bengh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei Som sagt finnes det HK med ISA-bus ekspansjonsspor å få kjøpt fortsatt. Årsaket til at jeg spør er at vi på jobb har noe labutstyr som benytter seg National Instruments kort i ISA bus ekspansjonsspor (det svarte lange sporet...). PC'n som benyttes nå er steingammel og trenger oppgradering. Slike NI kort er meget dyre og gjør forsatt jobben så det er vært å lete litt Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Hei Som sagt finnes det HK med ISA-bus ekspansjonsspor å få kjøpt fortsatt. Årsaket til at jeg spør er at vi på jobb har noe labutstyr som benytter seg National Instruments kort i ISA bus ekspansjonsspor (det svarte lange sporet...). PC'n som benyttes nå er steingammel og trenger oppgradering. Slike NI kort er meget dyre og gjør forsatt jobben så det er vært å lete litt 5185350[/snapback] Mulig du kan finne noe på bruktmarkedet. Tror neppe du får kjøpt noe nytt med ISA, desverre. Du kan alltids få et slik kort som dette: (PCI to ISA bridge): http://www.costronic.com/Ev71p.htm Endret 21. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Mulig du kan finne noe på bruktmarkedet.Tror neppe du får kjøpt noe nytt med ISA, desverre. Du kan alltids få et slik kort som dette: (PCI to ISA bridge): http://www.costronic.com/Ev71p.htm 5185394[/snapback] Offtopic: Veldig bra engelsk på den siden der ja..hadde ikke fått visakortnummeret mitt de der nei. Bør ta en tur rundt i skur, skap og loft på jobben og se om det ikke står en gammel og ensom 486/pentium1 som ikke gjør på noe fornuftig. Ellers er et PCI->ISA-adapter sikkert den enkleste og beste løsningen.....WQHL-XP-drivere blir det vel være med Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har et Dual P3 hovedkort liggende. det har ISA spor på seg. Står for tiden bare en Celeron 600 mhz på denne da, men hovedkortet takler fint opptil Dual 1 Ghz , med 1gb ram, så det bør jo være et hovedkort med greie muligheter ? du kan droppe meg en pm om det, så får vi se. Skal ikke ha så mange kronene for det.. (250 kr ?? ) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Her har du komplett pakke med to ISA-slotter : http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=2&Catg=11755 ps. Hk tar opp til 800MHz P3 @ Slot 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg har et Dual P3 hovedkort liggende. det har ISA spor på seg. Står for tiden bare en Celeron 600 mhz på denne da, men hovedkortet takler fint opptil Dual 1 Ghz , med 1gb ram, så det bør jo være et hovedkort med greie muligheter ? du kan droppe meg en pm om det, så får vi se. Skal ikke ha så mange kronene for det.. (250 kr ?? ) 5185786[/snapback] Åi ! Har to like Celeron 700MHz liggende, Socket 370, FC-PGA... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Har en Dell stående her, den har plass til to prosessorer, og har ISA- spor. Den kan du få meget billig. Problemet er at den bruker Rambus- minne, og det koster skjorta. Sitter en 800 Mhz prosessor i den nå, og har 256 MB minne. Edit- beklager- rotet den fram og sjekket.. Null sorte lange der. Husket feil. Men jeg er helt sikker på at den raskeste maskinen du finner med ISA, er basert på P3. Husker det, fordi jeg har et Ensoniq lydkort jeg veldig gjerne ville ha med på P4- maskiner, og det var ikke mulig å få til. En eller annen toprosessorserver er vel det råeste du kan få lagt labbene på, med klokkefrekvens på rundt 1Ghz per prosessor. Problemet er at disse maskinene funker såpass godt at de er i bruk enda, de gjør de hvertfall her hos oss. Endret 21. november 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Gnuen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei www.danbit.no har nye hovedkort med isa slot på BK478ISA+ hovedkort med isa sloter har nettopp sett opp noen av desse hovedkorta på noen industripcer Gnuen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Vi bruker også National Instruments kort. Du finner gode industriPCer hos Elektronix. http://www.elektronix.no/ Lenke til kommentar
bengh Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Interessant og takker for alle svar PC'n som trenger bytting er en 486/66, så den har samlet støv noen år men går fortsatt Har tatt vare på en Compaq med P3/550 mHz med ISA så noe mer gammelt ræl er jeg ikke interessert i. Imidlertid synes jeg linken til Danbit så interessant ut. Godt det forsatt er noen som holder liv i denne bussen. Elektronix er nok også bra med disse industri PCne har det med å koste skjorta. Imidlertid må den andre bygges så det blir vel til at jeg tar en prat med begge to tenker jeg. Uansett må NI-kortet flyttes over og LabVIEW settes opp på ny så PC prisen betyr ikke alt. Andre tips mottas også.... Lenke til kommentar
Gnuen Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei KGS har også hovedkort med med isa slots du kan høre med dei og Gnuen Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei. En bekjent av meg kjøpte kort med ISA støtte hos Datakjeden i tønsberg for kort tid siden. Disse kortene er å få tak i, da det er en rekke bedrifter som sliter med det samme som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå