Gå til innhold

Opteron 165 hvor?

gp500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fristende å hive min 165 ut på bruktmarkedet, denne går stabilt på 2808MHz, kan sikkert høyere og om noen har bedre kjøling, ser at mange SC Opteron som klarer høye hastigheter blir solgt for ganske mange $$ på nettet..

men kan ikkje tenke meg en CPU som kan overta for min 165..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Jeg var så heldig å få tak i en Opteron 165 brukt, så da var julen sikret :wee:. Har til nå klokket den til 2520Mhz uten å øke Vcore, men jeg har ikke prøvd høyere heller.. :mrgreen: Håper den går over 2600Mhz....

Endret av Seppe .
Lenke til kommentar
Fristende å hive min 165 ut på bruktmarkedet, denne går stabilt på 2808MHz, kan sikkert høyere og om noen har bedre kjøling, ser at mange SC Opteron som klarer høye hastigheter blir solgt for ganske mange $$ på nettet..

5271116[/snapback]

jeg skal ha vapochill LS, DFI LanParty Expert-kortet, en eller annen Corsair-ram. . .

hvor mye tror du jeg får ut av jæveln? :hmm:

Lenke til kommentar

Bortkasta med vapochill på en Opteron, de fleste opteron som eg har lest om har en "cold-bug" på -10 til 5 grader alt ettersom, og er derfor ikkje veldig egnet for Vapochill. Men som de aller fleste vet så er jo opteron CPuene veldig varme også så det er ikkje sikkert Vapochillen klarer å ta holde så lav temp som -30grader på CPUen uansett.

Kommer helt an på kordan CPuen din er, er du heldig så har dne ikkje cold-bug før -70 og det klarer uansett ikkje Vapochillen så da merker du ingenting til cold-bugen. Du får ha lykke til, er stress med Vapochiller..

Lenke til kommentar

5271116[/snapback]

Ja.... hvis theInq får rett (kan jo hende), så har AMD stoppet produksjonen av 939 Opteron.... http://www.theinquirer.net/?article=28250 og du kan kanskje få en pen liten slump....

Hatt en i bestilling ett par uker på Databutikken, men fortsatt ikke sett snurten av den...

Lenke til kommentar
Leste noe som jeg finner ganske logisk; at opteron er "defekte" FXer, som ikke klarte testene. Dermed fikk AMD kvittet seg med alle de kjernene, og vi fikk noen veldig gode prosessorer til en hyggelig pris.

5274619[/snapback]

Ikke for å spøre dumt, men hva er det som kan være galt med en kjerne slik at den ikke kan selges som en FX, samtidig som at den er mer enn god nok til å selges som en Opteron(som stort sett kan overklokkes veldig langt)? Dersom dette er tilfellet, hvorfor ikke selge de som en eller annen Athlon 64? Virker ganske lite gjennomtenkt å prise Opteron slik at den blir en konkurent til A64. Mulig det kan brukes til å gi ut en pressemelding om enorm økning for AMD i server markedet om en måned eller to.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...