ahdrage Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har hjemmesiden www.alfhenning.com Har satt opp et fotoalbum på ww.alfhenning.com/coppermine. Hvordan kan jeg få implementert det fotoalbumet inn under tabben Bildegalleri på hjemmesiden min? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Du legger til i pages -> bildegalleri.php: <?php include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> #eller coppermine eller coppermine/index.php osvosv Det kan være du må konfigurere coppermine litt... gjøre det litt mindre og kompakt i og med at wp-siden ikke er så schwær. Endret 21. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Har et lite problem. Får ikkje tilgang til sidene 10 Om meg 11 Kva gjer eg på? 12 Bildegalleri Dei står at "owner" er Administrator". Når eg prøver å logge inn med Administrator får eg at brukernavnet ikkje eksisterer.... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Jepp, det gikk. Prøver å legge inn koden nå Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Hmm.. Klikk på bildegalleri nå.. .Får det bare opp som vanlig skrift Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) < ?php include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> <?php include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> Finn ein feil! Men jeg advarer: Det kommer til å se gale ut! Endret 21. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er brudern til ahdrage og driver å ser på dette nå.. Har sett den feilen med mellomrommet, men når jeg har fiksa på det og lagrer - så kommer det automatisk tilbake igjen til mellomrom? :S Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Et skudd i mørket siden det blir brukt wordpress her, men filen heter vel .php? Hvis ja, så kan du prøve å redigere filen i et annet tekstprogram og se om det hjelper. (nei ikke word ) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hehe.. Jeg finner ikke filen, det som er problemet.. Tenkte jeg kunne bare lage en ny side som heter for eksempel bildegalleri.php og includere headeren og ellers bare galleriet.. men siden oppleggeter interaktivt så er det vell et problem? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Jeg har ikke prøvd WP, men hvis det er mulig å "hardkode" den absolutte linken til noe annet så burde det ikke være et problem. Se om du finner noe slikt i kontrollpanelet til WP. Edit: Det er ikke nødvendig å ha PHP i den linken, det er vel bare for egen skyld, så du kan prøve med <? include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> Endret 21. november 2005 av Garreth Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hva mener du med hardkode? Har prøvd å lett etter selve bildegalleri siden, uten hell dog.. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Edit: Det er ikke nødvendig å ha PHP i den linken, det er vel bare for egen skyld, så du kan prøve med <? include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> 5185763[/snapback] Blir likevell det problemet med at spørsmål tegnet etter den første < forflytter seg et punkt.. IRRITERENDE! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Med hardkoding, så mener jeg at det du som fysisk skriver adressen som den knappen skal vise til, ikke at WordPress generer linken selv. Hvis det er en slik mulighet så vil det være i kontrollpanelet til wordpress. Edit: Det med at tegnet flytter seg er helt sikkert fordi Wordpress ikke støtter php i artikkler, men du kan jo prøve <<? include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> selvom det er helt ulogisk at det skal fungere. Endret 21. november 2005 av Garreth Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) da ble koda sånn < <? include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> og det kom bare det første < på sida.. hehe.. rare greier Sånn ser hoveddelen av wordpress'tingen ut Endret 21. november 2005 av SirAnderz Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hmm, hva om du lager en egen template (ser du har et valg der) Så kopierer du den vanlige templaten, og legger til <? include "alfhenning.com/coppermine/index.php"; ?> under eller over koden som skriver ut artikkelen. Så velger du den nye templaten i wordpress til bildegalleri siden. (er ikke sikker om det er så enkelt siden jeg aldri har vært borti wordpress selv, men det er verdt et forsøk) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har funnet flere pluginer nå til hvordan man kan få coppermine inni wordpress, mangler bare at database passord.. Men nå såver brudern så får vente til han våkner.. Takk for hjelpen uansett gutter! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 jeg er helt grønn på php, men har lært at man skriver: <?php include("filnavn"); ?> Altså bruker paranteser. Kan godt være at parantes ikke er nødvendig, men jeg innbiller meg det... Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 include er ikke en funksjon i PHP, men en "konstruksjon". Det har den til felles med bl.annet echo og skal (trenger) ikke paranteser. Du kan ikke legge PHP i artikler i WP. Det går vanligvis ikke i andre publiseringssystemer heller. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvis du endrer filen (bildegalleri.php) via shell eller utenfor WP, burde dette gå. Hvis ikke har wp en funksjon som knekker phpkode, noe som er helt ulogisk - med tanke på hvordan wp gjør det. (Mellomrom? Hva med # foran linjen?) Må sjekke opp i ditta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå