Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 De er søte når de er uenige. Dette må da være det endelige beviset på at det er helt umulig å ha en serjøs amd vs intel diskusjon Neida det går greit , bare rette "gjengen" er med https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=438734&st=0 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=415158 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1&st=&p=entry https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=317056 Det var et lite utvalg og bare se hvor koselig vi har det Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er nesten vanskelig å tro at dette kommer rett fra AMD Egentlig ikke, det er ikke første gangen de har gjort denne type stunt. Husker de laget ett førstehjelpsskrin for Prescott(tror det var da de laget det). 5187742[/snapback] Det hørtes morsomere ut . Er det lenge siden? Jeg har i hvert fall ikke hørt noe om det 5188026[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=256750 Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er sannelig bra å se hvordan AMD satser på markedsføringen sin..! Det hjelper dem sikkert å selge mange flere prosessorer. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på? Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp? AtW 5184954[/snapback] Korrekt sagt, så eg skal ikkje prøve å sei det bedre. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg er vel litt i undertall her når jeg sier at jeg misliker beinseriøse selgere/bedrifter/kompanier på det sterkeste. Kall meg barnslig for all del. Humor er et tegn på at man fortsatt er menneskelig selv om man er i PR avdelingen for et digert firma. Dermed får firmaet et menneskelig preg også. Ikke samme *intel pling plong* maskinaktige preg som andre firmaer. Reklamer blottet for humor fører som regel til at jeg nekter å kjøpe produktet. Bedrifter som kan komme med litt bitende reklame er bare gøy. Hvis et produkt er såpass bra/billig at produsenten faktisk kan rakke litt ned på konkurrenten, synes jeg det bare er positivt og et tegn på styrke. Telenor vs tele2 f.eks. Stakkars, lille Norge er nok litt vel inngrodd med sin viktigste lov: Janteloven. Den møter man til stadighet. "Du skal ikke tror du er noe". Neivel. Så oppløftende og oppbyggende da. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Reklamer blottet for humor fører som regel til at jeg nekter å kjøpe produktet. Bedrifter som kan komme med litt bitende reklame er bare gøy. Helt greit om det er humor med i reklame. Hvis et produkt er såpass bra/billig at produsenten faktisk kan rakke litt ned på konkurrenten, synes jeg det bare er positivt og et tegn på styrke. Telenor vs tele2 f.eks. Har vel nevnt det før,men klarer en ikke lage reklame for sitt produkt uten å "rakke" ned på andre så synest jeg det blir tragisk og det ødlegger humoren i den. Mulig det er fordi jeg aldri har hatet noen og heller aldri klar å skjønne at folk kan hate hverandre for den minste bagatell. Blir jeg forbannet så fyrer jeg av kruttet der og da og ferdig med det. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Da jeg postet mitt første innlegg i denne tråden hadde jeg (mot bedre vitende) et tynt håp om at dette ikke skulle bli nok en AMD vs. Intel catfight. Så feil kan man ta... Jeg forstår ikke hvordan dere kan lese gjennom den lista, og ikke umiddelbart forstå at dette er ment som et rent humoristisk utspill. Dere latterliggjør dere selv og dette forumet ved å ta en slik sak alvorlig. Jeg håper fortsatt at Intel kommer med et like "barnslig" svar, og at en slik ordlek mellom store konkurrenter i fremtiden ikke blir sett på som noe annet enn humor. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Så selvsikre som de virker håper jeg de blir gruset 5184359[/snapback] Amen. At AMD skal drive å hetse Intel sine produkter som en fjortiss på nettforum liker jeg svært dårlig. PentiumM for meg neste gang jeg skifter. 5184499[/snapback] Hehe.. Med logoen din så kom jo det som en BOMBE Lighten up, det er et forsøk på humor... Hva blir det neste? Anklager om villedende reklame? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Hvis et produkt er såpass bra/billig at produsenten faktisk kan rakke litt ned på konkurrenten, synes jeg det bare er positivt og et tegn på styrke. Telenor vs tele2 f.eks. Har vel nevnt det før,men klarer en ikke lage reklame for sitt produkt uten å "rakke" ned på andre så synest jeg det blir tragisk og det ødlegger humoren i den. Mulig det er fordi jeg aldri har hatet noen og heller aldri klar å skjønne at folk kan hate hverandre for den minste bagatell. Blir jeg forbannet så fyrer jeg av kruttet der og da og ferdig med det. 5188431[/snapback] Hvem hadde vel hørt om Tele2 hvis de ikke hadde rakket ned på prisene til Telenor? En feil noen reklameprodusenter gjør er å overvurdere den store kundemassen. F.eks. fra hjemlige strøk. Hadde Tele2 simpelthen sagt at de hadde den og den prisen, så hadde ikke mange reagert. Det er ikke alle som vet nøyaktig hva de betaler for ulike teletjenester. Når de derimot skriver prisene til Telenor ved siden av sine egne, ja da vil folk garantert reagere. Nå har de vel snart fått det image at de *er* billigere enn Telenor uansett om de reklamerer for det eller ikke. Man trenger da ikke hate noen for å rakke ned på de. Jeg rakker stadig vekk ned på vennene mine. Som regel på en humoristisk måte... Endret 21. november 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Jeg ser det ikke som å rakke ned på noen om de i en reklame sier de har bedre/lavere priser på et produkt/tjeneste, da er det jo fakta de bruker. Men om A kommer å sier du må kjøpe mitt produkt fordi produktet til B er så og så elendig i forhold, da rygger jeg unna, den biten ønsker jeg selv å avgjøre . Man trenger da ikke hate noen for å rakke ned på de. Jeg rakker stadig vekk ned på vennene mine. Som regel på en humoristisk måte... Det er jo egentlig en form for humor og har vel lite/ingenting med hat å gjøre. Men jeg tror også mange bruker ordet hat uten å tenke over hva det betyr . Endret 21. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg ser det ikke som å rakke ned på noen om de i en reklame sier de har bedre/lavere priser på et produkt/tjeneste, da er det jo fakta de bruker.Men om A kommer å sier du må kjøpe mitt produkt fordi produktet til B er så og så elendig i forhold, da rygger jeg unna, den biten ønsker jeg selv å avgjøre . 5188570[/snapback] Meget godt sagt(skrevet) Akkurat slik har jeg det også.. Det verste en selger kan gjøre er å fremheve sitt produkt ved å rakke ned på et konkurrerende produkt.. Det er akkurat det de verste fanatikerne her i forumet gjør.. "You know who I mean! Nudge-nudge".. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg ser det ikke som å rakke ned på noen om de i en reklame sier de har bedre/lavere priser på et produkt/tjeneste, da er det jo fakta de bruker.Men om A kommer å sier du må kjøpe mitt produkt fordi produktet til B er så og så elendig i forhold, da rygger jeg unna, den biten ønsker jeg selv å avgjøre . Man trenger da ikke hate noen for å rakke ned på de. Jeg rakker stadig vekk ned på vennene mine. Som regel på en humoristisk måte... Det er jo egentlig en form for humor og har vel lite/ingenting med hat å gjøre. Men jeg tror også mange bruker ordet hat uten å tenke over hva det betyr . 5188570[/snapback] Hvis jeg skal kjøpe et produkt, setter jeg meg nøye inn i saken. Leser tester, andres erfaringer, statistikker og så mye info jeg klarer å finne. Nå er jeg ladet med tung skyts. Jeg går inn til selger for produkt A. Som jeg, etter å ha lest testene, egentlig har mest lyst på. Hvis A sier kjøp mitt produkt fordi B er så mye dårligere i forhold, så ser jeg på det som innledningen til en svært så interessant samtale. Jeg spør masse hvorfor-spørsmål. Deretter går jeg med én gang, uten tap av tid, i gang med å plukke argumentasjonen hans fra hverandre. Helt til jeg ser fortvilelsen krype inn i øynene hans. Deretter endrer jeg samtalen litt slik at vi sammen kan sette argumentasjonen hans sammen igjen på en mer realistisk måte. Så sier jeg kanskje og går igjen. For å snakke med selger til produkt B. Å trekke meg stille og rolig unna kunne ikke falle meg inn. Det er gøy å "diskutere" (Det blir vel som regel enveiskommunikasjon fra min side, men det får bare være) Når det gjelder ordet "hat". Ja. Helt enig. Jeg tror det kalles vokabularinflasjon eller noe i den dur. Slett ikke bra. Ellers må jeg si at du, Snekker'n, er en av folka på forumet som virker å ha mest under topplokket og begge beina rimelig godt planta i jorda. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Jepp hadde det "morro" på Elkjøp for en tid tilbake,gikk inn og skulle "kjøpr" PC, var selvsagt helt grønn i starten (visste jo ikke hva en HD var engang), så fikk jeg dem til å legge ut og etterhvert som de fortalte og annbefalte så visste jeg mer og mer. Enden på visa var at da selgern forstod at jeg hadde god peil på dette gikk han,jeg så ikke mere til han nei :-). Det var morro det . :!: oddarne84 og TL1000S, takker. godt at det ikke er bare "kjeft" å få her Endret 21. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Osse Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Pøh, Snekkern, måtte bare ha meg en blund så nå er jeg tilbake for å kjefte igjen, neida, imponerende den tråden din der du sammenligner forskjellige modeller av A64. Men er det ikke slik at Intel vil ha en fair sjanse for å slå opteron, er det litt guts i Intel så stiller de opp. For i henhold til det eg har lest så har Xeon en fair chance da den kan behandle flere tråder (hypertrading) jfr. diskusjonen i Denne tråden. Kan ikke tenke meg at spill er en stor del av konkuransen. Så det er vel ikke slik at resultatet er gitt, men uansett resultat av en evetuell duell, så syns jeg det var morsom og god markedsføring. Skulle jeg ha vedda på utfallet så tror jeg. Ytelse = Intel Ytelse/Pris = AMD Driftsøkonomi = AMD. Dette da nødvendigvis må være serverbaserte praktiske tester som skal behandles i en slik duell. Og en det er en duel core duell vil vel nettopp behandling av flere tråder vippe ytelsestronen i xeons favør. (tror jeg) Endret 22. november 2005 av Osse Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Men er det ikke slik at Intel vil ha en fair sjanse for å slå opteron, er det litt guts i Intel så stiller de opp. For i henhold til det eg har lest så har Xeon en fair chance da den kan behandle flere tråder (hypertrading) jfr. diskusjonen i Denne tråden. Kan ikke tenke meg at spill er en stor del av konkuransen. 5189170[/snapback] Jeg var litt kjapt ute i den tråden du linker til, blandet antagelig med en annen benchmark jeg hadde sett. Faktisk virker HT negativt i MySQL, men nå var det DB2 som kjørte med Intel, og den har nok vesentlig bedre implementert flertråding enn MySQL, så der mener jeg HT gir et positivt bidrag (har ikke dokumentasjon for hånden), men forvent ikke all verden. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hele utspillet fra AMD var nok helt og holdent et PR-stunt! Husk at all reklame er god reklame! Det er vel veldig naivt å tro at Intel ikke er noen "småskurker" som utnytter andre og presser leverandører.. Men det er vel like naivt å tro at AMD aldri gjør noe "moralsk galt" vil jeg tro. "ALLE" som driver business gjør noe moralsk galt av og til.. Særlig de store! Dess større man er dess lettere er det å bruke dette som pressmiddel.. så Intel bruker nok DEN taktikken mer enn AMD kan gjøre.. Men AMD har vel sine "triks" de også.. Når det er sagt så er det vel ikke mye tvil i at til VANLIG dekstop-bruk så er nok AMD-baserte løsninger det som gir både mest for pengene og best ytelse nå for tiden.. Da det var Athlon XP så var det bare mest for pengene (knappest nok). Intel har nok vært best til de som liker å rippe DVD-er og gjøre andre ting samtdig.. Ihvertfall inntil nylig. Bedrifter driter helt og holdent i om de må betale 1000 kr mer for en PC eller 5000 kr mer for en server, for det er ikke PC-en som koster i den store sammenheng for de! Der er det service og support ASAP som gjelder. De handler med store PC-leverandører som stiller opp meget raskt og ordner problemene "med en gang" (skal ihvertfall gjøre det). På en viktig server for de kan en dag nedetid koste mer enn alle PC-ene de har invistert på et år (for eksempel). Derfor handler de med store kjente aktører (HP, Dell, IBM osv). Så måten for AMD å komme ut på bedriftsmarkedet er å få store andeler av salget hos "de store" PC-leverandørene. Når det gjelder bærbare PC-er og valg av cpu der så har Intel hatt en utrolig god løsning der! Centrino-løsningen (med Pentium M) har hatt "alt" det som P4 manglet stort sett.. Og jeg tror ikke noen nekter på at dette er "veien å gå" for Intel.. Kombiner denne teknologien med høy FSB og/eller integrerte minnekontrollere så blir det nok SKIKKELIG bra. Pentium-M er vel litt crippled pga minnebåndbredde osv akkurat nå.. AMD har fått "greie" prosessorer nå for bærbare også nå.. Men de når vel ikke "helt opp" enda i hvert fall. På servermarkedet er det vel stort sett som på bedriftsmarkedet (desktop). Det er de store PC-leverandørene som "bestemmer" markedsandeler av Intel vs AMD. Bedrifter bygger stort sett ikke egne servere (fra løskomponenter) Opteron har nok et godt overtak ytelsemessig mot Xeon. Intel sliter nok særlig med skaleringen pga varme. Det ser ut som at temperaturen stiger ytterligere med dualcore + hyperthreading. Salget av Opteron har gått opp en del da flere har sett hvor bra løsningen er. Men det som mangler er flere STORE leverandører og enda mer accept i markedet.. Det har vel kommet frem en del steder (stemmer nok) at AMD har størst andel når det gjelder selvbygg og Intel har en SOLID andel (overtak) når det gjelder ferdigløsninger.. Husk at selvbyggermarkedet er utrolig lite i forhold til ferdigmarkedet! Men hva som skjer fremover nå er vel ganske uvisst.. I hvert fall neste år virker det som Intel har mer på gang enn AMD.. Endret 22. november 2005 av lohelle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 <snip-velformulert-innlegg>Det har vel kommet frem en del steder (stemmer nok) at AMD har størst andel når det gjelder selvbygg og Intel har en SOLID andel (overtak) når det gjelder ferdigløsninger.. Husk at selvbyggermarkedet er utrolig lite i forhold til ferdigmarkedet! Men hva som skjer fremover nå er vel ganske uvisst.. I hvert fall neste år virker det som Intel har mer på gang enn AMD.. 5189363[/snapback] Meget bra innlegg "Lohelle".. Slikt hever nivået på forumet mange hakk.. .. det er jo nok av oss andre som gjør vårt beste for å senke det til lavmål.. og (til tider) underholdende kverulering/krangling.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Noen som husker Presc(h)ott Emergency Kit AMD sendte ut til kundene til Intel for en stund siden? Humor er da alltid bra, fint om folk kunne tatt dette som litt kameratslig rivalisering istedet for å sutre over barnslig reklame Poenget er vel at jeg tror ikke AMD mener alle disse punktene alvorlig, er jo bare litt moro. Endret 22. november 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Noen som husker Presc(h)ott Emergency Kit AMD sendte ut til kundene til Intel for en stund siden? Humor er da alltid bra, fint om folk kunne tatt dette som litt kameratslig rivalisering istedet for å sutre over barnslig reklame 5189859[/snapback] Den er vel nevn et par ganger allerede og den syntes jeg faktisk var morro, har ingenting mot reklame og sutrer ikke,men sier min mening, pussige greier det der at om man ikke er enig med flertallet her så sutrer man Jeg er imot reklame som må rakke ned på konkurenten uansett hvem det gjelder, det samme gjelder for forhandlere/selgere . Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Noen som husker Presc(h)ott Emergency Kit AMD sendte ut til kundene til Intel for en stund siden? 5189859[/snapback] Som sagt i en annen tråd hadde jeg mer sans for Prescott Survival Kit" enn topp 10 lista. Mens vi mimrer kan jeg heller ikke få glemt artikkelen hw hadde om turbinvifta for Prescott som ble presentert på en eller annen utenlandsk messe. Morsom sak som ikke ble mindre morsom når det viste seg at hovedkortet den stod på var for socket 754 :!: Edit: leif Endret 22. november 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå