredreid – for det er den. Mitt poeng er at venstresiden er så hyklersk at de ikke tåler at det finnes ett eneste alternativ til sosialistmediene (som er minst like venstredreide som Fox er høyredreid).

5201004[/snapback]

Mitt sitat er like relevant som dine sitat:
  1. Undersøkelsen du linket til handler ikke om det totale nyhetsbildet i de omtalte programmene. Undersøkelsen handler om ett programsegment fra hver kanal, som jeg har forstått er hver kanals store ettermiddags program som diskuterer, reflekterer og debaterer dagens nyheter. (se mitt andre sitat fra undersøkelsen)
  2. Siden slike program ofte/alltid har gjester/uavhengige kommentatorer/debattanter/"besserwissere" er valget av panelister vesentlig for å få en balansert diskusjon om dagens nyheter.
  3. Panelistene blir selvfølgelig presentert som eksperter (ingen kanal med respekt for seg selv vil vel kun invitere folk fra gata til et slikt program (med mindre dette er vinklinga da) ), og den gjennomsnittelige seer vil selvfølgelig bruke panelistenes meninger for å danne sin mening om nyhetene.
  4. Du regner kanskje The Bill O'Reilly Show som pur underholdning, men det er ikke slik det blir presentert i statene. Jeg så en gang litt av The Bill O'Reilly Show der han intervjuet en ung mann viss far døde i WTC 9/11. Mannen var likevel kritisk til Bush-regjeringens krig mot terror. O'Reilly "frika" ut, kallte mannen en forræder og mente genuint (og det var lett å se) at mannens far ville skammet seg over sønnen. Etter reklamepause var mannen sendt på dør og O'Reilly oppsumerte intervjuet med at mannen hadde gått til verbalt angrep på ham og truet ham, noe som ikke skjedde. Jeg syns ikke det var underholdning. Jeg opplevde det som fullt alvor. Er det riktig å angripe og stemple som forræder en mann, som mistet sin far i WTC, fordi han ikke støtter regjeringens linje?
  5. Til slutt noen navn som jobber og har jobbet i CNN, kanalen du stempler som sosialistmedium: Charlie Rose, Tucker Carlson, Kate O'Beirne, Mary Matalin, Lynne Cheney, Mona Charen, John Sununu og Pat Buchanan. I don't recon them as pinko, commie bastards, skippy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...