Heineoen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hei! Har en Chrysler Neon 98' 2.0l I går var jeg med byttet skiver, bånd og klosser på bakhjulene. (Mye rust) Vi strammet bånda til hånbrekket godt, men ikke så mye at de skulle ligge å slite slik at det blir varmgang. Dette hjalp litt på brekket.. kan dra 5 knepp kanskje 6 (full effekt). Ved 1234 klarer den ikke å stoppe bilen i en nedover bakke. Så jeg må nok stramme vaieren i tilleg, men så lurer jeg på hvor den kan sitte? Får ikke opp baksetene.. Kan den sitte under midt konsollen? (bak brekket)? Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 På noen biler skal det være så mange knepp som du sier, altså 5-6, før du får full effekt. På min 626 så er det vel 5-7 som skal til for full effekt, det skjer ikke så velfig mye før det 6. kneppet. (Jeg har nettopp byttet skiver, caliptere og klosser.) Så jeg vil tro at det er normalt, siden du får full effekt på 6. knepp. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 På min bil skal det heller ikke være full effekt før det 6. eller 7. kneppet på håndbrekket. Det som står i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 har selv full blokkering ved knepp 4, 2-3 holder bilen i ro. Men er det ingen stramme skru under bilen? Er det på min. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Ja, på eldre biler må du stremme håndbrekket under bilen på en stramme skrue. Men dette er ikke tilfelle med nyere biler Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Nyere biler pleier å ha en selvjusteringsmekanisme bak i tromlene om bilen har det. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Blien har skivebremser bak også.. Finnes det ingen andre måte enn å legge på bånda enda mer da? Endret 6. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 vel skive bremser har klosser ikke bånd. Men justering på kalipteren er vel mulig ja. Men som regel så skal det være en justering på vaieren fra håndbrekket. Hvor denne sitter varierer fra bil til bil. Hør med forhandleren du, eller se i ei verkstedhåndbok. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Sitter vell og til ved selve håndbrekket? Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei, Det skal være en stramme skrue rett siden av brekket under dekslet hvis det er.....Ihvertfall sånn på Toyotaer.... Så kan håndbrekk vaieren være gammel og slitt, da så holder den ikke før 6-7 knepp, fordi den alltid strekker seg litt og litt... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Blien er en 1997 mod og har gådt 130.000. Kanskje den sitter under midt konsollen da? Har gule (harde) bånd! Hverfall det han verksted mannen kalte det! Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Enn strammeskrue på en golf 2 1986 mod? Sitter den inni brekket inni bilen eller under bilen? (Har trommelbremser bak) Kjerringa er fæl med å "bremse" med brekket i lav fart hvis hun skal en snartur ut av bilen, noe jeg sa til henne at hun ikke skulle gjøre pga at det sliter veldig på brekket, så begynte selve håndbrekket å bli skjevt (lå ca 30-45 grader mot høyre inni bilen) og vips så spratt knappen på brekket ut og hele håndbrekket er løst og bare dingler... det strammer ingenting nå! Har ikke hatt tid til å se på dette ennå selv.... (og så hadde vi vært innom nærmeste volkswagen verksted dagen før! "DOOOO" <sitat av Homer den store) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå