Aerodeck Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Ja det lurer jeg altså på. Har trådløst nett med D link 514I, og blant annet en Whitebox CL 50. Dette er helt smertefritt innomhus. Men når jeg vil sitte på terassen for å ta en røyk eller kose meg med en øl sommerstid, så forsvinner nettet. Router står i kjelleren og dette er oppe på andre siden av huset. Spørsmålet er om det finnes noen måte å forsterke signalet eller mottaker på. Og da lurer jeg på om det kan monteres en antenne på CL 50. Innspillforøvrig til hvordan dette kan løses mottas med stor takk. Lenke til kommentar
stigkors Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Uten at jeg er noe ekspert på området: En router til, eller et aksesspunkt kanskje? Da plassert ikke så alt for langt unna der du røyker og drikker. Er ikke dette enkelt å få til med WDS-standarden? noen andre? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Skaff deg en antenne som forsterker signalet, denne skal ikke plugges inn på nettverket men jevner ut og forsterker signalene fra den trådløse routeren, du skal bare plugge en slik antenne i en stikkontakt noen lunde "midt" mellom routeren og tarassen feks... du har antenner helt fra 132,- og oppover.... Her finner du siden i prisguiden Mvh Kandalf Lenke til kommentar
dakri Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Tviler nå litt på at rådet fra Kandalf er så veldig bra...... Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Skaff deg en antenne som forsterker signalet, denne skal ikke plugges inn på nettverket men jevner ut og forsterker signalene fra den trådløse routeren, du skal bare plugge en slik antenne i en stikkontakt noen lunde "midt" mellom routeren og tarassen feks... du har antenner helt fra 132,- og oppover.... Her finner du siden i prisguiden Mvh Kandalf 5186460[/snapback] Tviler nå litt på at rådet fra Kandalf er så veldig bra...... 5186660[/snapback] WTF? Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hehe, det er så ikke helt korekt ut Lenke til kommentar
dakri Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 WTF? Ja det var en litt rar løsning, men det kan ifølge den første posten din virke som om at det er det du mener: du skal bare plugge en slik antenne i en stikkontakt Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 WTF? Ja det var en litt rar løsning, men det kan ifølge den første posten din virke som om at det er det du mener: du skal bare plugge en slik antenne i en stikkontakt 5187725[/snapback] Kjøp deg en "repeater". Blant andre D-Link lager slike, den virker som et relee mellom deg og routeren. Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Kjøp deg en "repeater". Blant andre D-Link lager slike, den virker som et relee mellom deg og routeren. 5187839[/snapback] Er det noe jeg får hvor som helst ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Kjøp deg en "repeater". Blant andre D-Link lager slike, den virker som et relee mellom deg og routeren. 5187839[/snapback] Er det noe jeg får hvor som helst ? 5188114[/snapback] På nettet så. Ta en titt på hjemmesidene til D-Link, der finner du hva den heter. Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Kjøp deg en "repeater". Blant andre D-Link lager slike, den virker som et relee mellom deg og routeren. 5187839[/snapback] Er det noe jeg får hvor som helst ? 5188114[/snapback] På nettet så. Ta en titt på hjemmesidene til D-Link, der finner du hva den heter. 5189351[/snapback] Da må det altså være en slik sak ? http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDL...KDoLE0UtOLcao8= Endret 22. november 2005 av Aerodeck Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Kan være en ide å kjøpe et D-Link PCMCIA trådløst nettverkskort til laptopen. Jeg får MYE bedre og raskere signal når jeg bruker det, en om jeg bruker det innebygde (ja er 54mbps). Stikk til elkjøp og kjøp en slik, blir det ikke bedre er det bare å levere tilbake Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=267 Lenke til kommentar
stigkors Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Men det ser ut til at den d-link saken bare fungerer som repeater for utvalgte d-link produkter. Har egentlig samme problemet selv med en leilighet i murblokk, og har 3com router. Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=267 5191326[/snapback] Ja det ser jo gunstig ut, men det virker vel neppe med mitt ustyr DI 514 ? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Vi prøvde en slik repeater (hadde D-link router som vi ville forsterke signalet til). Problemet var at bare 1 av 4 maskiner fikk koblet på nettet etter at vi koblet på repeater... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=267 5191326[/snapback] Ja det ser jo gunstig ut, men det virker vel neppe med mitt ustyr DI 514 ? 5192298[/snapback] Nei den gjør ikke det, så det først nå. Men de har flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå