Goof Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Startet opp maskinen, og fikk feilmelding om at noen systemfiler manglet. Må derfor re-installere, men ønsker å redde noen dokumenter først. Har satt hardisken med windows installasjonen i en annen PC, men jeg får ikke tilgang til mine dokumenter, admin, fordi området er sperret (hadde selvfølgelig passord på PCen min). Hvordan kan jeg kopiere og redde disse dokumentene? På forhånd takk for forslag. Mvh. Jarand Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Mitt tips: For å få tilgang til filene må du ta eierskap på de. Dette kan gjøres på følgende måte i XP-pro. - Åpne My Computer - Gå på Tools/Folder Options - Velg View - Nederst i boksen med Advanced Settings slår du av "Use simple file sharing", trykk ok - Nå kan du høyreklikke på disken din og velge properties - Du har nå fått en ny tab som heter security. Trykk på den - Trykk på Advanced, og så på Owner - Nå kan du velge å ta eierskap over disken og du vil få tilgang på filene dine Har engelsk XP, men du klarer vel oversettelsen hvis du har norsk. Tror ikke dette funker på XP-home. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette står forklart i sticky'en i windows kategorien, også for xp-home. link : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=229990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå