Gå til innhold

Ati ships the fastest card on the planet? (x1800xt

simalarion

Anbefalte innlegg

Troddet Ati raskt kom til å forandre dette nå (se link), men det står fortsatt at de har det raskeste kortet på markedet (selv om de egentlig aldrig har hatt det) + at det kommer i store kvantum og at de med glede konstanterer at mange ønsker å ha det.

Jeg er mildt skrevet frustertert over alt Ati skriver og foretar seg om dagen, det de skriver her stemmer jo rett å slett ikke i det hele tatt.

is pleased to announce that the highly anticipated Radeon® X1800 XT, the fastest graphics processor on the planet, is now available for gamers and enthusiasts seeking an unprecedented level of 3D performance and image quality.

Link

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedsføring.. Dette er ikke akkurat sjokkerende. I noen tilfeller stemmer det jo. nVidia skrev noe av det samme om GeForce 6800 og FX (mtp å ha raskest kort). Husker f.eks dem også påstod at GeForce 3/4 hadde "performance free" AA (som igjen stemmer i CPU begrensene situasjoner).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
hehe jada men da gjør det jo Ati klin lik nVIDIA når alt kommer til alt.

Historisk sett så er jeg ikke enig. Jeg er ennå ikke sett ATi oppføre seg slik nVidia gjorde med GeForceFX.

Det jeg også tenkte på er jo at x1800xt aldrig har kommet ut, sånn sett har jo aldrig ati hatt noe bedre kort i det hele tatt, 7800gtx slår jo x1800xl.

5184366[/snapback]

Selv om det er laber tilgjenglighet (ikke eksisterene her til lands) så har det blitt shipet ut noen X1800XT kort på markedet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
"ATI is thrilled to announce worldwide availability of the Radeon X1800 XT," said Rich Heye, Vice President and GM, Desktop Discrete Products, ATI Technologies Inc. "We've shipped thousands into retailers and e-tailers worldwide, and gaming enthusiasts are enjoying the very best in visual quality, stability and next-generation performance.

De overdriver i alle ledd slik jeg ser det men

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at ATi ligger litt dårligere an enn nVidia når det kommer til å faktisk levere varene.

5184439[/snapback]

Nå har jo f.eks newegg x1800XT inne, så noen har de jo klart å levere. Men at den gir best 3dmark 05 resultater stemmer jo ikke.

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at ATi ligger litt dårligere an enn nVidia når det kommer til å faktisk levere varene.

5184439[/snapback]

Nå har jo f.eks newegg x1800XT inne, så noen har de jo klart å levere. Men at den gir best 3dmark 05 resultater stemmer jo ikke.

5184463[/snapback]

Jada, tenker nå heller på den forrige generasjonen jeg da :)

Lenke til kommentar

ATI får da bare skryte ivei av X1000-serien sin. Nvidia er uansett helt overlegne på ytelse (7800GTX 512) og tilgjengelighet (7800-serien generelt) for tiden, så dermed er i allefall ikke ATI aktuelt for min del. ;)

(Må forøvrig legge til at jeg ikke er noen Nvidia fanboy, jeg kjøpte jo tross alt et ATI X800XT PE forrige gang.)

Lenke til kommentar
Hva med quake3-fadesen til ATI?

AtW

5184679[/snapback]

Det var bare ikke en enkel ting jeg siktet til, dette blekner i forhold etter min mening. Dessuten ble det rettet opp i neste driver release uten ytelsetap, samt som mip-map LOD instillingene var så drastisk endret (det var ikke sjangs i hel**** at dette ikke ville bli oppdaget) så er det fremdeles diskutabelt om dette var en cheat eller en feil.

Lenke til kommentar
Hva med quake3-fadesen til ATI?

AtW

5184679[/snapback]

Det var bare ikke en enkel ting jeg siktet til, dette blekner i forhold etter min mening. Dessuten ble det rettet opp i neste driver release uten ytelsetap, samt som mip-map LOD instillingene var så drastisk endret (det var ikke sjangs i hel**** at dette ikke ville bli oppdaget) så er det fremdeles diskutabelt om dette var en cheat eller en feil.

5184737[/snapback]

En feil? Kallet ikke driverene en executable med et annet navn eller noe (lenge siden, jeg husker ikke alle detaljene), mener ihvertfall å huske at det var relativt åpenbart at det var en bevisst handling.

AtW

Lenke til kommentar
En feil? Kallet ikke driverene en executable med et annet navn eller noe (lenge siden, jeg husker ikke alle detaljene), mener ihvertfall å huske at det var relativt åpenbart at det var en bevisst handling.

AtW

5184751[/snapback]

Det var en applikasjons spesefikk "optimalisering" som kjøre en bestemt mip-map LOD instilling når quake.exe ble detektert. Ved å endre navnet på executable fila til noe annet, f.eks quack.exe ville du få langt bedre tekstur kvalitet og lavere ytelse.

ATi sin forklaring (om jeg husker det helt riktig) var at dette var en optimalisering for R100 som hadde kommet med i driverene til R8500 som slo veldig feil ut på R200 mtp bilde kvalitet. Det kom aldri ut noe endelig bevis for hverken det ene eller andre, men en ting er sikkert, ATi hadde mye rot med driverene sine på den tiden.

Med det jeg nevnte tidligere så var ikke dette så åpenbart.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...