Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg synes "hetsen" fra AMD's julebord var særdeles fornøyelig lesning.. Det som ikke er morsomt er å se de samme debattantene ta ting så utrolig seriøst...samt komme med de samme argumentene gang på gang.. *Det* er kjedelig det.. Få nå dette inn i skolten: ***************************** 1) Intel rulez.. 2) AMD er for fjortiss-nerder.. (mentalt).. 3) 32-way AMD's vil ta over verdensherredømmet i 2010.. ***************************** De uten ironi-detektor oppfordrer jeg til å ta ett par kopper kaffe før de poster noe mer.. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Min favoritt blant Topp 10-listen var denne: 9. Decided to take the "front-side bus" to the duel; got stuck in a bottleneck Rett og slett fantastisk! Hva er din favoritt? Endret 21. november 2005 av snorreh Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) THE K10 LOOKS TO BE dead, or at least really really delayed AMD's K10 is delayed or dead 5184466[/snapback] Hva er det du prater om? "K10" er på skinner og kommer nok heller før enn seinere - kanskje allerede iløpet av neste år skal vi tro dette: 32 way AMDs on the horizon THE AMD ANALYST'S DAY had one very interesting nugget that we have since confirmed with AMD. It seems the next major core revision in 2007 will have 16 and 32 way glueless capabilities. We first thought that would mean dual core and quad core on eight sockets, but AMD says it means 16 and 32 sockets.[...] 5186838[/snapback] Å beklager, visste ikke at jeg nå ville få muligheten til å ha en dedikert sokkel bare for å poste på dette forumet. Endret 21. november 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Min favoritt blant Topp 10-listen var denne: 9. Decided to take the "front-side bus" to the duel; got stuck in a bottleneck Rett og slett fantastisk! Hva er din favoritt? 5186970[/snapback] DENNE: 3. AMD? Hvem faen er AMD? :!: :!: men denne var heller ikke så dum . Vi kommer til å bli saksøkt av AMD for denne listen og kan derfor ikke stille opp på konkurransen. :!: :!: Endret 21. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Å beklager, visste ikke at jeg nå ville få muligheten til å ha en dedikert sokkel bare for å poste på dette forumet. 5187000[/snapback] Du er klar over at dagens dobbelkjerne Opteron "K9" er begrenset opp til maks 16-veis systemer á 8 sokler? Neste generasjon kjerne vil tillate opptil 32 sokler for 64-veis systemer med dobbelkjerne-prosessorer. Og hvis du ikke har fått det med deg så vil de nye soklene både støtte dagens "K9" og fremtidens "K10" som etter planen skal komme i 2007. Alt annet blir bare ville spekulasjoner, eller tør jeg si et Pauls paradoks? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) De er søte når de er uenige. Dette må da være det endelige beviset på at det er helt umulig å ha en serjøs amd vs intel diskusjon såfall siden hw IGJEN tar og deler ut bensin kanner og fyrstykker til landsforbundet til de pyromane og tror at ingen kommer til å starte en brann. Når dette er sakt så blir dette veldig mye barnslige diskusjoner og som det heter. Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience! Og ps 10K blir forsinket, løper og søker dekning Endret 21. november 2005 av Macfan Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Huff, roe ned rekene, folkens, det er bare et reklamestunt . Ellers ville jeg aldri velge CPU på grunnlag av noe slikt, jeg er nøytral, og velger det som fir meg mest for pengene, og denne bitre konkurransen gagner dermed folk som meg Ellers synes jeg at dette var ett utrolig friskt stunt av AMD, og jeg håper at folk ser på slike ting med ironi... denne var faktisk enda morsommere enn den "Prescott first aid kit" de hadde for et par år siden, hehe. Min favoritt er den om Paul's Paradox, lo så jeg dtta av stolen når jeg leste den. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Huff, roe ned rekene, folkens, det er bare et reklamestunt Kan ikke i min villeste fantasi tro at det er noen som er sinte her Ærlig talt det må da gå ann å like eller misslike noe uten å være sint , likeså må det vel gå ann å si klart ifra uten sinne, skjønner ikke helt den biten der Mulig min måte å formulere meg på kan få noen til å tro jeg er sinna, isåfall må jeg bare beklage det men jeg er vant å si det jeg tenker og mener uten å gå rundt grøten, kryptere eller være sur , sånn er jeg bare Endret 21. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg vet ikke om du er sint eller ikke, men merket at det ble kjøligere i tråden etter hvert som jeg leste... måtte nesten snu og hente pelsfrakk for å fortsette lesingen... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Slike ting som dette som gjør at en får lyst til å gå tilbake til å bruke Intelmaskiner igjen, man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen.Jeg må vel kun begynne å bygge Intelmaskiner igjen for mine "kunder" da blir det mellom 40- 80 maskiner mindre med amd prosessorer pr år , alle monner drar og selvskryt hater jeg 5184369[/snapback] Vi har ikke humor i dag? Apple satt jo en gang i tiden fyr på Intels bunnyman Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Å beklager, visste ikke at jeg nå ville få muligheten til å ha en dedikert sokkel bare for å poste på dette forumet. 5187000[/snapback] Du er klar over at dagens dobbelkjerne Opteron "K9" er begrenset opp til maks 16-veis systemer á 8 sokler? Neste generasjon kjerne vil tillate opptil 32 sokler for 64-veis systemer med dobbelkjerne-prosessorer. Og hvis du ikke har fått det med deg så vil de nye soklene både støtte dagens "K9" og fremtidens "K10" som etter planen skal komme i 2007. Alt annet blir bare ville spekulasjoner, eller tør jeg si et Pauls paradoks? 5187052[/snapback] Siden vi er inne på det så får vi håpe at Hectors Hor®us ikke blir som Pauls Paradoks I heard that they demo'd a 16 way box, but no numbers were given. Informed sources tell me performance drops off hard after 2 nodes (8-way), and there is still much work to be done. Edit: For de som ikke er informert er altså Charlie=Groo=journalist i The Inquirer Men for å komme til bake til topic så hadde jeg personlig mer sans for førstehjelpsskrinet enn for dette siste. Jeg tror heller ikke slike utspill som av mange sees på som barnslig tas så godt i mot når man prøver å få innpass i et marked der konservative dresskledde herrremenn styrer. Endret 21. november 2005 av el-asso Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette blir som David vs Goliat: Den lille konkurrenten som forsøker å få folk til å innse at det faktisk finnes et alternativ, men du skal nok se at Goliat slår hardt tilbake etterhvert. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 For å si det sånn kjenner ett par kjedelige grå konservative dresskledde herremenn. Og de er nok ikke så kjedelige som de blir framstilt, mye bra humor der i gården. Men når det er sagt så kreves det selvfølgelig en viss offisiell holdning til det å holde seg saklig når man har en viktig posisjon. Jeg tror dette utspillet er en vinn/vinn ting for AMD, og er lagd for å få litt diskusjon. En slags "hei allesammen vi er her fortsatt og lager såpass bra CPUer at vi kan konkurerre og fleipe litt med Intel". Nettopp ment for de høye herrer i grå dresser. AMD er jo i en situasjon hvor de ikke kan tape så veldig mye når det kommer til disse fra før omtalte høye grå herrer herretter referert til som HGH. Det er publisitet i dette markedet de trenger. Og hvis de greier å lage litt oppstuss om denne duellen så vil den bli lest av fler og omtalt av fler og til slutt lagt merke til av HGH. Så tviler sterkt at de vil tape noe som helst på denne markedsføringa. Når det er sagt så sitter jeg med min intel maskin og er storfornøyd med den. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette var da voldsomt til useriøst fra AMD sin side. Morsomt var det heller ikke. Er nesten vanskelig å tro at dette kommer rett fra AMD Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ...og vi i norge er ikke vant til slike "reklame"stunts, siden i Norge har man ikke lov til å nevne en konkurents merke eller produkt i sin egen reklame. -Det er jo derfor så mange reklamer stiller opp sine produkter mot noe Jalla-Jalla i hvit pakkning, rett og slett fordi de ikke får sette sin konkurents produkt der... ...I USA derimot... (tromme-virvel) så kan hvemsomhelst fremsette påstander om et vilketsomhelst produkt for å stille sitt eget produkt i ett bedre lys. De gjør det hele tiden, og det føles like lamt og teit hver gang... Poenget er, det er nok mange som er vannt til slike stunts og ikke tenker så mye over det.. desverre. Selv foretrekker jeg den Norske varianten. 5184582[/snapback] problemet for AMD er nok som mange andre her sier; Intel fortsetter å late som AMD ikke eksisterer utenfor rettsalen og lar saken ligge. Dog kan sef AMD kjøre duellen uten at Intel er offisielt med. Dessuten blir det vel betraktet som feigt å utfordre til en duell der utfordrer har valgt "våpen", meg bekjent er det den "utfordrede" som skal velge? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Dette blir som David vs Goliat: Den lille konkurrenten som forsøker å få folk til å innse at det faktisk finnes et alternativ, men du skal nok se at Goliat slår hardt tilbake etterhvert. 5187586[/snapback] Nå tror jeg ikke man skal dra "lille" AMD analogien for langt, de har tross alt en markedsandel på 15-20% i ett ganske betydelig marked hvor de faktisk har en reel konkurrent? AMD er ikke i noen målestokk ett lite selskap, det er vel egentlig Intel som er "gigantisk" Er nesten vanskelig å tro at dette kommer rett fra AMD Egentlig ikke, det er ikke første gangen de har gjort denne type stunt. Husker de laget ett førstehjelpsskrin for Prescott(tror det var da de laget det). Endret 21. november 2005 av kindings Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette blir som David vs Goliat: Den lille konkurrenten som forsøker å få folk til å innse at det faktisk finnes et alternativ, men du skal nok se at Goliat slår hardt tilbake etterhvert. 5187586[/snapback] joda,han må vel det for å overleve på lang sikt,men tror ikke han har det så veeeldig travelt . Uansett så er det vel liten tvil om at begge vil klare seg bra, skulle bare ønske at det hadde kommet en tredje med ca samme slagkraft som amd har, da hadde det blitt liv i lørven Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 De er søte når de er uenige. Dette må da være det endelige beviset på at det er helt umulig å ha en serjøs amd vs intel diskusjon såfall siden hw IGJEN tar og deler ut bensin kanner og fyrstykker til landsforbundet til de pyromane og tror at ingen kommer til å starte en brann.5187083[/snapback] Hehe Jeg tror du traff spikeren på hodet der. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er nesten vanskelig å tro at dette kommer rett fra AMD Egentlig ikke, det er ikke første gangen de har gjort denne type stunt. Husker de laget ett førstehjelpsskrin for Prescott(tror det var da de laget det). 5187742[/snapback] Det hørtes morsomere ut . Er det lenge siden? Jeg har i hvert fall ikke hørt noe om det Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette blir som David vs Goliat: Den lille konkurrenten som forsøker å få folk til å innse at det faktisk finnes et alternativ, men du skal nok se at Goliat slår hardt tilbake etterhvert. 5187586[/snapback] Nå tror jeg ikke man skal dra "lille" AMD analogien for langt, de har tross alt en markedsandel på 15-20% i ett ganske betydelig marked hvor de faktisk har en reel konkurrent? AMD er ikke i noen målestokk ett lite selskap, det er vel egentlig Intel som er "gigantisk" Er nesten vanskelig å tro at dette kommer rett fra AMD Egentlig ikke, det er ikke første gangen de har gjort denne type stunt. Husker de laget ett førstehjelpsskrin for Prescott(tror det var da de laget det). 5187742[/snapback] Men så i server-segmentet er jo vel visa helt annen? Tror AMD ligger på rundt 2% i forhold til Intels 93% i CPU brukte i workstations. Det er vel der Opteron og Xeon er ment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå