Belarnion Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Noen som husker Presc(h)ott Emergency Kit AMD sendte ut til kundene til Intel for en stund siden? Humor er da alltid bra, fint om folk kunne tatt dette som litt kameratslig rivalisering istedet for å sutre over barnslig reklame 5189859[/snapback] Den er vel nevn et par ganger allerede og den syntes jeg faktisk var morro, har ingenting mot reklame og sutrer ikke,men sier min mening, pussige greier det der at om man ikke er enig med flertallet her så sutrer man Jeg er imot reklame som må rakke ned på konkurenten uansett hvem det gjelder, det samme gjelder for forhandlere/selgere . 5189872[/snapback] Hvordan kan denne (fra Prescott survival kit) *ikke* rakke ned på Intel og være bare morsom, mens denne tydeligvis er barnslig og ikke morsom i det hele tatt? Forskjellen er jo bare at AMD har skrevet noe positivt om seg selv i Prescott survival kit men ikke i den andre. Begge fremhever konkurrentens veldokumenterte svakheter. Den ene rakker ned på Prescott (varme, ytelse, lydnivå) den andre rakker ned på Intel Dual Core (ytelse, kansellerte produkter, Intels vane for å kjøre egne tester for å dokumentere egne prosessorers ytelse osv). Begge er ment humoristisk. Begge er reklamestunt. Begge er fra et selskap som føler seg på toppen (om enn bare for en stund). Det eneste jeg kan se på som barnslig fra siste reklamestunt er nr. 8 og 6. De henger ikke helt på greip. Egentlig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Dette er da bare et humoristisk utspill, synes man tar dette altfor alvorlig. Litt skittkasting og ypping mot en duell er da bare normalt og nesten vanlig kost i de aller fleste "dueller". Og i grunn bare barnemat og småplukk sammenlignet med noe mye mer alvorlig, valgkamp i USA. Jeg velger å se det humoristiske og "showaktige" over dette utspillet som også kan være en forsøk på å fjerne noe av "blodalvoret" som av og til preger bransjen. Litt "hausing" og show skader ikke hvis motparten er sporty nok. Endret 22. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dette er da bare et humoristisk utspill, synes man tar dette altfor alvorlig. Litt skittkasting og ypping mot en duell er da bare normalt og nesten vanlig kost i de aller fleste "dueller". Og i grunn bare barnemat og småplukk sammenlignet med noe mye mer alvorlig, valgkamp i USA. Jeg velger å se det humoristiske og "showaktige" over dette utspillet som også kan være en forsøk på å fjerne noe av "blodalvoret" som av og til preger bransjen. Litt "hausing" og show skader ikke hvis motparten er sporty nok. 5190096[/snapback] Jeg er så hjertens enig, kunne ikke sagt det bedre selv... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) oddarne84 Hvordan kan denne (fra Prescott survival kit) *ikke* rakke ned på Intel og være bare morsom, mens denne tydeligvis er barnslig og ikke morsom i det hele tatt? Forskjellen er jo bare at AMD har skrevet noe positivt om seg selv i Prescott survival kit men ikke i den andre. Som jeg har sagt tidligere så "lo" jeg til den første,trekte også på smilebåndet til den andre (bare så det er sagt) og jeg sier heller ikke at den første var mere morro enn den andre , men at jeg "godtok" en reklame der en må "drite" på konkurenten en gang, men når det gjenntar seg fra samme hold synest jeg slett ikke noe om det. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke liker reklame, selgere eller forretninger som ikke er istand til å markedsføre sitt produkt uten å kaste dritt på konkurenten, har ikke produktet større fortrinn enn at reklamen må baseres på drittkasting ja da bør de ikke reklamere. Dette er mitt syn og det bør jeg få lov å ha uten å bli beskyldt for å være sur,sutrekopp eller amd hater. Og som jeg har sagt dette gjelder ikke spesielt for denne reklamen , men for all reklame uansett firma/foretak . Kommer jeg på en butikk der selgern begynner å fortelle hvor dårlig produktet til nabobutikken er kontra deres snur jeg og går. Endret 22. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Her synes jeg man blander 2 ting. 1. Jeg er helt enig i og liker selv ikke at en bedrift bedriver nedsettende baksnakking om en konkurrent for å forsøke å vinne en kunden, det er useriøst. NB! I noen få unntakstilfeller kan det være nødvendig å "advare" om ting som kan ligne på "ulovlig konkuransefortrinn" i markedet osv. Men dette kommer også ofte frem i tidsskrifter og er derfor ikke det samme som skjult skittkasting. Det kan være underholdende og oppsiktsvekkende å ringe rundt til konkurenter og presentere seg som kunde og spørre hva de mener er bedre med deres produkter enn konkurentenes. Og holder de seg ikke på "linja" så er det snakk om baksnakking og skittkasting i det "skjulte" med fullt alvor. Dette forteller raskt at man har med en useriøs aktør å gjøre, hvor man selv kan risikere å bli behandlet dårlig lenger ut i løypa og havne i en knipe. 2. Dette utspillet fra AMD vs Intel ser jeg ikke i denne gaten i det hele tatt, her er det snakk om en åpen duell med show og morro faktor. Jeg ser ikke at disse kan sammenlignes. PS! Jeg gliste godt av hele PDF'en og ville glist like godt om Intel kom med et godt og sporty "morro" svar. Endret 22. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg gleder meg egentlig til et svar fra Intel.. hehe.. Humor "up my alley"! Personlig mener jeg at Nvidia og ATI godt kunne implementert mer humor i deres egne kampanjer, det er nok alvor her i verden forøvrig. Jeg ville aldri kjøpt en cpu basert på at det var et spesielt merke, men det som teller for meg er bang for bucks.. Jeg er snart ferdig med grøt-spising etter å ha kjøpt en FX-55, men det er mitt problem.. hehe.. Mitt forrige system var et 2,4ghz Northwood, som holdt i tre år.. Et skjermkortbytte underveis, men cpu'en holdt lenge, og det var heller aldri noen stabilitetsproblemer med den. Konkurranse kan være morsomt, og de beste reklamene er de jeg ler av! Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Noe så barnslig har jeg ikke sett på lenge av et så seriøst firma.. Men det sier vel det meste om amd.. De har ikke noe å vise fram på sine egne produkter så da må de heller rakke ned på andre sine produkter.. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) (...) Dette er mitt syn og det bør jeg få lov å ha uten å bli beskyldt for å være sur,sutrekopp eller amd hater. (...) 5190364[/snapback] Så lenge man baserer sine meninger på et rasjonelt grunnlag, med evt gode logiske og moralske verdier i bakhånd er det helt greit for meg. Hvis man derimot ikke kan grunngi hvorfor man mener en ting... Jeg mener bestemt at en mening eller et syn som ikke kan begrunnes eller diskuteres er totalt verdiløs. Edit: @santaxx: Grunngi siste setning? Endret 22. november 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 2. Dette utspillet fra AMD vs Intel ser jeg ikke i denne gaten i det hele tatt, her er det snakk om en åpen duell med show og morro faktor. Her er jeg totalt uenig,dette er kun ren reklame kjørt på bekostning av konkurent og skulle denne konkuransen noen sinne komme til å finne sted og amd tapte ville de feie den bort som en spøk,men skulle derimot amd vinne ville dette bli brukt for alt det er verd og det ville kjøres store kampanjer på dette ikke minst siden amd har sagt "la oss avgjøre en gang for alle" dvs amd føler at de nå har et overtak og skulle dette da feks forandre seg rett etter konkuransen eller om et år og Intel krevde omkamp, så var det jobare for amd og svare,dere gikk jo med på at dette var en gang for alle . Så ingen må si at dette bare er show for amd er dette blodig alvor der de er ute etter å skaffe seg "billig" pr på bekostning av en konkurent. At dette imidlertid tiljubles her på forumet skjønner jeg godt,men jeg betviler sterkt at jubelen hadde vært like stor om det hadde vært Intel som hadde annonsert dette overfor amd i samme situasjon . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (...) Dette er mitt syn og det bør jeg få lov å ha uten å bli beskyldt for å være sur,sutrekopp eller amd hater. (...) 5190364[/snapback] Så lenge man baserer sine meninger på et rasjonelt grunnlag, med evt gode logiske og moralske verdier i bakhånd er det helt greit for meg. Hvis man derimot ikke kan grunngi hvorfor man mener en ting... Jeg mener bestemt at en mening eller et syn som ikke kan begrunnes eller diskuteres er totalt verdiløs. Edit: @santaxx: Grunngi siste setning? 5190535[/snapback] Vet ikke helt hvor du vill hen her, mener du at jeg må begrunne mitt syn på en spesiell måte eller?? Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at en må begynne å grunngi sitt livssyn eller sin livshistorie for å kunne ha en mening her på forumet Ville vel blitt litt av en røre om alle som hadde en mening måtte begrunne denne med moralske verdier eller basert på ens livssyn Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ah. Det jeg mener er at du har begrunnet ditt syn på saken bra. Det er ikke alle som har like begrunnede og gjennomtenkte svar her i forumet. Det var vel helst det jeg mente. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Snekkern: Jeg tiljubler ikke dette, og spesielt ikke fordi det er AMD, hvis det antydes. Jeg hadde ment det samme om det var Intel som gikk ut med samme humor innspill mot AMD, ledd like godt av det og regnet med at alle forstod at dette var humor og ikke blodig alvor. Jeg tror at både AMD og Intel er såpass voksne at de ser på dette som ett humoristisk inspill som samtidig inneholder en utfordring for publikums øyne. At det krydres det med litt åpenlagt dumt, tilgjort og overdrevent sleivprat, kan ikke tas alvorlig men må ses på med humor. At det kan ha underliggende delvis interne poenger pga. stridigheter er noe annet. Ellers skal det vel mye til, hvis man ser bort fra det urelevante i dette, at en utfordring på dobbelkjerne nå vil telle for evig tid? Det gjelder heller her og nå inntil det evt. gjøres en ny duell om 4-6mnd. som jeg har vanskelig for å se at AMD skulle ha noe å vinne på å si nei til, da de ville tape anseelse hos forbrukerne. At man oppfordrer til en duell, driver litt bevisst overdrevent showprat med humoristiske innspill(ikke dirty play) og melker den kua for det den er verdt om man vinner duellen, vil jeg tro er helt normalt når man konkurerer om kundene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har ingenting imot en slik duell,men det kan en hvilken som helst seriøs hardwareside ta seg av, her skulle det jo brukes vanlige produkter som var tilgjengelige for alle,dermed skulle ikke det være et problem, om så amd eller intel ønsket å linke til en slik test i sin reklame ja det var helt greit, da en slik test var gjordt uavhengig av produsentene og uten at disse hadde prøvd å skape et poeng av dette på bekostning av den andre. Men det amd er ute etter her er billig reklame basert på et forsøk på å latterliggjøre konkurenten, slik har jeg ikke forståelse for og kommer aldrig til å få det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Jeg forstår hva du mener, og jeg forsøker å se det på samme måten, men jeg får det ikke til å bli like klart i den retning som du argumenterer for. Men bortsett fra det er vi nok enige i prinsippet i det du formidlet tidligere. Jeg har også liten sans for villedende markedsføring hvor man slenger ut påstander om at et kommende produkt som såvidt er på planleggingstadiet vil knuse gamle produkter fra konkurrenter som har eksistert i markedet lenge. Det synes jeg er usaklig og villedende markedsføring og lufting av aksjeverdier. Endret 22. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg tror at både AMD og Intel er såpass voksne at de ser på dette som ett humoristisk inspill som samtidig inneholder en utfordring for publikums øyne. At det krydres det med litt åpenlagt dumt, tilgjort og overdrevent sleivprat, kan ikke tas alvorlig men må ses på med humor. 5190986[/snapback] Humor mellom to parter betyr nødvendigvis at begge parter er med på det. I dette tilfellet har jeg kun sett ensidig hetsing fra AMD sin side, og da gjentatte tilfeller av dette. Intel har nok gjort seg skyldige i en del tvilsomme ting (FDIV bug, sende ut CPUer til markedet før de var klare, tvinge produsenter til å droppe AMD, etc.), men jeg har aldri sett en reklame som baserer seg på å sverte en motstander. Jeg anser meg selv for å være over gjennomsnittet oppdatert på dette temaet, men det kan jo hende jeg tar feil. Så lenge Intel bruker pris til å utkonkurrere AMD så synes jeg at AMD sitt utspill er alvorligere enn at Intel har en større markedsandel enn AMD. -KJ Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Et sterkt utsagn fra AMD. for ikke å nevne bra. jeg liker Lettermans "the late show" toutchen på dokumentet. Med dette viser AMD at de ikke bare er selvoppnevnte viktig per'er i mangel på et bedre utrykk. kudos til amd. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Med dette viser AMD at de ikke bare er selvoppnevnte viktig per'er i mangel på et bedre utrykk. kudos til amd. 5194045[/snapback] Forklar? -KJ Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 de provoserer. det liker jeg. de tør vise seg fra en annen side en bare den tørre siden jeg har sett fra Intel. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 de provoserer. det liker jeg. de tør vise seg fra en annen side en bare den tørre siden jeg har sett fra Intel. 5211972[/snapback] Okei Litt skumelt å se at et serjøst selvskap blir pop på dette forumet med å rakke med på motstanderden. Eller så er det bare skummelt at et selvskap prøver å vinne en popularitets konkuranse. Hva om de hadde brukt havlparten av den kraften de bruker på å rakke ned på intel slik at ikke K10 blir 1 år forsinket, slik det ser ut som nå. Jo mer AMD prøver å overbevise utenfor CPU markedet, så tror jeg at de tydelig vis trenger dette for å kompansere på noe i CPU markedet. Kan det være at de har gitt fanen i de som vil ha en god og billig CPU? Oj, PR tall som er ræva? Ops det var nok bare multitasking på de singelcore CPUene. Akkurat som alle mp3 spillere prøver å rakke ned på iPoden, vi ser jo hva som har skjedd der. (Dette var et eksempel, begynner personlig å bli dritt lei iPoder. Synes de er dritt i forhold til mye annet der ute) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg tror egentlig ikke AMD mente dette så himla seriøst som kanskje noen av leserne tar det. Jeg tror både Intel og AMD er rimelig voksne på dette. Såøken fra ATI(om den er ekte) var derimot lavmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå