Gå til innhold

Netshop Budbil - leverer på dagen!

Anbefalte innlegg

Jeg vil anta at Netshop vil først utvide med Sandefjord og Oslo & omegn. Spørs hvor bærekraftig denne tjenesten blir og hvor mye overskudd de får ut av det. Deretter så kommer nok andre byer enten via nye lokalavdelinger for Netshop eller landsdekkende budtjenester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd de kun leverer til Oslo, hjelper jo pent lite.

5184810[/snapback]

De leverer faktisk ikke til hele Oslo heller. :)

5184821[/snapback]

Neivel..... Hva mener de da med:

"Bor du i Oslo kan du nå få dine varer utkjørt både på dagtid og kveldstid fra Netshop"

Hvor i Oslo er de i såfall ikke leverer ?

Lenke til kommentar
Synd de kun leverer til Oslo, hjelper jo pent lite.

5184810[/snapback]

De leverer faktisk ikke til hele Oslo heller. :)

5184821[/snapback]

Neivel..... Hva mener de da med:

"Bor du i Oslo kan du nå få dine varer utkjørt både på dagtid og kveldstid fra Netshop"

Hvor i Oslo er de i såfall ikke leverer ?

5198111[/snapback]

Så så, ikke så bombastisk! ;)

Netshops budbiltjeneste er en service som tilfaller privatpersoner og bedrifter som har leveringsadresse innenfor postnummerne 0001-1200

Ta f.eks. Bjørndal med postnummer 1275, de kan ikke få levert pakker.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilket budfirma Netshop bruker men skal jeg tippe det er BoxDelivery som igjen eies av Posten!

Men bra tiltak uansett.

Vi på jobben har bruket ett annet firma www.tech-help.no på kvm utstyr, cat 5 kabler, switcher osv og de leverer i Oslo med BoxDelivery og som regel til kun 100 kr i frakt!

De gjør dette for det er billigere for de enn å sende Bedriftspakke(servicepakke) med Posten og det er raskere for kunden. Vi har flere ganger bestillt kl 11-12 og fått varene før kl 16 og det for kun 100 kr i frakt!

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilket budfirma Netshop bruker men skal jeg tippe det er BoxDelivery som igjen eies av Posten!

Men bra tiltak uansett.

Vi på jobben har bruket ett annet firma www.tech-help.no på kvm utstyr, cat 5 kabler, switcher osv og de leverer i Oslo med BoxDelivery og som regel til kun 100 kr i frakt!

De gjør dette for det er billigere for de enn å sende Bedriftspakke(servicepakke) med Posten og det er raskere for kunden. Vi har flere ganger bestillt kl 11-12 og fått varene før kl 16 og det for kun 100 kr i frakt!

5200639[/snapback]

Det er NetShops egne biler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg prøvde nå å bestille med utkjøring i oslo, men blir fra netshop's sider sendt videre til http://www.netshoposlo.no . Her kan jeg velge utkjøring, men denne siden har jo helt andre priser enn originale netshop!! Skal det være sånn? Noen eksempelforskjeller:

OCZ 2048MB Dual Channel Performance:

netshop.no : 1550,-

netshoposlo.no: 1895,-

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe:

netshop.no : 2495,-

netshoposlo.no : 2750,-

Har såklart lyst til å få det utkjørt i oslo, men når prisen kan være så mye som 20% mer på netshoposlo så er det ikke et aktuelt tilbud lenger.

Lenke til kommentar

tror det er det at netshop oslo sine sider ikke oppdateres like ofte som den "orginale"

et par eksempler:

Skulle kjøpe meg en 200 gig harddisk, så på netshop.no at denne kostet 625,-

og på netshoposlo.no kostet den 750,- (har aldri sett den billigere enn 625 :D )

tenkte at jeg kunne like greit dra bort, hadde blitt dyrere og sende den osv uansett.

Så når jeg kom til han i skranken og sa at jeg skulle ha en 200 gig harddisk fra maxtor som jeg hadde sett på siden dems, joa mannen trykka på datan, sa at det ble 625 kroner og at jeg kunne hente den i hentebua.

En kompis av meg skulle kjøpe logitech z5500 så da at denne var 200 kroner dyrere på netshoposlo.no i forhold til netshop.no men fant ut at det var verdt de 200 ekstra og få de samme dagen, når han kom betalte han den prisen som sto under netshop.no sine sider..

Så jeg tror de operer med samme priser, men at netshop.oslo ikke oppdateres så ofte? :roll:

Netshop :love:

Lenke til kommentar

Ok, takk. da sletter jeg min ordre som skulle komme med posten fra netshop, og ringer netshop oslo imorgen. Det er jo litt problematisk det her, siden man ikke kan betale med netaxept da, for da får man jo netshoposlo prisen, men det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Ok, takk. da sletter jeg min ordre som skulle komme med posten fra netshop, og ringer netshop oslo imorgen. Det er jo litt problematisk det her, siden man ikke kan betale med netaxept da, for da får man jo netshoposlo prisen, men det ordner seg sikkert.

5404374[/snapback]

Hvis du ikke er avhengig av å betale med kredittkort så kan man vel betale med vanlig BankAxept (debet-kort) i det man henter?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er avhengig av å betale med kredittkort så kan man vel betale med vanlig BankAxept (debet-kort) i det man henter?

5404732[/snapback]

Man kan betale med BankAxept eller kontanter.

De har også mynt-automater (som automatisk teller opp myntene dine) dersom man vurderer å slakte sparegrisen. :)

Sist jeg var innom hadde jeg med meg 800kr i mynter. Jeg spurte om jeg bare kunne helle alt opp i automaten med en gang, og fyren bak kassa sa "jada, bare hell på" - og virket glad for å få mer vekslepenger. Det viste seg ganske fort at automaten ikke var laget for å takle så store mengder mynter...så den kilte seg fast og mynter falt ut over gulvet... :!:

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er dårlig at de kun leverer til Oslo.

De burde ha inngått avtaler andre steder også da de fleste kundene dems

ikke bor i Oslo.

5404961[/snapback]

Grunnen til at de leverer med budbil i Oslo er vel fordi de har et lager der og mulighet for å levere selv. De har med andre ord ikke gjort avtale med noen, og hvis de skulle etablert tilsvarende enhet andre steder hadde de hatt behov for å ha en kundemasse som forsvarte en slik investering. Jeg kan tenke meg at det vil være mulig rundt noen få andre byer som f.eks. Bergen og Trondheim, men for at noe slikt skal fungere må man ha ganske mange potensielle kunder samlet i et forholdsvis lite geografisk område.

Lenke til kommentar
Dette synes jeg var et veldig fint tiltak av Netshop!

[LINK]

Man kan nå få varene kjørt hjem, for kun 200 kr! (eller 300 på kveldstid).

Fordeler med dette er at du får varene samme dag, du får de faktisk kjørt hjem, du slipper posten (og deres "frakt"-metoder) osv.

Genialt spørr du meg..

Interessert i å høre om noen har prøvd dette :)

5184429[/snapback]

Det finnes butikker man kan kjøpe fra; der kan man også få 'varer på dagen'. Syntes vel kanskje du hausser dette vel bra;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...