Anonym123456789 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 David slo Goliat. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) 2. Dette utspillet fra AMD vs Intel ser jeg ikke i denne gaten i det hele tatt, her er det snakk om en åpen duell med show og morro faktor. Her er jeg totalt uenig,dette er kun ren reklame kjørt på bekostning av konkurent og skulle denne konkuransen noen sinne komme til å finne sted og amd tapte ville de feie den bort som en spøk,men skulle derimot amd vinne ville dette bli brukt for alt det er verd og det ville kjøres store kampanjer på dette Ta en pause (punktum) Nå snakker du plutselig om duellen. Er det denne utfordringen som er så umoralsk at du velger bort et merke? Her er det også noe annet rart, i din iver etter å dumpe AMD på et "høyverdig" grunnlag kjører du nå en egen kampanje etter helt andre motiver. Skulle AMD vinne en straigt up duell vil de ganske sikkert bruke det for det det er verd, det skulle da bare mangle! Om de velger å fortsette å "rakke ned" på konkurenten på samme måte er noe du over hode ikke har belegg for å påstå. ikke minst siden amd har sagt "la oss avgjøre en gang for alle" dvs amd føler at de nå har et overtak og skulle dette da feks forandre seg rett etter konkuransen eller om et år og Intel krevde omkamp, så var det jobare for amd og svare,dere gikk jo med på at dette var en gang for alle . Så ingen må si at dette bare er show for amd er dette blodig alvor der de er ute etter å skaffe seg "billig" pr på bekostning av en konkurent. Må jeg minne om at å utfordre konkurenten er ikke er det samme som FUD. Det er ikke noe umoralsk i en slik utfordring. Faktisk gir det også motstander en fordel i og med at motstander til en viss grad kan velge tid og "sted". At de i mellomtiden må tåle å bli disset for ikke å stille er noe de må tåle all den tid de velger å utsette. I det hele tatt kan jeg ikke begripe hva som er så galt med akkurat dette aspektet av pr stuntet. Alt i alt virker det heller på meg som om du gremmes så inderlig over at AMD antagelig har et overtak og bruker forspranget i sin markedsføring at du velger kutte ut AMD At dette imidlertid tiljubles her på forumet skjønner jeg godt,men jeg betviler sterkt at jubelen hadde vært like stor om det hadde vært Intel som hadde annonsert dette overfor amd i samme situasjon . 5190848[/snapback] Nei det hadde nok ikke det. Det er nå også slik at mindre selskaper har et noe større spillerom en de store monopolliknende. Også her i Norge har vi fått nye regler som setter strengere grenser for markedsdominierende selskap, slik USA har hatt siden 1920 tallet. Selv om disse reglene ikke går spesifikt på merkedsføring skulle det ikke forundre meg om de faktisk kan være anvendelige der også. Slik sett vil de fleste også tillate mer av et "lite" selskap enn av et stort. Og mest tilgivende av alle ovenfor slike underdogs er vel amerikanerne, så slik sett burde du sende din klagestrøm og moralske forargelse den rettningn i stedet for inn på forumet her :-) Edit: kluss i quotingen Endret 29. november 2005 av Babelfisken Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Babelfisken skrev: Ta en pause (punktum) Nå snakker du plutselig om duellen. Er det denne utfordringen som er så umoralsk at du velger bort et merke? Her er det også noe annet rart, i din iver etter å dumpe AMD på et "høyverdig" grunnlag kjører du nå en egen kampanje etter helt andre motiver. Skulle AMD vinne en straigt up duell vil de ganske sikkert bruke det for det det er verd, det skulle da bare mangle! Om de velger å fortsette å "rakke ned" på konkurenten på samme måte er noe du over hode ikke har belegg for å påstå. Her pisser du vel bokstavelig talt i egen bukse, om du leste hva jeg skrev å stod jeg med to valg i en konkret sak og tellet på knappene og denne dårlige reklamen var med på å avgjøre. For om du leser hva jeg skriver så rygger jeg unna alt av reklame eller selgere som kun må /kan selge sitt produkt ved å prøve å rakke ned på andre og om amd var så ivrige etter å konstatere en gang for alle,hvorfor gjorde de det ikke da de kjørte med socet A, var det fordi det ikke passet dem da Ser også du bommer stygt med å påstå i din iver etter å dumpe AMD For om du skal prøve å skyte noen i ryggen bør du jo vite at du treffer og her ble det totalt skivebom. Jeg har gang på gang her på forumet sagt at jeg annbefaler det som til enhver tid er det beste til dem jeg bygger maskiner for, derfor er ca 90% av maskinene jeg har bygget de siste 2 år med amd cpu, når jeg så i et enkelttilfelle velger en pentium M (som forøvrig er best uavhengig av syn/merke) så klarer du å blåse det opp til dimensjoner :!: EDIT: Kan bare legge til at jeg i dag har levert 6 maskiner, av disse hadde 5 amd cpu Endret 2. desember 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) *setter seg ned med en pose pepperkaker og skrur opp volumet på hw.no* hehe. Neida, jeg synes markedsføringsmaskinen har veldig mange triks og metoder de benytter seg av i alle mulige bransjer. Man overøses av reklamer som på en eller annen måte "rakker ned på", "gjør litt narr av" osv noen grupper i selvironiens navn. Radio spiller på litt "mobbekultur" for å tiltrekke seg lyttere. Noen kan føle seg støtt, andre kan le av de det "gjøres narr av" og mange kan føle seg truffet og ler av selvironien. Hvem som er mest moden og hvem som har mest rett i hva som lå bak er egentlig ikke så viktig. Alle tolker en ting på sin måte og går videre med det inntrykket. Endret 29. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Babelfisken skrev:Ta en pause (punktum) Nå snakker du plutselig om duellen. Er det denne utfordringen som er så umoralsk at du velger bort et merke? Her er det også noe annet rart, i din iver etter å dumpe AMD på et "høyverdig" grunnlag kjører du nå en egen kampanje etter helt andre motiver. Skulle AMD vinne en straigt up duell vil de ganske sikkert bruke det for det det er verd, det skulle da bare mangle! Om de velger å fortsette å "rakke ned" på konkurenten på samme måte er noe du over hode ikke har belegg for å påstå. Her pisser du vel bokstavelig talt i egen bukse, om du leste hva jeg skrev å stod jeg med to valg i en konkret sak og tellet på knappene og denne dårlige reklamen var med på å avgjøre. For om du leser hva jeg skriver så rygger jeg unna alt av reklame eller selgere som kun må /kan selge sitt produkt ved å prøve å rakke ned på andre og om amd var så ivrige etter å konstatere en gang for alle,hvorfor gjorde de det ikke da de kjørte med socet A, var det fordi det ikke passet dem da Hvorfor AMD ikke utfordret da aner jeg ikke, det er da også totalt irelevant. Jeg synes du først å fremmst skal bestemme deg for hva det er du ikke liker med reklamen. Er det utfordringen i seg selv, som kunne vise at AMD har kraftigere CPUer på det prestisjetunge servermarkedet, eller fleipingen? Jeg leser hva du skriver (også mellom linjene). Og mellom linjene må man jo lese for det står ganske enkelt ikke til troende at en slik uskyldig fleip skal skape noe i nærheten av dine reaksjoner. Også i ovenstående avsnitt ligger det jo en hentydning til selve ytelsesduellen og kan ikke tolke det andre veier enn at det er den som ligger bak og skaper overraksjonen. Ser også du bommer stygt med å påstå i din iver etter å dumpe AMD For om du skal prøve å skyte noen i ryggen bør du jo vite at du treffer og her ble det totalt skivebom. Jeg har gang på gang her på forumet sagt at jeg annbefaler det som til enhver tid er det beste til dem jeg bygger maskiner for, derfor er ca 90% av maskinene jeg har bygget de siste 2 år med amd cpu, når jeg så i et enkelttilfelle velger en pentium M (som forøvrig er best uavhengig av syn/merke) så klarer du å blåse det opp til dimensjoner :!: 5225786[/snapback] Jeg synes jeg traff midt i blinken jeg. At du selv justerer deg inn utover i diskusjonen forander ikke ditt andre innlegg i tråden: Slike ting som dette som gjør at en får lyst til å gå tilbake til å bruke Intelmaskiner igjen, man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen.Jeg må vel kun begynne å bygge Intelmaskiner igjen for mine "kunder" da blir det mellom 40- 80 maskiner mindre med amd prosessorer pr år , alle monner drar og selvskryt hater jeg Er det noeen som bommer her så der det deg. det virker ikke som om du husker hva du skrev en gang. Sjekk en gang til så finner du nok hullet, og en ting til, jeg skyter ikke folk i ryggen. Endret 30. november 2005 av Babelfisken Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvorfor AMD ikke utfordret da aner jeg ikke, det er da også totalt irelevant. Jeg synes du først å fremmst skal bestemme deg for hva det er du ikke liker med reklamen. Er det utfordringen i seg selv, som kunne vise at AMD har kraftigere CPUer på det prestisjetunge servermarkedet, eller fleipingen? Jeg leser hva du skriver (også mellom linjene). Og mellom linjene må man jo lese for det står ganske enkelt ikke til troende at en slik uskyldig fleip skal skape noe i nærheten av dine reaksjoner. Også i ovenstående avsnitt ligger det jo en hentydning til selve ytelsesduellen og kan ikke tolke det andre veier enn at det er den som ligger bak og skaper overraksjonen. Vel om du leser hva jeg skriver og har skrevet i utallige tråder før så hadde du ikke trngt stille dette spørsmålet, men ok. !. Nei det har ingenting med at amd pr i dag har raskeste cpu å gjøre, jeg har jo selv sagt det gang på gang at amd sina A64 cpuer er meget bra og at jeg annbefaler disse til de fleste jeg bygger maskiner for og at jeg i tillegg bruker disse selv . ". Jeg har gang på gang presisert at jeg rygger unna når firmaer eller selgere ikke klarer å argumentere for sitt produkt uten å rakke ned på andres for å klare å argumentere. Håper du nå har fått en klargjøring som også innebærer at du skjønner hvor jeg står Jeg synes jeg traff midt i blinken jeg. At du selv justerer deg inn utover i diskusjonen forander ikke ditt andre innlegg i tråden: Enda en total skivebom, med mindre det er bomskuddene som teller for deg da Merkelig at du presterer å si "I din iver etter å dumpe amd" Om du har fulgt med så er det jo Intel jeg har dumpet, for om vi går litt tilbake så for ca 2 år siden var ca 90% av alle maskiner jeg bygget til andre og meg selv Intelbaserte maskiner , i dag er det motsatt nå er ca 90% amd maskiner. Og om du får det til å bli IVER at jeg i en enkeltstående sak falt ned på Intel prosessor, ja det får bli ditt problem QUOTE Slike ting som dette som gjør at en får lyst til å gå tilbake til å bruke Intelmaskiner igjen, man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen. Jeg må vel kun begynne å bygge Intelmaskiner igjen for mine "kunder" da blir det mellom 40- 80 maskiner mindre med amd prosessorer pr år , alle monner drar og selvskryt hater jeg . Er det noeen som bommer her så der det deg. det virker ikke som om du husker hva du skrev en gang. Sjekk en gang til så finner du nok hullet, og en ting til, jeg skyter ikke folk i ryggen. Hvor bommer jeg, jeg sier "jeg må vel . Er det ensbetydende med at det er opplest og vdtatt Vi har jo mange her som offisielt har sagt de aldri kommer til å ta i en Intelmaskin,men det er liksom greit. Så skriver jeg " man merker jo uansett lite eller ingenting til forskjellen. " Er det bom?? Nei tror ikke det,jeg sitter her med en amd 3700 cpu og de siste dagene har jeg holdt på med store mengder bed biledredigering og jeg må si jeg har savnet min gode gamle P4 3,2 HT nå . Så Jo du skyter nok i ryggen,da du tar en anntydning i en "bisetning i den store helheten og prøver å konkludere med at det er det totale syn til et annen menneske Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 de provoserer. det liker jeg. de tør vise seg fra en annen side en bare den tørre siden jeg har sett fra Intel. 5211972[/snapback] Okei Litt skumelt å se at et serjøst selvskap blir pop på dette forumet med å rakke med på motstanderden. 5212690[/snapback] jeg er meg, ikke forumet. jeg synes dette er friskt fra amd, det gjør derimot ikke noe for å heve mitt syn på amd som prosessor levrandør. rakke ned på? det er vel en måte å se dette på... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg digger reklamene til Synnøve Finden, og tenkte at jeg skulle prøve meg på en forhåpentligvis morsom og original vri på en slik: Før i tiden hadde vi ikke så mange valg. Ta datamaskiner for eksempel. Alle brukte Intel enten de var fra IBM, HP eller Dell. Det var da ingen som hadde hørt om Athlon eller Opteron. I dag derimot har vi all verdens datamaskiner å velge i. Allikevel velger mange ytelsesrike prosessorer som Opteron fra AMD. Og det er fordi de vil og ikke fordi de må. Endret 2. desember 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg digger reklamene til Synnøve Finden, og tenkte at jeg skulle prøve meg på en forhåpentligvis morsom og original vri på en slik: Før i tiden hadde vi ikke så mange valg. Ta datamaskiner for eksempel. Alle brukte Intel enten de var fra IBM, HP eller Dell. Det var da ingen som hadde hørt om Athlon eller Opteron. I dag derimot har vi all verdens datamaskiner å velge i. Allikevel velger mange ytelsesrike prosessorer som Opteron fra AMD. Og det er fordi de vil og ikke fordi de må. 5241009[/snapback] Tja ikke så værst,men ville skrevet den litt om. Før i tiden hadde vi ikke så mange valg. Ta datamaskiner for eksempel. Alle brukte Intel enten de var fra IBM, HP eller Dell. Det var da ingen som hadde hørt om Athlon eller Opteron. I dag derimot har vi all verdens datamaskiner å velge i.Og etter utallige kopieringer og etterligninger har AMD gitt oss muligheten til også å bruke Athlon eller Opteron. Og det er fordi de må Endret 2. desember 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ROFL. Høy flame faktor her i dag Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) min versjon? Før i tiden hadde vi ikke så mange valg. Ta datamaskiner for eksempel. Alle brukte Intel enten de var fra IBM, HP eller Dell. Det var da ingen som hadde hørt om AMD. I dag derimot har vi all verdens datamaskiner å velge i. Alikevel velger mange fortsatt Intel. Det er ikke fordi produktet er bedre, men av gammel vane. Endret 2. desember 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå