vegge Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei, vet at det finnes mange poster om Asus P4S533, og derfor er det vanskelig å finne det jeg er ute etter. Håper noen av dere mange P4-eksperter kan hjelpe meg og naboen litt.. Nyeste versjon av Asusprobe ligger her... den er grei. :smile: 1. Men hvordan er det med chipsetdrivere og slikt til hovedkortet? Jeg vil gjerne ha en direkte link, ikke bare henvis til http://www.asus.com.tw, for jeg er ikke 100% sikker på hva som trengs. Altså hvilke drivere trengs? 2. Og til slutt et tilsynelatende enkelt spørsmål. Maskinen kjører på 1800@2400. 133*18 - 1.600V. Spørsmålet er; hva skal den memory-divideren stå på? Trenger bare et kjapt rett svar. Vet at byggeren har hatt mange utledninger om dette, men vi testet én måte, og endte opp med bus på 150, mens vi mente den burde blitt 166.. hmm. 3. Og vil det bli revolusjonelle forbedringer ved å oppdatere biosen? For hvis ikke tror jeg bare vi dropper det.. Ellers er PC-en: Intel P4 NW 1800@2400 Asus P4S533 256MB Apacer pc2700 Asus GeForce4 Ti4200 WinXP Pro Norsk [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-29 22:37 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 1. Det eneste som er anbefalt å installere er SIS AGP drivere. Den siste versjonen finner du som regel på sis.com på denne adressen. Men det er nettopp kommet en ny versjon, versjon 1.11 som ikke er oppdatert på sidene til sis. Du kan hente den på tweakup.dk på denne linken Det er ikke nødvendig å installere ide drivere, de som følger med windows XP/2000 er gode og stabile. 2. Med 133MHz FSB og PC2700, skal minnet stå på CPU:MEM = 4:5 (Plus alle de andre trådene jeg har hatt om dette. :smile: ) 3. Nei, de fleste versjonene har vært stabile. Men det er svært enkelt å flashe bios fra windows. Det er bare å hente siste versjon av "ASUS Live update", som er versjon 3.31.03. Du kan hente den også på tweakup.dk på denne linken _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-29 22:20 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Takk skal du ha! Raskt og bra svar, akkkurat som microplex.. Bare et siste spørsmål; noen nevnte en gang at man burde installere skjermkortdriver etter at man hadde installert sis-driverne. Er det noe sant i dette? Ellers synes jeg overnevnte P4-system gir mye for pengene. Enkelt å montere, kjølig, og gikk på 2.4GHz på første forsøk. Kanskje vi prøver mer, men ingenting er som en stabil maskin, så vi ofrer kanskje noen MHz for å oppnå det! Nei, jeg må slutte å skrive så lange poster.. Takk igjen og god natt! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg vil tippe det er mest naturlig å installere agp driveren før skjermkortdriveren dersom du setter opp en helt ny maskin, men jeg tviler på at har noe å bety. Det er meningen at du skal kunne oppgradere til nyere agp drivere uten å installere skjermkortdriverene på nytt. Dersom du skulle merke noen nedgang i ytelse, kan du jo prøve å installere skjermkortdriveren på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå