Gå til innhold

Første gangs kjøp av AMD-system. Stabilitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stabilitet skal ikke være noe problem i det hele tatt, bare man vet hvordan man bygger sammen ting, og ikke har en slapp og ustabil strømforsyning.

Det er mange år siden stabilitet var noe problem for AMD, og dette henger dessverre igjen for folk som utelukkende har hatt Dell-PCer og/eller ikke har satt seg inn i nyere komponenter og systemer. Det var heller ikke AMD sin feil da AMD gikk for å være ustabilt, snarere produsentene av hovedkort til AMD, som i noen tilfeller gjorde slapt arbeid, med noe problematiske brikkesett.

Lista du har satt opp ser veldig fin ut. Jeg har akkurat samme strømforsyning selv, og kan bare trygt anbefale den.

Eneste jeg har å utsette på, er valg av RAM. Med 4x512MB fyller du alle spor så oppgradering blir uøkonomisk. Dessuten klarer ikke minnekontrolleren i AMD-prosessoren å kjøre 4 RAM-brikker med en Command Rate på 1T, og må derfor kjøre disse på 2T, som gir noe lavere ytelse. Velg deg heller 2 x 1024MB RAM-brikker, så blir disse to småproblemene intet problem lengre. Corsair Value er fornuftig med tanke på prisen og hva du får for den. Det vil garantert være flere her som råder deg til å kjøpe mye dyrere RAM fordi det er så utrolig mye bedre med lave tilgangstider, og ordentlig RAM som kan KLOKKES!!, men dette hadde jeg ikke gjort med mindre jeg hadde hatt mer penger enn nødvendig, og/eller overdreven interesse for å kjøre ytelsestester og å drive med overklokking.

Lenke til kommentar

/quote/ Dessuten klarer ikke minnekontrolleren i AMD-prosessoren å kjøre 4 RAM-brikker med en Command Rate på 1T, og må derfor kjøre disse på 2T, som gir noe lavere ytelse. Velg deg heller 2 x 1024MB RAM-brikker, så blir disse to småproblemene intet problem lengre.

Tull!

De nye prosessorene f.eks. Venice, og hovedkortene takler å kjøre 4 rambrikker og 1T Command rate!

Lenke til kommentar
Dessuten klarer ikke minnekontrolleren i AMD-prosessoren å kjøre 4 RAM-brikker med en Command Rate på 1T, og må derfor kjøre disse på 2T, som gir noe lavere ytelse. Velg deg heller 2 x 1024MB RAM-brikker, så blir disse to småproblemene intet problem lengre.

Tull!

De nye prosessorene f.eks. Venice, og hovedkortene takler å kjøre 4 rambrikker og 1T Command rate!

5184183[/snapback]

Jeg er ikke helt sikker på det, tror jeg har lest det stikkmottsatte i en tråd om et aller annet hovedkort som er ganske ny. ;)

Men jeg anbefaler heller 2x1gb ram. ;)

Men hvorfor kjøpe dette på komplett når du kan kjøpe det biligere en annen plass? :hmm: de kom jo på 10plass i webshop testen

Har du ikke sett hvem som vant webshop testen? (www.shg.no)

Kan ordne et oppsett for deg.

320949 AMD Athlon64 X2 4400+, S939, BOX 4.225,00 4.225,00

310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939 1.371,00 1.371,00

350522 Dane-Elec DDR400, 2x1024MB, Dual Kit 1.929,00 1.929,00

820172 SeaSonic S12 PSU, 500Watt 990,00 990,00

Varebeløp inkl. moms: NOK 8.515,00

Jeg tror dette ble billigere en på komplett, har ikke sett totalsummen der enda. men i de aller fleste tilfelene som kommer shg som den billigste

Lenke til kommentar

Gjør som de andre foreslår,kjøp deg 2stk 1024 brikker.Har samme hk som du har tenkt deg,slet noe forferdelig med 4stk 512 brikker.Helt til jeg kjøpte 2stk 1024 brikker.Mulig det er noe med systemet mitt,som gjorde att det ikke gikk.

Lenke til kommentar

Det er ofte et hav av forskjell i begrepene "Not supported" og "will not work".

De aller fleste 1024-modulene har som sagt 128Mx64, og det er da mange som kjører A8N SLI Premium med 2 eller fler 1024-moduler.

Jeg har selv også solgt mange hovedkort sammen med 2x1GB RAM, og enten det er Asus eller MSI med nForce 4 skal ikke det ha noe å si, da brikkesettet er det samme, ,og selve minnekontrolleren sitter i CPU.

2x1024-moduler skal, etter min konklusjon, og etter det jeg har sett at mange kjører, fungere helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...