Gå til innhold

Fyrer opp under dobbelkjerneduell

Anbefalte innlegg

Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp?

AtW

5184954[/snapback]

Nå står vi i fare for å ryke helt offtopic her, men det er nettopp moralske verdier som bestemmer veldig mye av det jeg foretar meg.

Jeg kjøper ikke aksjer i firma som produserer landminer, f.eks. Jeg prøver også å unngå firma som bruker barnearbeid eller som dumper mat som ikke kan selges i vesten i Afrika og India.

Og når jeg en gang i blant står i kaffehylla på Obs! så velger jeg faktisk bevisst å unngå Nestlè, da jeg vet at de utnytter kaffebønder og selger utgått barnemat til fattige land i Afrika.

Hvorfor jeg gjør dette? Fordi jeg tror at hvis alle yter sin lille skjerv, så vil det bety at summen er at noen en plass har det litt bedre enn om jeg ikke hadde gjort dette.

Samme tankegang er da også overførbar i dette tilfellet. Hvis nok kunder bestemmer seg for å la Intel få en sjanse etter denne stupiditeten fra AMD, så vil kanskje AMD se at kundene ikke ønsker denslags.

-KJ

5185447[/snapback]

Dette blir jo bare fryktelig dumt. AMD har vært utsatt for Intels "umoral" og "makt arroganse" i en mengde år. De har uten tvil beveget seg helt på grensen eller over i en mengde forsøk på å kneble AMD eller vinne til seg markedandeler, og så slippes en "uoffisiell" letterman liste fra AMD, så er lissom AMD den stygge ulven.....

Kan jeg be om litt seriøsitet, takk!

Om det er noe selskap innen databransjen som fortjener en rapp over fingrene, så må det jo være Intel. Men, dette er jo enda et tydelig tegn på at kunder glemmer fort, eller har selektiv hukommelse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i alle fall hevet over en hver tvil at det er mange meninger her inne, og at denne diskusjonen ikke kommer til å få noen vinnere med det første..

Men, jeg drar av gårde for å kjøpe et marsvin, så kan dere andre fortsette her inne. Blir artig å lese når jeg kommer tilbake. Selv mener jeg at det finnes langt verre ting enn å ha det litt moro med motparten, det virker jo ikke ondsinnet! Hadde listen vært blottet for humor hadde jeg nok vært enig i at det er en litt skitten måte å drive markedsføring på, men siden listen i mine øyne egentlig bare en intern motivator for de ansatte, eller en liten morsomhet for de som har fått lest den legger ikke jeg meg oppi den noe mer.

Svin på skogen finnes det over alt, og jeg skal hente en lillebror til mitt svin...

Lenke til kommentar
Nei,jeg skjerer ikke alle over en kam,men jeg sier amd fan akkurat på samme måte som det brukes amd fanatiker, intefan og intelfanatiker her på forumet.

Akkurat det gjør du jo, du framstiller jo alle som argumenterer for AMD som en homogen gruppe. "Hvor var alle disse for noen år siden" osv? Hva om de ikke var her, hva som det ikke er de samme menneskene som argumenterte da og nå? Folk her er ikke en homogen gruppe, og jeg synes du ofte framstiller de som det. Jeg har forsåvidt blitt vant til det :) Men jeg tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til det.

AtW

5185855[/snapback]

riktig akkurat som amd folkene fremstiller intelfolkene som en homogen gruppe og har alltid gjordt det, siden dere eier ca 80% av "medlemmene" her og har brukt dette uttrykket siden jeg kom på forumet første gang så måtte vel jeg og få lov å bruke det, eneste jeg gjorde var å skifte ut Intel med amd :hmm:

Lenke til kommentar
Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp?

AtW

5184954[/snapback]

Nå står vi i fare for å ryke helt offtopic her, men det er nettopp moralske verdier som bestemmer veldig mye av det jeg foretar meg.

Jeg kjøper ikke aksjer i firma som produserer landminer, f.eks. Jeg prøver også å unngå firma som bruker barnearbeid eller som dumper mat som ikke kan selges i vesten i Afrika og India.

Og når jeg en gang i blant står i kaffehylla på Obs! så velger jeg faktisk bevisst å unngå Nestlè, da jeg vet at de utnytter kaffebønder og selger utgått barnemat til fattige land i Afrika.

Hvorfor jeg gjør dette? Fordi jeg tror at hvis alle yter sin lille skjerv, så vil det bety at summen er at noen en plass har det litt bedre enn om jeg ikke hadde gjort dette.

Samme tankegang er da også overførbar i dette tilfellet. Hvis nok kunder bestemmer seg for å la Intel få en sjanse etter denne stupiditeten fra AMD, så vil kanskje AMD se at kundene ikke ønsker denslags.

-KJ

5185447[/snapback]

Dette blir jo bare fryktelig dumt. AMD har vært utsatt for Intels "umoral" og "makt arroganse" i en mengde år. De har uten tvil beveget seg helt på grensen eller over i en mengde forsøk på å kneble AMD eller vinne til seg markedandeler, og så slippes en "uoffisiell" letterman liste fra AMD, så er lissom AMD den stygge ulven.....

Kan jeg be om litt seriøsitet, takk!

Om det er noe selskap innen databransjen som fortjener en rapp over fingrene, så må det jo være Intel. Men, dette er jo enda et tydelig tegn på at kunder glemmer fort, eller har selektiv hukommelse...

5185901[/snapback]

Ingen har sagt at AMD er den stor stygge ulven,men når de først syter over hvor grusomme Intel er så burde vel de avstå fra å førsøke på sleivspark for å vise hvor "hederlige" de er :p

Lenke til kommentar
Nei,jeg skjerer ikke alle over en kam,men jeg sier amd fan akkurat på samme måte som det brukes amd fanatiker, intefan og intelfanatiker her på forumet.

Akkurat det gjør du jo, du framstiller jo alle som argumenterer for AMD som en homogen gruppe. "Hvor var alle disse for noen år siden" osv? Hva om de ikke var her, hva som det ikke er de samme menneskene som argumenterte da og nå? Folk her er ikke en homogen gruppe, og jeg synes du ofte framstiller de som det. Jeg har forsåvidt blitt vant til det :) Men jeg tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til det.

AtW

5185855[/snapback]

riktig akkurat som amd folkene fremstiller intelfolkene som en homogen gruppe og har alltid gjordt det, siden dere eier ca 80% av "medlemmene" her og har brukt dette uttrykket siden jeg kom på forumet første gang så måtte vel jeg og få lov å bruke det, eneste jeg gjorde var å skifte ut Intel med amd :hmm:

5185984[/snapback]

Nå gjør du jo det samme igjen :) Mener du at alle "AMD-fans" her mener at "Intel-fansen" er en homogen gruppe? La meg fortelle at slik er det neppe, men du drar jo alle over samme kam. At andre folk også gjør den samme feilen gjør det ikke mer "riktig". Som sagt, så er jeg vant til det, og tar meg ikke noe særlig nær av det lenger, men jeg tror allikevel du er tjent med å være oppmerksom på det.

AtW

Lenke til kommentar
Nå gjør du jo det samme igjen  Mener du at alle "AMD-fans" her mener at "Intel-fansen" er en homogen gruppe? La meg fortelle at slik er det neppe, men du drar jo alle over samme kam. At andre folk også gjør den samme feilen gjør det ikke mer "riktig". Som sagt, så er jeg vant til det, og tar meg ikke noe særlig nær av det lenger, men jeg tror allikevel du er tjent med å være oppmerksom på det.

Akkurat det har jeg svart på mange ganger før, men nei jeg mener ikke det,men det er en "gjengs" form å bruke akkurat som det brukes "Intel-fans" uten at jeg ser det blir reaksjoner på det :innocent:

Sier heller ikke at det er riktig,men det er betimelig å registrere at det kun reageres når jeg gjør det :) Tilfeldig?? Neppe :innocent:

Lenke til kommentar

Argh, jeg hater å ikke ha tilhørighet. Nå sitter jeg liksom mitt mellom 2 leire her og blir beskutt. Akkurat som å være i militæret igjen, kryssild fra begge kanter, hvor de som skyter er på samma lag alle sammen. Men ellers synes den 10 på topp lista var litt morsom. Useriøs ja, men fortsatt morsom.

Lenke til kommentar

*HOSTgøyåkrangle?HOST*

Jeg synes AMDs siste og svært friske utspill i dobbelkjerneduellen var et morsomt innslag. Alle vet jo at dette bare er tomsnakk for å høste PR og betyr ingenting (annet enn oppmerksomhet) i forhold til resultatet av de egentlige testene (når de kommer).

Det er mye bedre med ytelsesdueller, cpu vs cpu, som fremmer teknologisk utvikling i skjerpet konkurranse, fremfor at selskapene kjemper krigen i rettsalene. At man krydrer det hele med litt humor gjør ingenting, og må etter min mening være lov. AMD har jo lagt opp til at det skal bli en fight (med bilde av Opteron'en i bokseringen), og da hører det jo hjemme å psyke hverandre ut. Dermed må vel AMD ha lov til å påpeke grunnene til at Intel sannsynligvis ikke tør stille. I tillegg er det jo MYE bedre at AMD gjør dette på en humoristisk måte (også for Intel) som alle forstår og kan le av, fremfor om AMD hadde utgitt et saklig, dokument med seriøse, tekniske årsaker for hvorfor Intel ikke har svart på utfordringen og virkelig avdekket svakheter ved CPUene til Intel. Nå kan jo til og med Intel le det hele bort.

Og så til noe interessant vedrørende #2 i pdf-dokumentet:

#2: Dell told them they weren't allowed to participate.

Vi vet jo alle at Dell har vært fast kunde hos Intel i lang, lang tid. Det var derfor litt artig å nettopp i dag lese i denne artikkelen at Dell nå vil vie AMD mer oppmerksomhet. Endelig vil nok noen si. Det kan se ut til at AMD er i siget!

Edit->Added: En videre bekreftelse på AMD+Dell kan man lese her: http://www.infoworld.nl/idgns/bericht.phtm...82570C0002A51C7

Så kan man jo spekulere i om denne endringen fra Dells side skyldes søksmålet AMD har på gang nettopp mot Intel.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Litt humoristisk reklame skader ikke. Har en følelse av at de intelfanboy folka som sitter og surmuler litt bare har innsett at det AMD kommer med stemmer så alt for godt :tease:

Dessuten er det bedre å drive med litt humoristiske utsagn enn å drive å si arogante ting som:

Vi fant opp x86-64! (not credit to AMD)

Når det ikke en gang stemmer. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Top 10 Reasons Intel will not Participate in the Dual-Core Duel

-----------------------------------------------------------------------

10.Tried to follow their own roadmap to get to the duel

9.Decided to take the "front-side bus" to the duel; got stuck in a bottleneck

8.The "Intel Inside" stickers they used to package the cores together keep melting

7.Too busy rearranging the deck chairs on the Itanic

6."Hey, we don't expect anyone to actually buy these things!“

5.Didn't want to compete when they realized that the duel would involve actual "rules" of fair competition

4.They couldn't get a permit from the fire department to emit thatmuch heat

3.No systems available yet --protective clothing used by manufacturers only safe for up to 149 watts

2. Dell told them they weren't allowed to participate

And the number one reason Intel won't accept the dual-core duel:

1. Moore's Law has been replaced by "Paul's Paradox": the number of canceled products per year at Intel will double every year after the introduction of the AMD Opteron™processor.

Lenke til kommentar
Akkurat det har jeg svart på mange ganger før, men nei jeg mener ikke det,men det er en "gjengs" form å bruke akkurat som det brukes "Intel-fans" uten at jeg ser det blir reaksjoner på det innocent.gif

Sier heller ikke at det er riktig,men det er betimelig å registrere at det kun reageres når jeg gjør det smile.gif Tilfeldig?? Neppe innocent.gif

Altså snekkern, jeg får til tider kjeft for å være usakelig med intel, og da gjør jeg et ærlig forsøk på å ikke gjenta meg selv, men en skulle tru du har et ferdig oppsatt tekstdokument , hvor du kopierer postenene fra tråd til tråd, for det er faktisk det samme i hver en tråd hvor det er snakk om de to rivalene. Her snakkers det virkelig om å gå i ring.

Istede for å diskutere det noen mener er et spenstig markedsutspill og andre mener er søppel så er vi alldeles Offtopic om gammel skit og snøen som smelta ifjor å kom telbake i år.

AMD har behov for å få øynene opp hos sidrompa sure Intel og Dell IT ansvarlige, og jo jeg har belegg for å si det, da Intel har minst 80% av det markede. Det er ikke pga at de er meget teknologisk overlegne.

Får en slik kampanje 5% av de som aldrig har vurdert noe annet en Intel, ja da er det etter min mening en suksess.

Edit:

Håper virkelig det er tull at Dell skal ta inn AMD, Jeg har stor glede a å fnyse hver gang jeg hører ordet Dell :hrm:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Altså snekkern, jeg får til tider kjeft for å være usakelig med intel, og da gjør jeg et ærlig forsøk på å ikke gjenta meg selv, men en skulle tru du har et ferdig oppsatt tekstdokument , hvor du kopierer postenene fra tråd til tråd, for det er faktisk det samme i hver en tråd hvor det er snakk om de to rivalene. Her snakkers det virkelig om å gå i ring.

Greit nok,men om du skjekker litt vil du se at det er i minst halvparten av tilfellene er andre som tar det opp at jeg har sagt det og det tidligere og skaper en debatt av det, det er merkelig at noen kan terpe på samme leksa gang på gan ang Intel og ikke en kjeft reagerer,men med en gang det er andre veien så er det full storm, se bare her :

Turgon Postet i dag, 17:00    Litt humoristisk reklame skader ikke. Har en følelse av at de intelfanboy folka som sitter og surmuler litt bare har innsett at det AMD kommer med stemmer så alt for godt      Dessuten er det bedre å drive med litt humoristiske utsagn enn å drive å si arogante ting som:    Vi fant opp x86-64! (not credit to AMD)    Når det ikke en gang stemmer.

Den x86 greia,har den vært oppe i mange poster?? Noen som har reagert på det?? Ikke det nei :innocent:

Istede for å diskutere det noen mener er et spenstig markedsutspill og andre mener er søppel så er vi alldeles Offtopic om gammel skit og snøen som smelta ifjor å kom telbake i år.    AMD har behov for å få øynene opp hos sidrompa sure Intel og Dell IT ansvarlige, og jo jeg har belegg for å si det, da Intel har minst 80% av det markede. Det er ikke pga at de er meget teknologisk overlegne.    Får en slik kampanje 5% av de som aldrig har vurdert noe annet en Intel, ja da er det etter min mening en suksess.    Edit:  Håper virkelig det er tull at Dell skal ta inn AMD, Jeg har stor glede a å fnyse hver gang jeg hører ordet Dell

Jepp jeg mente det var lite spenstig og dermed var det jo stemplet som "surmuling" og debatten var igang, hadde jeg dermed ment de var spenstig så hadde alle vært fornøyde og glade, desverre jeg kan ikke si noe jeg ikke mener bare for å tekkes andre . Så ser vi her, her kommer jo Dell inn igjen, en ny gjennganger som har versert i det uendelige,men det er liksom greit fordi de får kritikk for å støtte Intel og da er det ikke mange som protesterer. Nei her tror jeg det er noen som bør feie for egen dør før de kritiserer feiingen hos andre .

:) For vi kan vel ganske så greit konkludere med at amd leiren er minst like flinke til å terpe på Intel/Dell ting som Intel leiren er til å tepe på amd leiren :)

Lenke til kommentar

Tror faktisk også AMD mener å provosere , det er såvidt meg bekjent en måte å få oppmerksomhet på, spørsmålet er om de har gådd over streken.

Steike det hadde vært morsomt å være der når de klekka den ut. For å provosere det ser en at de har greid, hos noen fikk den fram tårene av latter , for andre førte det til boikott tilstander.

Uten å være markedsekspert, så må vel det kalles for bra reaksjon. eller ka.

Når det gjelder fanbois på bege sider så er "vi" værre en de værste politikere, , Hadd AMD represntert venstreside, så hadde jeg jo vær langt til vensre for RV, og motsatt hadde AMD vært høyresida, ja da hadde vel jeg brukt brunskjorte. I såmåte tilhører jeg ikke AMD fanbois :tease: , du snekkern derimot er en vingelfant rundt venstre/sp, hihi.

At du syns det er søppel er ikke surmuling, det er et respeltabelt standpunkt. Det som er surmuling er rundansen om hvor urettferdige vi behandler Intel som ikke har gjort noe galt, og at det gjentas i uansett sammenheng, det er surmuling det.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
At du syns det er søppel er ikke surmuling, det er et respeltabelt standpunkt. Det som er surmuling er rundansen om hvor urettferdige vi behandler Intel som ikke har gjort noe galt, og at det gjentas i uanset sammenheng, det er surmuling det.

har aldrig nevnt at ikke Intel ikke har gjordt noe galt,det er det andre som har lagt i min munn,men jeg har gang på gang sagt hvorfor jeg "forsvarer" Intel her på forumet, nemmelig for å unngå eller rettere sagt rive opp litt av den ensidige hetsen som er her der alt Intel gjør er galt og alt amd gjør skaper rene halleluja stemningen :innocent: Jeg gir jamt fan ellers for jeg bruker den cpuen som passer meg best og som yter best uansett hva som står skrevet på den.

Men nå synest jeg dere har "spekulert" nok rundt min person og jeg gidder ikke kommentere flere slike :) Så la oss gå tilbake til topic om dere klarer huske hva det var :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
AMD skal jo ha litt credit. :) Uten dem hadde vi kanskje ikke fått sett Merom/Conroe/Woodcrest, prosessorer som JEG ser frem til!! ;)

5186777[/snapback]

HÆ? De var på tegnebordet lenge før Enhansed Netburst var i butikkene og lenge før Intel kunne vite at det designet ville feile. Uten AMD ville Intel aldri gått MHz-bananas og vi ville neppe sett Netburst designene. Ikke missforstå, konkurransen mellom AMD og Intel har bidratt veldig bra til utviklingen, men neste gen kjerner bærer foreløpig preg av at Intel er på vei bort i fra å la seg påvirke av omgivelsene og tilbake til mest mulig ytelse uten å drive noen spesiell faktor kunstig høyt for å få bedre markedsføring. Jeg sier foreløpig, kan jo nødvendigvis ikke vite med sikkerhet hvordan neste generasjon vil fortone seg. Det kan jo komme noen overraskelser for noen og enhver.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
1. Moore's Law has been replaced by "Paul's Paradox": the number of canceled products per year at Intel will double every year after the introduction of the AMD Opteron processor.

Kanskje ikke så lurt å kaste stein i glasshus

THE K10 LOOKS TO BE dead, or at least really really delayed

AMD's K10 is delayed or dead

Forbauser meg at hardware.no ikke har hatt noen sak om dette, skyldes kanskje at kilden ikke er seriøs nok :innocent:

5184466[/snapback]

Hva er det du prater om? "K10" er på skinner og kommer nok heller før enn seinere - kanskje allerede iløpet av neste år skal vi tro dette:

32 way AMDs on the horizon

THE AMD ANALYST'S DAY had one very interesting nugget that we have since confirmed with AMD. It seems the next major core revision in 2007 will have 16 and 32 way glueless capabilities.

We first thought that would mean dual core and quad core on eight sockets, but AMD says it means 16 and 32 sockets.

[...]

That, said Hector Ruiz is likely to change in 2006.

P.S.1 Personene i AMD som har skrevet denne glimrende Topp 10-listen, må nok være de samme geniale folkene som stod bak "Prescott survival kit" i fjor - rett og slett utrolig morsomt! :!:

P.S.2 Surmulingen fra Intel-fansen etter dette fantastiske AMD-stuntet er omtrent som et ekko av diskusjonen i kjølvannet av "Prescott survival kit"-saken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no

Deja vu eller hakk i plata? :tease:

Sistnevnte tråd er hysterisk morsom å lese i dag - anbefales for dem som tåler enda mer morro på andres bekostning :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
1. Moore's Law has been replaced by "Paul's Paradox": the number of canceled products per year at Intel will double every year after the introduction of the AMD Opteron processor.

Kanskje ikke så lurt å kaste stein i glasshus

THE K10 LOOKS TO BE dead, or at least really really delayed

AMD's K10 is delayed or dead

Forbauser meg at hardware.no ikke har hatt noen sak om dette, skyldes kanskje at kilden ikke er seriøs nok :innocent:

5184466[/snapback]

Hva er det du prater om? "K10" er på skinner og kommer nok heller før enn seinere - kanskje allerede iløpet av neste år skal vi tro dette:

32 way AMDs on the horizon

THE AMD ANALYST'S DAY had one very interesting nugget that we have since confirmed with AMD. It seems the next major core revision in 2007 will have 16 and 32 way glueless capabilities.

We first thought that would mean dual core and quad core on eight sockets, but AMD says it means 16 and 32 sockets.

[...]

That, said Hector Ruiz is likely to change in 2006.

P.S.1 Personene i AMD som har skrevet denne glimrende Topp 10-listen, må nok være de samme fantastiske folkene som stod bak "Prescott survival kit" i fjor - rett og slett utrolig morsomt! :!:

P.S.2 Surmulingen fra Intel-fansen etter dette geniale AMD-stuntet er omtrent som et ekko av diskusjonen i kjølvannet av "Prescott survival kit"-saken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no

Deja vu eller hakk i plata? :tease:

Sistnevnte tråd er hysterisk morsom å lese i dag...anbefales for dem som tåler enda mer morro! :thumbup:

5186838[/snapback]

He he, hvem snakker om surmuling her??DU, du som har surmulet over meg lenge og kalt meg for troll og foreslått meg bannet osv osv, selv om du ikke tør bruke nicket mitt og ja det er lett for å se at du mener meg denne gangen også :)

Men i motsetning til deg så tør jeg si det rett ut ikke jemme meg bak kryptiske formuleringer, så nå regner jeg med at du hiver deg på reportknapen igjen så jeg får en advarsel, du fikk vel ikke medhold sist .

Men advarsel eller ikke jeg måtte bare si sannheten :)

For de som leste tråden vet utmerket god at denne var beregnet på meg og at "far play" skulle tilfalle deg .

Innvilge vedkommende en tenkepause? Det burde være strengere reaksjoner synes jeg, spesielt imot dem som ikke retter seg etter hint, tilsnakk eller advarsler. Folk må lære å ta konsekvensen av sine handlinger. God oppførsel bør også premieres, kanskje innføre en måndtlig "Fair Play" pris e.l?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=328445&st=100

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...