Gå til innhold

Fyrer opp under dobbelkjerneduell


Anbefalte innlegg

Valget du har gjort er veldig bra ikke noe å si på det, men når du fremstiller det som om du har tatt valget basert på dette reklamestuntet så er det ikke rart du får noen kommentarer. Regner med at du prøver å provosere litt.

 

Edit: for sent igjen, pokker.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her så mye å surne for da? For det første er det helt sikkert ikke ment seriøst fra AMD, kun humoristisk og erting til Intel.. Som jeg synes var ganske tøft gjort, siden Intel er storebroren her...

 

I tillegg så blir jo utfallet nå mye artigere: Vinner AMD så blir det en liten, "Hva var det jeg sa", vinner Intel så har AMD baisa på leggen, som alltid er morsomt :D

Lenke til kommentar

Latterlig mange som blir "sure" pga det her. At AMD terger på Intel, ein luksus dei ikkje har hatt så ofte dei siste 5 åra, er heilt ok. Å begynne å vurdere bytte av produsent pga. av dette, både ved å gå frå AMD eller Intel til den andre, syns eg blir idiotisk.

 

Til genesis: Du trekker ikkje deg sjølv inn og forteller kva du har gjort gale i noken som helst god marknadsføring, Ikkje ein gong om det skulle vere humoristisk. Det blir berre å skyte seg sjølv i foten. Ikkje før absolutt alle er obs på kva selskapet har gjort feil, er det ok spør du meg.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar
Ja ja skal levere tre barbone maskiner til helga der jeg har fritt spillerom på hvilket system det skal ha, så nå bestilte jeg dem og alle tre får følgende cpu :

Intel Pentium M 750 1,86GHz FSB533

- 2MB CACHE BOXED "Sonoma"  :)

5184562[/snapback]

 

Hmm, er glad jeg ikke er din kunde dersom det er din stil å ikke levere basert på rasjonelle vurderinger.

 

CD

5184613[/snapback]

så passet det jo utmerket, dessuten er det jo et meget godt alternativ jeg valgte da, både med tanke på ytelse, varme/støy og effektforbruk

Høres rasjonelt nok ut i mine ører...

:hmm:

5184676[/snapback]

 

Du må se på sammenhengen det ble skrevet i. Greit nok at valget kan være rasjonelt- det tar jeg ikke stilling til, men det ble fremstilt som en slags negativ reaksjon på AMDs reklame. Selv reagerte jeg heller ikke postivt på den for øvrig. Tror det er smartere å fremstå som seriøse.

 

CD

5184692[/snapback]

 

Joda reklamen her spilte en rolle,satt å vurderte valgte system mot et fra amd,denne reklamen avgjorde i siste liten.

Hater slik reklame der firmaer ikke klarer å reklamere for sitt produkt uten å prøve å henge ut andre, det gjelder ikke bare her men overalt.

møter jeg en selger som forteller hvor bra produkt han selger så kan jeg høre på hans argumenter,men møter jeg en som forteller at hans produkter er best og han begynner å rakke ned på konkurentenes så lukker jeg ørene og går vidre .

 

Latterlig mange som blir "sure" pga det her. At AMD terger på Intel, ein luksus dei ikkje har hatt så ofte dei siste 5 åra, er heilt ok. Å begynne å vurdere bytte av produsent pga. av dette, både ved å gå frå AMD eller Intel til den andre, syns eg blir idiotisk.

Bare for å presisere så er jeg ikke sur :D men som du ser ovenfor så blir jeg temmelig kvalm når ikke noen klarer å reklamere for sitt produkt uten å henge ut andre :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Joda reklamen her spilte en rolle,satt å vurderte valgte system mot et fra amd,denne reklamen avgjorde i siste liten.

Hater slik reklame der firmaer ikke klarer å reklamere for sitt produkt uten å prøve å henge ut andre, det gjelder ikke bare her men overalt.

møter jeg en selger som forteller hvor bra produkt han selger så kan jeg høre på hans argumenter,men møter jeg en som forteller at hans produkter er best og han begynner å rakke ned på konkurentenes så lukker jeg ørene og går vidre .

5184806[/snapback]

 

Amen. Akkurat slik jeg og tenker.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Jeg hadde faen ikke begynt å drukket pepsi, selv om coca cola hadde mobbet pepsi for den blå'e etikett'n...  :tease:

5184828[/snapback]

 

nå har jo heller ikke jeg sagt at jeg har sluttet med AMD da,men jeg velger og se på alternativer og der det finnst like gode alternativer som det amd har velger jeg bort amd, der amd er beste alternativ brukes det fortsatt, men i min produksjon vil det uansett bety en del prosessorer i løpet av et år :D

Om jeg velger bort en 10-20 cpuèr til en snittpris på 2500 kr så blir det jo litt og gjør flere det så blir det enda mere, poenget mitt er bare at jeg tror verken amd eller andre selskaper tjener på reklame som har utgangspunkt i å rakke ned på konkurentene, jeg har mere tro på de som forteller om sitt eget produkt så kan vi selv få lov å sammenligne og konkludere.

Hadde neppe stolt på konklusjonen en fordselger hadde kommet med om jeg var i tvil om jeg skulle ha en Ford eller en Opel :innocent:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeeesus. Så om en avistegner gjør en genial politisk kommentar er det ingen her som ler, pga har overdriver / karikerer andres særtrekk.... Deres eget tap i så fall. Noe av det som gjør dette morsomt er jo nettopp at vi snakker Intel og AMD her. To store stygge selskaper. Noen som vil nekte på at Intel er varme, utsatte og i lomma på Dell. Tenkte nok det.

Om noen vil stå opp for Intel bør de heller finne på like morsomme poenger andre veien. Markedsavdelingen til Intel klarer det hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Jeeesus. Så om en avistegner gjør en genial politisk kommentar er det ingen her som ler, pga har overdriver / karikerer andres særtrekk.... Deres eget tap i så fall. Noe av det som gjør dette morsomt er jo nettopp at vi snakker Intel og AMD her. To store stygge selskaper. Noen som vil nekte på at Intel er varme, utsatte og i lomma på Dell. Tenkte nok det.

Om noen vil stå opp for Intel bør de heller finne på like morsomme poenger andre veien. Markedsavdelingen til Intel klarer det hvertfall ikke.

5184870[/snapback]

 

Karikatur har vel lite med dette å gjøre :)

Nei jeg benekter ikke at Intel har varme cpuèr , men jeg benekter at Intel er varme generelt ta feks Pentium M og at Intel er i lomma på Dell var nytt for meg,beskyldningene jeg har hørt var at Dell var i lomma til Intel,dog uten at noen har kunnet bevise dette :D

Lenke til kommentar
Joda reklamen her spilte en rolle,satt å vurderte valgte system mot et fra amd,denne reklamen avgjorde i siste liten.

Hater slik reklame der firmaer ikke klarer å reklamere for sitt produkt uten å prøve å henge ut andre, det gjelder ikke bare her men overalt.

møter jeg en selger som forteller hvor bra produkt han selger så kan jeg høre på hans argumenter,men møter jeg en som forteller at hans produkter er best og han begynner å rakke ned på konkurentenes så lukker jeg ørene og går vidre .

5184806[/snapback]

 

Amen. Akkurat slik jeg og tenker.

5184815[/snapback]

 

Heh, er det her et forsøk på å prente inn at det irrasjonelle valget er Intel? Igjen, om man skal velge CPU-levrandør av ideologiske årsaker, hva slags bisarr ting er dette å henge seg opp i?

 

OK, så er det en litt dustete liste, men hvem bryr seg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel om de taper 20 cpu'er her og der og vinner 100 her og der så er det vel et bra regnestykke.

 

Kan de få en eller anna sirompa IT sjef til å se på produktene sine så er markedsføringen god, det handler om å få oppmerksomhet, og en slik form for reklame kan vel få en eller annen innkjøpsjef for servere til å se hvilken spirrevipp det er som står og roper :)

 

For it ansvarlige for større firma har stort sett skylapper på seg, har de ikke, eller er teknologien til intel så overlegen at det er derfor de har ca 80% markedsandel innenfor segmentet som opteron konkurer innenfor. I såmåte har AMD ingenting å tape på en slik for form markesføring, synes 35% det er god markedsføring, ja så er det en suksess.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
OK, så er det en litt dustete liste, men hvem bryr seg?

 

Som du ser så er det noen som bryr seg, selv på et amd dominert forum som dette :p og da er det sikkert andre som bryr seg også og for hver som bryr seg betyr det fra 1 til 20 cpuèr mindre solgt for amd :tease:

5184934[/snapback]

 

Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

 

Greit nok at noen bryr seg, men å bry seg nok til at det har en innvirkning på CPU-kjøp?

 

AtW

Lenke til kommentar
Som sagt, å velge en annen produsent pga dette slår meg som fullstendig irrasjonelt, om man først skal begynne å velge pga moralske innsigelser, hva slgs bagatell er dette å la det stå og falle på?

5184954[/snapback]

Enig!

Men nå vil vel "tilfeldighetene" gjøre at det han velger ikke akkurat er noen dårlig erstatning ;)

Lenke til kommentar

Problemet til AMD er jo ikke å komme inn på gutterommet, men å komme skikkelig inn i de ”litt” mer konservative markedene. Slike stunt som dette er neppe en egnet måte å løse dette problemet på. Blir litt som å stille på jobbintervju og fokusere på alt som er "galt" med de andre søkerne istedenfor å bruke tiden på å forklare hvorfor du er den rette for jobben.

 

 

Edit: Hele duellen virker litt som et krampeaktig prstunt før Intel ruller ut en rekke nye produkter i 2006. Er vell kanskje ikke så rart siden AMD sin plan for 2006 er å innføre støtte for DDR2.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...