Gå til innhold

Fyrer opp under dobbelkjerneduell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der har du rett at det er et meget konservativt markede, spørsmålet her er blir vel om de får flere innkjøpsansvarlige til å lese faktiske tester mellom opteron vs xeon.

Det er det jeg tror ligger bak både duell utspillet og denne oppfølgeren med den meget seriøst skrevet listen, hvor itansvarlige kan boltre seg i tekniske data, eller nei, kanskje det kan få de til å lese litt mer ang opteron ?

Lenke til kommentar

Huff, jeg er flau på AMD's vegne. Hvor gammel er egentlig "humoristene" i AMD's PR-avdeling? Akkurat kommet over tiss-bæsj-promp-alderen?

Jeg synes jeg ser konsernsjefen i f.eks Norsk Hydro si noe tilsvarende om sine konkurrenter. Han hadde nok ikke sittet lenge i stillinga si og heller fått tilbud om å være klovn på julebordet.

Lenke til kommentar

Vel, etter URL'en å dømme så er vel mer dette ment som en intern spøk.

AMD påstår ikke at Intel er generelt varme, overskriften i dokumentet sier tydelig at dette gjelder Dual-Core løsningen dems.

Uansett, jeg tror egentlig at i konkurranse er det sunt med litt humor.

Alle er mennesker, også hos AMD & Intel. Slik som en skrev før her, i USA er det vanlig å rakke ned på konkurrentene under markedsføring, så snekker'n, jeg håper du ikke har noen ting som er "laget" i USA siden du tar sånn på vei over dette.

Ta det som det er, en Top10 liste allá fra The late Show. Jeg tror ikke de viser en PDF som dette på TV.

Lenke til kommentar
Vel om de taper 20 cpu'er her og der og vinner 100 her og der så er det vel et bra regnestykke.

det kan du jo si,men blir det feks 10-20 cpuer bare hos meg i løpet av et år, så blir det vel muligens hos flere enn meg og da kan fort ditt tall snus på hode :p

Og uansett så er det det siste amd trenger så er det å miste kunder, husk du bruker ti ganger så mye på å vinne en kunde som på å tape en og det tiboble av det igjen for å vinne den tilbake på nytt :hmm:

Jeg må bare beklage men jeg "hater" det meste av reklame spesielt den "selvgode" typen og der havner denne, derfor ser jeg sjelden eller aldrig en film som sendes på en reklamebasert tv stasjon,jeg går heller og leier samme filmen uten reklame .

Lenke til kommentar

Snekker'n, du hadde bygd de barebone sakene med Intel uansett, jeg tror ikke et sekund at den reklamen var det som tippet deg over. Diverse runder her med motstand tror jeg har gjort mye større effekt. Må faktisk innrømme at jeg bygde et Intel barebone system selv forrige helga, fikk rett og slett ikke akkurat det jeg var ute etter meg AMD.

Når det gjelder dine 20 PC'er er det en piss i havet, markedsføring i USA kan virke usmakelig på oss, men AMD spiller bare på de samme strengene som andre aktører der borte, blir litt snevert å sitte her i nord på vår høye moralske hest. Vi har faktisk endel å skamme oss over her i Norge også.

Etter siste liste fra top500.org anser jeg AMD for inne i varmen hos de store, og dermed er min monopolfrykt drastisk redusert. Det vi kunne trenge nå var en tredje stor aktør.

Lenke til kommentar

Heisann; mottok nettopp en epost fra sjefen i Intel med en liste over de egentlige topp 10 grunnene til at de ikke gidder å stille..

10. Arrangøren av konkurransen har informert oss om at de måtte avlyse konkurransen da valget sto mellom å kjøpe inn 100 kasser øl, 50 flasker Dom Perignon, 5-retters middag til 300 deltakere på den ene siden og en AMD Opteron prosessor på den andre siden.

9. Vi hørte AMD-crewet skulle benytte eget jetfly for å komme til evenementet. Vi måtte derfor kansellere ettersom vi hadde planer om å benytte samme reisemetode og kunne risikere å bli saksøkt av AMD for å duplisere reisemetoden deres.

8. Sympati vant over konkurranseinnstinktet. Vi ser ikke noe poeng i å ydmyke AMD og presse de ned på en ensifret markedsandel.

7. Vi har nettopp skrevet under en avtale med alle gamerne i verden om at de i fremtiden eksklusivt skal benytte Intel-prosessorer, så vi har strengt tatt ikke noe behov for å konkurrere mot AMD lenger.

6. Vi hørte rykter om at AMD hadde fått tilbud om å overta etter David Letterman. Ettersom vi regner med de vil kunne tjene mer penger på en slik jobb, går vi utifra at AMD legger inn årene og konkurransen blir avlyst.

5. Vi ringte til AMD for å få kjøreretningen til evenementet. Problemer oppsto når det viste seg at AMD hadde oppgitt feil kjørelengde. 5.000+ miles viste seg egentlig å være 500 miles og vi endte opp i Alaska.

4. Etter vi vinner konkurransen kommer AMD til å gi ut et 48-siders manifest om hvor urettferdig seieren vår var og hvor lite fortjent det var, så vi ser ikke noen grunn til å stille.

3. AMD? Hvem faen er AMD?

2. Vi regner med Hector Ruiz (CEO, AMD) kommer til å plukket opp av menn i hvite frakker innen konkurransedagen.

OG DEN FREMSTE GRUNNEN TIL AT VI IKKE GIDDER Å STILLE ER:

1. Vi kommer til å bli saksøkt av AMD for denne listen og kan derfor ikke stille opp på konkurransen.

:p

Lenke til kommentar

Går Sikkert greit Snekkern, nå slipper du iallefall å ergre deg for at du må bygge AMD :p , nå kan du jo bare si, pga usmakelig mobbing av Intel så bygger jeg ikke noe fra det useriøse firma AMD.

Egentlig så er det helt OT om du bygger 20 mer eller mindre, vel ikke helt.

Skulle ligt å høre en eller annen reklamemann utale seg om dette. Den Reklamen der var vel heller ikke myntet på sarte sjeler her i Norge.

Eneste eksemplet fra reklamen jeg husker, når det gjelder å rakke ned på konkurenter var den der TV reklamen hvor bilfabrikant etter bilfabrikant sier utrolig, avsluttes med en som sier det eneste som er galt er at den ikke er en av våre. Tovyota ar det som brukte den tro jeg. (er vel eneste reklamen jeg husker :)

Men mens AMD tydelig fleiper med konkurenten, gjorde Intel det i den tiden de forsøkte å få folk til å tro at det avar klokkefrekvens som avgjorde hvor god en cpu var ??

Edit

Winged Monkey

Du blir saksøkt av meg flirte så æ fikk tørrkjøtte i vranghalsen :lol:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Snekker'n, du hadde bygd de barebone sakene med Intel uansett, jeg tror ikke et sekund at den reklamen var det som tippet deg over. Diverse runder her med motstand tror jeg har gjort mye større effekt. Må faktisk innrømme at jeg bygde et Intel barebone system selv forrige helga, fikk rett og slett ikke akkurat det jeg var ute etter meg AMD.

Når det gjelder dine 20 PC'er er det en piss i havet, markedsføring i USA kan virke usmakelig på oss, men AMD spiller bare på de samme strengene som andre aktører der borte, blir litt snevert å sitte her i nord på vår høye moralske hest. Vi har faktisk endel å skamme oss over her i Norge også.

Etter siste liste fra top500.org anser jeg AMD for inne i varmen hos de store, og dermed er min monopolfrykt drastisk redusert. Det vi kunne trenge nå var en tredje stor aktør.

5185133[/snapback]

Sier du det? Hvor har du den infoen fra? Litt vel drøyt av deg å påstå at andre lyver :cry:

Den motstanden du hevder jeg har fått tidligere her på forumet skulle vel da tillsi at jeg forlengst hadde sluttet med amd,dette siden jeg av prinsipp har fått motstand her fra dag 1 ja selv da Intel var overlegen amd.

men som jeg vet du har fått med deg så har jeg tidligere sagt at 9 av 10 systemer jeg har bygget etter at A64 kom har vært amd og at jeg også bruker dette selv og annbefaler det til andre :)

Joda mine 20 kan virke som å pisse i havet,men det kan jo tenkes at det blir mange ganger 20 og i amd`s hav merkes dette fort :hmm:

Lenke til kommentar
Går Sikkert greit Snekkern, nå slipper du iallefall å ergre deg for at du må bygge AMD  :p , nå kan du jo bare si, pga usmakelig mobbing av Intel så bygger jeg ikke noe fra det useriøse firma AMD.

Egentlig så er det helt OT om du bygger 20 mer eller mindre, vel ikke helt.

Skulle ligt å høre en eller annen reklamemann utale seg om dette. Den Reklamen der var vel heller ikke myntet på sarte sjeler her i Norge.

Eneste eksemplet fra reklamen jeg husker, når det gjelder å rakke ned på konkurenter var den der TV reklamen hvor bilfabrikant etter bilfabrikant sier utrolig, avsluttes med en som sier det eneste som er galt er at den ikke er en av våre. Tovyota ar det som brukte den tro jeg. (er vel eneste reklamen jeg husker :)

Men mens  AMD tydelig fleiper med konkurenten, gjorde Intel det i den tiden de forsøkte å få folk til å tro at det avar klokkefrekvens som avgjorde hvor god en cpu var ??

Edit

Winged Monkey

Du blir saksøkt av meg flirte så æ fikk tørrkjøtte i vranghalsen  :lol:

5185216[/snapback]

Nå annser jeg meg ikke for noen sart sjel som du sier,men jeg synest det er blitt litt for mye sutring fra amd i det siste, og jeg er hellig overbevist om at pipen hadde fått en annen lyd her på forumet om Intel hadde kommet med et slikt utspill da de kjørte P4 med HT ut på markede og amd satt med socet A, synest jeg hører gråtekoret her på forumet :!: :!:

Lenke til kommentar
Winged Monkey hehehehehehheeheheh

Den var sykt god :p

MEn skulle de førs ha en test så burde de hat 3 tester

laptop intel vinner

desktop amd vinner

server amd vinner

men skal vi virkelig ha en konkuranse så vel det bli dette

laptop intel

desktop amd

server IBM

Rettferdig og bra. En til hver :)

5185245[/snapback]

Det må du vel skjønne at et av premissene fra AMD i denne konkuransen er at laptop og IBM holdes utenfor,eller blir det jo urettferdig :tease::tease:

Lenke til kommentar

Du har sagt at æ ikkje skal gå roindt gråten Snekkern, mæn du høres ut som ei premestriuell oslo veskantkjærring av og tel, for sutre ja det kain du.

ATT Moderatorer : Viser til tidligere poster da jeg har vært mer høfflig når jeg hentydet at Snekkern var furteguri, han sendte meg PM og ba meg si det direkte :D

Lenke til kommentar
Sier du det? Hvor har du den infoen fra? Litt vel drøyt av deg å påstå at andre lyver  :cry:

Jeg ville aldri påstått at du lyver, infoen har jeg åpenbart tatt helt ut av mitt eget hode. Som jeg nevnte har jeg nettopp vært i samme dilemma selv, og valgte Intel.

Lenke til kommentar
Du har sagt at æ ikkje skal gå roindt gråten Snekkern, mæn du høres ut som ei premestriuell oslo veskantkjærring av og tel, for sutre ja det kain du.

ATT Moderatorer : Viser til tidligere poster da jeg har vært mer høfflig når jeg hentydet at Snekkern  var furteguri, han sendte meg PM og ba meg si det  direkte  :D

5185322[/snapback]

Stemmer det,jeg liker at folk sier sin mening og ikke gjemmer seg i skjørtekanten til mora si :D

Men jeg må bare få si at jeg overhode ikke furter eller er fornærmet,det skal mye til før jeg blir det,men det må da være lov å si at man ikke liker det eller det uten med en gang bli stemlet som amd hater eller for en sutrekopp, mekelige greier på dette forumet, enten bøyer du deg i støvet og tilber alt som kommer fra amd eller så er du en furtekopp og en amd hater :D har dere ikke bedre argumenter å komme med :) hør med amd om de har noen til dere :tease:

Lenke til kommentar
Sier du det? Hvor har du den infoen fra? Litt vel drøyt av deg å påstå at andre lyver  :cry:

Jeg ville aldri påstått at du lyver, infoen har jeg åpenbart tatt helt ut av mitt eget hode. Som jeg nevnte har jeg nettopp vært i samme dilemma selv, og valgte Intel.

5185338[/snapback]

Greit, men inndirekte driver du andre til løgner da :tease:

Oj nå sutra jeg igjen

:D

Snekkern`n din amd hater slutt med det :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...