emperorM Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Hei. Jeg har nettopp kjøpt et par nye deler til pc'n min - men et problem har oppstått. Når jeg skal kjøre igang diverse spill, så blir skjermen svart og maskinen låser seg helt. Det kommer opp "Signal out of range" på skjermen min. Vet igrunn ikke hva som kan være galt, forutenom at kanskje skjermkortet har blitt defekt etter at jeg skiftet kabinett. Men maskinen funker fint, er bare av og til når jeg skal spille spill at dette hender, så helt defekt kan det jo ikke være Er det noen andre som har hatt lignende problem, eller noen som kan gi meg noen tips? Specs:Kabinett: Chieftec BH-02 ATX Midi Tower Sort/Sølv m/USB, Firewire og Audio, m/400W PSU Hoverdkort: Abit AV8, K8T800 PRO, Socket-939, ATX SATA,GbLAN, Firewire, DDR, Lyd, AGP8X CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Skjermkort: Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 256MB, AGP8X,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out,Full-Ret. Edit: Skjermkortet er ikke nytt, men de 3 andre komponentene er det. Endret 21. november 2005 av emperorM Lenke til kommentar
snole Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 "Signal out of range" tyder på at oppdateringsfrekvensen og/eller oppløsningen er enten for lav eller for høy til at skjermen kan vise den. Lenke til kommentar
emperorM Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 "Signal out of range" tyder på at oppdateringsfrekvensen og/eller oppløsningen er enten for lav eller for høy til at skjermen kan vise den. 5184356[/snapback] Det kan godt hende. Men jeg har jo hatt samme frekvens og oppløsning før jeg kjøpte nye deler, og skjermkortet og monitor er ikke nye. Kan teste med høyere frekvens. Har 60Hz nå, men skjermen skal tåle 75hHz iallfall. Det jeg synes er merkelig, er at hele maskinen låser seg når skjermen blir svart. Må reboote for å få liv i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå