Gå til innhold

Fyrer opp under dobbelkjerneduell

Anbefalte innlegg

Snekkern, argumter har vi da i fleng i AMD leiren, (vel jeg tilhører den radikale delen, og er rimelig alene der hehe) Det som ødelegger diskusjonen gang på gang er at du ikke diskuteer med tekniske eller fakta fra tester, du bare henviser til slik var det ikke den gylde tid da Intel hadde raskeste cpu, samt at du rakker ned på AMD tilhenger(PS AMD var best da også :tease: , pris / ytelse var Intel ei sinke )

Det den her tråden seriøst burde dreie seg om er om hva kan AMD oppnå / miste, har de en effekt ut av et slikt markedsutspill.

For å begynne som reklamesynser:

Jeg tror at det AMD forsøker på er å få it ansvarlige for større firma til og i det minste oppdage at det finnes et alternativ til Intel, siden at de de siste årene har hadd produkter som er fult på høyde med Intel, spesilet på pris/ytelse/watt, og at vanlig markedsføring ikke har gitt den effekt i bedriftsmarkede som de ønsker, kun i privatmarkede, så tyr de til humor for å gjøre disse sirumpa itansvarlige som bare handler dell og intel oppmerksom på at det finnes et godt alternativ, ved å opptrå så flåsete håper de at disse sirumpa it ansvarlige skal lese litt tester som vi vanlige nerder både med og uten humor gjør.

Jo jeg tror at flere av disse gammle hengemagede surpompene av i ansvarlige faktisk vil sette seg litt mer inn i de faktiske alternativer, og i såmåte mener jeg at dette kan være en god markedsføringskampanje, gitt at Intel ikke stiller opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp?

AtW

5184954[/snapback]

Nå står vi i fare for å ryke helt offtopic her, men det er nettopp moralske verdier som bestemmer veldig mye av det jeg foretar meg.

Jeg kjøper ikke aksjer i firma som produserer landminer, f.eks. Jeg prøver også å unngå firma som bruker barnearbeid eller som dumper mat som ikke kan selges i vesten i Afrika og India.

Og når jeg en gang i blant står i kaffehylla på Obs! så velger jeg faktisk bevisst å unngå Nestlè, da jeg vet at de utnytter kaffebønder og selger utgått barnemat til fattige land i Afrika.

Hvorfor jeg gjør dette? Fordi jeg tror at hvis alle yter sin lille skjerv, så vil det bety at summen er at noen en plass har det litt bedre enn om jeg ikke hadde gjort dette.

Samme tankegang er da også overførbar i dette tilfellet. Hvis nok kunder bestemmer seg for å la Intel få en sjanse etter denne stupiditeten fra AMD, så vil kanskje AMD se at kundene ikke ønsker denslags.

-KJ

Lenke til kommentar
3. AMD? Hvem faen er AMD?

Hehe, eneste morsomme jeg har lest i denne tråden.

Det jeg syntes Intel skal gjøre er å snekre sammen et digert servertower med fronten full av hotswaptrays med U320 SCSI disker i RAID, et par gigabyte med ram og en P1 166 MMX med maskinen full av "intel inside" klistermerker og pakket ned i digre intel esker.

Og muligens legge ved en brukermanual med navn "You have tried [the other brand] processors, now experience the Intel [R][C][TM] inside [R][C][TM] *ding dong* power."

Lenke til kommentar
Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp?

AtW

5184954[/snapback]

Nå står vi i fare for å ryke helt offtopic her, men det er nettopp moralske verdier som bestemmer veldig mye av det jeg foretar meg.

Jeg kjøper ikke aksjer i firma som produserer landminer, f.eks. Jeg prøver også å unngå firma som bruker barnearbeid eller som dumper mat som ikke kan selges i vesten i Afrika og India.

Og når jeg en gang i blant står i kaffehylla på Obs! så velger jeg faktisk bevisst å unngå Nestlè, da jeg vet at de utnytter kaffebønder og selger utgått barnemat til fattige land i Afrika.

Hvorfor jeg gjør dette? Fordi jeg tror at hvis alle yter sin lille skjerv, så vil det bety at summen er at noen en plass har det litt bedre enn om jeg ikke hadde gjort dette.

Samme tankegang er da også overførbar i dette tilfellet. Hvis nok kunder bestemmer seg for å la Intel få en sjanse etter denne stupiditeten fra AMD, så vil kanskje AMD se at kundene ikke ønsker denslags.

-KJ

5185447[/snapback]

Ja, det er greit nok å basere valget på moral, men dette kan vel neppe karakteriserers som en stor moralsk greie heller? Begge selskapene har vel adskillig større svin på skogen enn et slikt utspill. (Kanskje intel spesielt, siden de er støst og har vært i gamet lengst (dvs vært i gamet som en av de store CPU-tilbyderene)). Hvorfor av alle ting skal man da henge seg opp i en bagatell som dette? Jeg synes ikke det gir noen menng, hverken fra et moralsk eller økonomik perspektiv.

AtW

Lenke til kommentar
Joda, men du skjønner hva jeg mener, ikke sant

-KJ

5185567[/snapback]

Jada, jeg skjønner hva du mener, og jeg har full forståelse (og respekt) for folk som lar moral spille inn på innkjøp, mulig det kom litt dårlig fram i mitt første innlegg, men poenget mitt var at jeg ikke så noen gode argumenter, heller ikke om man brukte moral som grunnlag.

AtW

Lenke til kommentar
Snekkern, argumter har vi da i fleng i AMD leiren, (vel jeg tilhører den radikale delen, og er rimelig alene der hehe) Det som ødelegger diskusjonen gang på gang er at du ikke diskuteer med tekniske eller fakta fra tester, du bare henviser til slik var det ikke den gylde tid da Intel hadde raskeste cpu, samt at du rakker ned på AMD tilhenger(PS AMD var best da også  , pris / ytelse var Intel ei sinke )

Vel så heller ikke mange tekniske argumenter fra amd leiren i den tiden du refererer til alikevel fikk jeg som ørene flagret og når/om jeg nå tår i bruk samme "taktikken" så ødlegger det diskusjonen eller så er jeg fanatiker :)

Ser du noe rart her?? Når dette var brukkt av amd folk så var det helt legitimt,men så snart det ikke var i deres favør så var det feil.

Det er jo ikke så lenge siden jeg fikk motbør fordi jeg brukte argumentet pris/ytelse i en omtale i Intel`s favør, et kjent amd argument som plutselig var feil å bruke :p

Lenke til kommentar
hehe Jevel, det er nok bare blant entusisaster at  AMD is king , er det ikke slik at 8 av 10 cpu som selges er Intel, men var morsomt å høre at noen bør gi Intel en sjans.

5185476[/snapback]

La meg skjære det ut i papp for deg, da:

AMD-brukere gir Intel en sjanse (igjen) i stedet for å fortsette som AMD-bruker.

-KJ

Lenke til kommentar

:lol:

Den lista der var utrolig morsom. De fleste bør klare å se humoren i det her. At noen tilsynelatende ene og alene velger bort AMD pga det her sier en del om vedkommende, og vitner om lite konsis og begrunnet tankegang. Personlig synes jeg slik er på grensen mot tåpelig ... Litt "selvironi" må man da søren meg ha.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

AtW

5184954[/snapback]

-KJ

5185447[/snapback]

Denne her bør ikke stå uimotsagt.

For det første er det ingen tvil om at begge produsenter, mer eller mindre fordekt er i en "krig" og de benytter de fleste av de midler de har til rådighet. I en slik krig kan man tillate seg en god del mer FUD og annen negativ markedsføring, ikke minst fordi det aldri er tvil om hvem konkurenten er og motsvaret kommer dessuten kontant tilbake. Det er i så måte en åpen krig der ingen ting behøver å stå uimotsagt. Det er muligens ikke vakkert men de er omtrent like gode begge to. Å kritisere AMD for å benytte humor for å ironisere over varmeforbruk, forsinkelser osv hos konkurenten er mildest talt storm i vannglass.

IMNSHO er Intels triksing med kompilatorene sine 100 ganger mer alvorlig og er kanskje verd en vurdering av boikott.

Men til hovedpoenget: Går man rundt med moralske skrupler tror jeg Intel er et av de siste selskapene man bør investere i/være kunde av. Hvor mange masseødleggelsesvåen tror du ikke Intel CPUer styrer? Enormt mange flere enn AMD som nødvendigvis er en smågutt også i den sammenhengen, om de er der i det hele tatt. Intel var i perioder enerådende på generelle cpuer med militær spekk og har betjent et enormt marked med disse.

Markedsføringsfleip vs atombombestyresystem

Klart vi boikotter markedsføringsfleipen, not?

Lenke til kommentar

Jevel. hvilken papp skal du bruke ( ironi)

Så du mener de stakkarlige 15-20% som kjøper AMD burde kjøpe Intel de også ?

Ja det ville virkelig gi fart på utviklinga.

Her på forumet er ting litt snudd på hode, er derfor snekkern furter, i henhold til poll her på HW var 7 av 10 AMD, mens det selges 8 av 10 Intel av samtlige cpuer.

Men vi selvbyggere er ei meget lita gruppe. Og blant selvbyggere vil det stort sett være beste cpu som blir foretrukket.

Snekkern

Er jeg kanskje ikke en av de størte AMD fanatikerne du vet om , og jeg vet at det finns segmenter der Intel er best pris/ytelse (Og i de tilfeller anbefaler jeg de gjerne Intel, men jeg nekter å bygge de maskinene ), og har også medgitt det i mange tråder, alikevel skjerer du alle over en Kam. Og det irriterer meg.

¤#"%#¤& Snekkern, nok engang truer Dell med å ødelegge mitt inngrodde hat mot Dem Håper dette bareer normal bullshit fra ryktespredere.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Vel, AMD hadde vel ikke sagt nei til å være med i militærmarkedet hvis de hadde hatt muligheten? Tror du virkelig AMD hadde sagt nei til en kjempebestilling fra forsvaret fordi cpuene f.eks skulle bli brukt i en tanks? Det tror ikke jeg.

Men, on-topic; topp ti-listen var fryktelig morsom! :D

Lenke til kommentar
Jevel. hvilken papp skal du bruke ( ironi)

Så du mener de stakkarlige 15-20% som kjøper AMD burde kjøpe Intel de også ?

Ja det ville virkelig gi fart på utviklinga.

Her på forumet er ting litt snudd på hode, er derfor snekkern furter, i henhold til poll her på HW var 7 av 10 AMD, mens det selges 8 av 10 Intel av samtlige cpuer.

Men vi selvbyggere er ei meget lita gruppe. Og blant selvbyggere vil det stort sett være beste cpu som blir foretrukket.

Snekkern

Er jeg kanskje ikke en av de størte AMD fanatikerne du vet om , og jeg vet at det finns segmenter der Intel er best pris/ytelse (Og i de tilfeller anbefaler jeg de gjerne Intel, men jeg nekter å bygge de maskinene ), og har også medgitt det i mange tråder, alikevel skjerer du alle over en Kam. Og det irriterer meg.

5185673[/snapback]

Nei,jeg skjerer ikke alle over en kam,men jeg sier amd fan akkurat på samme måte som det brukes amd fanatiker, intefan og intelfanatiker her på forumet.

Når det gjelder amd/intelfan så brukes dette som et gjengs utrykk av alle og så får heller de som føler seg truffet bli det, om jeg annser en person som amd fanatiker skal jeg si det rett ut til vedkommend, noe jeg faktisk har gjordt noen ganger.

Og om det irriterer deg så må du da tenke på at det kan irritere andre at du/dere bruker ordet intelfan/fanatiker, så dette slår jo begge deler og skulle man irritere seg over det så gud hjelpe hvor irritert jeg burde vært :D

Ernie skrev:

At noen tilsynelatende ene og alene velger bort AMD pga det her sier en del om vedkommende, og vitner om lite konsis og begrunnet tankegang

Å ja hva sier det om meg, hvorfor har du ikke baller til å hennvende deg direkte da alle skjønner hvem du mener :tease:

Og om du etterpå leser hele tråden før du henger ut andre så vil du se at det ikke ene og alene var pga denne, jeg satt som sagt med to systemer ett fra hver leir og denne reklamen var det lille ekstra som gjorde at jeg bestemte meg, jeg har heller ikke sagt at det kunne blitt samme valget uten denne,men det vet en ikke da denne avgjorde den siste lille biten, ikke fordi det var amd,men fordi jeg hater selvgodhet og det at en må rakke ned på andre for selv å føle seg selvgod nok :hmm:

PS: Joda jeg så også humoren i denne akkurat som i "førstehjelpspakka " deres,men når alt rettes mot den argeste konkurenten og kun negativt,ja da er det noe "feil" med folkene bak :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hehe skikkelig David Letterman stil på top 10 lista. Ser ut som om sammarbeidet mellom AMD og SUN begynner å kaste av seg. Dette er jo kjent PR stil fra SUN. Tror det kommer til å komme mye interessant fra de to i tiden fremmover. Er vi virkelig heldige så er noe av det tekniske nyvinninger også og ikke bare satire og "multimedia content" (Inside-jack anyone?), men for all del dette er et hardt marked og alle må vel bruke sine sterke sider for å veie opp for de svake :p.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Hehe, Snekkern, kanskje du og jeg skal lage oss et egen privat furte og irritasjontråd, vel jeg har jo min egen frustrasjontråd når det gjelder Intel. Men nok om det.

Jeg synes det er en interessant form for markedsføring, skulle gjerne sedd dem kjøre global tv kampanje med budskapet. Jeg tror det kan øke AMDs markedsandeler.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Slike ting som dette som gjør at en får lyst til å gå tilbake til å bruke Intelmaskiner igjen, man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen.

Jeg må vel kun begynne å bygge Intelmaskiner igjen for mine "kunder" da blir det mellom 40- 80 maskiner mindre med amd prosessorer pr år , alle monner drar  :hmm: og selvskryt hater jeg

5184369[/snapback]

Vel, jeg bygger bare AMD maskiner så du utligner om du går over til intel :tease:

Hater du selvskrytere så er hvertfall ikke intel den rette for deg :whistle: Du aksepterer alt den dritten intel gjør mot sine konkurenter, men en liten spøk fra AMD sin side og du vurderer å boikotte AMD :roll:

Jeg er bare glad til at AMD er på offensiven, intel for smake litt av sin egen medisin slik som dem har kjørt over sine konkurrenter gjennom alle tider!

Lenke til kommentar
Slike ting som dette som gjør at en får lyst til å gå tilbake til å bruke Intelmaskiner igjen, man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen.

Jeg må vel kun begynne å bygge Intelmaskiner igjen for mine "kunder" da blir det mellom 40- 80 maskiner mindre med amd prosessorer pr år , alle monner drar  :hmm: og selvskryt hater jeg

5184369[/snapback]

Vel, jeg bygger bare AMD maskiner så du utligner om du går over til intel :tease:

Hater du selvskrytere så er hvertfall ikke intel den rette for deg :whistle: Du aksepterer alt den dritten intel gjør mot sine konkurenter, men en liten spøk fra AMD sin side og du vurderer å boikotte AMD :roll:

Jeg er bare glad til at AMD er på offensiven, intel for smake litt av sin egen medisin slik som dem har kjørt over sine konkurrenter gjennom alle tider!

5185808[/snapback]

Må skuffe deg , men har enda ikke akseptert noe som noen er dømt for ei heller skitne triks som de ikke er dømt for uansett om de heter amd, intel eller noe annet.

Men den delen får rettsapparatet ta hånd om for skulle vi boikotte noen for det så må alle slutte med pc,mobil, bil, mat ja det meste for ikke å si alt :) For skal en være så prinsippfast så må en vel være det mot alle og ikke bare velge en som "passer" en :innocent:

Jeg har jo heller ikke sagt at jeg boikotter amd , men sier at slike reklamer får meg til å få lyst til å bygge Intel igjen, akkurat som da jeg var fordfrelst og det ble ansatt en ny selger på fordforretningen her, han kunne jo aldrig snakke bil uten om å fortelle hvor elendige alle andre merker var, det fikk meg til å gå over til Audi :hmm: det uten å ha noe imot Ford.

Lenke til kommentar

5184369[/snapback]

Har lyst til å bytte tilbake til intel selv. Kjøpte AMD i høst og angrer som ei bikkje. Bortsett fra spill så var den gamle 2.8 HT mye bedre enn den jeg har nå.

Lenke til kommentar
Nei,jeg skjerer ikke alle over en kam,men jeg sier amd fan akkurat på samme måte som det brukes amd fanatiker, intefan og intelfanatiker her på forumet.

Akkurat det gjør du jo, du framstiller jo alle som argumenterer for AMD som en homogen gruppe. "Hvor var alle disse for noen år siden" osv? Hva om de ikke var her, hva som det ikke er de samme menneskene som argumenterte da og nå? Folk her er ikke en homogen gruppe, og jeg synes du ofte framstiller de som det. Jeg har forsåvidt blitt vant til det :) Men jeg tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til det.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...